וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הביטחון מבהירים: אם השיגורים לא ייפסקו - צה"ל ערוך למערכה בדרום ובצפון

עודכן לאחרונה: 7.4.2023 / 19:31

בעוד הסיכוי להתנגשות גובר בעקבות "הסלמה דתית" והתלכדות הזירות, גורמים ביטחוניים מקיימים מגעים אינטנסיביים להרגעת הרוחות. מעבר לכך, על פי הערכות במערכת הביטחון, נסראללה הופתע מהשיגורים לעבר ישראל ולא תמך במהלך

תיעוד תקיפת צה"ל בעזה, 7 בפברואר 2023/דובר צה"ל

במערכת הביטחון הבהירו היום (שישי) כי אם השיגורים מלבנון ומרצועת עזה לא ייפסקו - צה"ל ערוך למערכה בדרום ובצפון. שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי הנחו להיערך לאפשרות של מערכה, מאחר והתלכדות הזירות, השילוב של "הסלמה דתית" על רקע אירועי הר הבית, וההסתה הפרועה ברשתות מגבירות את הסיכוי להתנגשות.

במקביל להיערכות להידרדרות רחבה, ובנוסף למאמצי התיווך של מצרים להרגעת הרוחות, מקיימים גורמים ביטחוניים מגעים אינטנסיביים עם בכירים בטורקיה וקטאר שמארחות מפקדות חמאס כדי להשיב את השקט לאזור. בתוך כך, במערכת הביטחון מעריכים כי מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה לא אישר את שיגורי הרקטות לעבר ישראל וחוליות הטרור הפלסטיניות הפתיעו אותו. לכן, מיהר הארגון השיעי להוציא הודעה על כך שאינו מעורב במהלך, כדי למנוע תגובה צבאית נגדו.

בנוסף, מעריכים במערכת הביטחון כי מי שעומד מאחורי שיגורי הרקטות מהרצועה הוא הג'יהאד האסלאמי, שאילץ את חמאס להיגרר להסלמה בניגוד לדעתו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר. על כן, על פי הערכות במערכת הביטחון, קיימת הרתעה יחסית נגד חיזבאללה וחמאס שמבינים כי במקרה של הידרדרות רחבה המחיר שייגבה מהם יהיה כבד מאוד.

תיעוד מתקיפת חיל האוויר ברצועת עזה. רויטרס
תקיפת צה"ל ברצועה. הלילה/רויטרס

כעת, השאלה היא אם יצליחו נסראללה וסינוואר לרסן את דרגי השטח מלשגר רקטות נוספות או להוציא לפועל פיגועים נוספים, בעוד איראן ממשיכה להזרים כסף רב לאזור, כדי להוביל פיגועים נגד ישראל. בינתיים, כוחות צה"ל הפילו רחפן שחצה מלבנון לשטח ישראל. הרחפן היה במעקב על ידי מערך הבקרה לאורך כל האירוע.

מוקדם יותר היום, שעות בודדות לאחר ההכרזה על חזרה לשגרה, פצצת מרגמה שוגרה מרצועת עזה לעבר ישראל, ובעקבותיה הופעלה התרעה ביישומון פיקוד העורף. לאחר מכן דובר צה"ל אישר כי השיגור נפלה בשטח הרצועה, לא דווח על נפגעים או על נזק.

כמה שעות קודם לכן הסיר פיקוד העורף את כל ההגבלות ביישובי עוטף עזה, ואישר לתושבים לחזור לשגרה מלאה. זאת, לאחר לילה נוסף שבמהלכו שוגרו לעבר ישראל רקטות רבות, והתושבים הונחו לשהות בקרבת מרחבים מוגנים. עם זאת, הדריכות במערכת הביטחון נשמרת, ודרכי הגישה לגבול רצועת עזה עדיין חסומות. הכוחות בדרום תוגברו, כמו גם בצפון.

עוד בוואלה!

האזהרות ממלחמה כוללת והמחלוקת על אופי התגובה: מאחורי ההחלטה על תקיפה בלבנון ועזה

לכתבה המלאה
עשרות רקטות שוגרו לגליל המערבי מלבנון. אישה כבת 60 נחבלה קלות ברגלה בדרך למרחב מוגן.  6 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מבנה שנפגע מטיל ששוגר מלבנון. אתמול/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הבוקר הודה גורם ביטחוני כי ירי הרקטות מרצועת עזה ומלבנון לעבר ישראל מוכיח כי ההרתעה הישראלית נשחקה. "אם עד עכשיו היה חשש שההרתעה הישראלית נשחקה, ביומיים האחרונים קיבלנו את החותמת לכך, ההפרות הבוטות", אמר הגורם לוואלה והוסיף כי "הפגיעה בריבונות והטרור נרשמו. מדינת ישראל תבחר את העיתוי לגבות מחיר כואב".

הלילה, צה"ל תקף בלבנון וברצועת עזה. זאת, בעקבות עשרות הרקטות שנורו לעבר ישראל אתמול. בד בבד, ירי הרקטות לעבר עוטף עזה נמשך גם הלילה, והתושבים הונחו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים גם בשעות הבוקר. גם לאחר התקיפות של צה"ל במהלך הלילה, הבוקר שוב הופעלו התרעות בעוטף עזה.

בדרום לבנון תקף צה"ל מטרות של חמאס. בהודעה של דובר צה"ל נכתב כי "צה"ל לא יאפשר לחמאס לפעול מלבנון ורואה במדינת לבנון אחראית לכל אש הנורית משטחה". לפנות בוקר תקפו מטוסי קרב שוב מטרות נוספות של חמאס ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב תקפו תוואי של מנהרת טרור היוצאת מאזור בית חאנון ותוואי של מנהרה נוספת היוצאת ממרחב חאן יונס, שנתקפה במהלך מבצע "שומר החומות", מאז זוהו מאמצים לשיקומה. שתי המנהרות לא חצו לשטח ישראל ולא היוו איום על תושבי ישראל. בנוסף, נתקפו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה המשמשים את חמאס בצפון ובמרכז רצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully