וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ': משתדל לא לתקוף את הממשלה אבל זה לא יכול להימשך

עודכן לאחרונה: 7.4.2023 / 18:03

סמוטריץ' מתח ביקורת על תגובת הממשלה לפיגוע בבקעת הירדן וכתב בקבוצת הווטסאפ של הקואליציה כי "העובדה שהמחסומים סביב שכם פתוחים היא פשע בלתי נסבל". בן גביר האשים את האופוזיציה ב"עידוד אויבי ישראל לפתוח בעימות", והבהיר שאין בכוונתו לפרוש מהממשלה

פיגוע ירי בצומת חמרה/דוברות מד"א

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתח היום (שישי) ביקורת על הממשלה בעקבות הפיגוע בבקעת הירדן וכתב בקבוצת הווטסאפ המשותפת לקואליציה כי הוא "משתדל מאוד להיות לויאלי ולא לתקוף את הממשלה שאני חבר בה, אבל זה פשוט לא יכול להימשך ככה". סמוטריץ' התייחס לחסימת צירים המובילים ליישובים פלסטינים במטרה לאתר את המחבלים - ודרש תגובה חריפה יותר: "העובדה שהמחסומים סביב שכם פתוחים היא פשוט פשע בלתי נסבל. אנחנו צועקים על זה שבועות", אמר. "צה"ל שבוי בקונספציית אוסלו ההזויה ואנחנו מדממים. לצערי אנחנו לא יכולים לומר שידינו לא שפכו את הדם הזה".

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ יקיימו  מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הכלכלה ניר ברקת ושר החוץ אלי כהן 25 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא יכולים לומר שידינו לא שפכו את הדם הזה". סמוטריץ' נגד הממשלה/פלאש 90, יונתן זינדל

גם שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק דרשה מהממשלה בה היא חברה להפעיל צעדים חריפים יותר נגד הטרור וההסלמה ברחבי הארץ. סטרוק כתבה בחשבון הפייסבוק שלה כי "לא אנחנו החלטנו על הרצפה המאוד עקומה הזו, ולא אנחנו אשמים בקיומה. אבל אנחנו ממש לא עושים מספיק - חובה עלינו לפעול לשינוי תפיסת הבטחון, בכל הגזרות: צפון, דרום, יו"ש, ישראל הקטנה, ובכלל", היא אמרה.

"חובה עלינו להחזיר את צה"ל לפעילות הרבה יותר אפקטיבית מול קיני הטרור, ולא רק בפינצטה. לבצע צעדי ענישה והרתעה גם מול המחבלים וגם מול שולחיהם ומתקצביהם. חובה עלינו לייצר הרתעה מחודשת שתוציא ללבנונים את החשק לפגוע בתושבי הצפון. חובה לפגוע אנושות בחימוש החמאסי, וגם במנהיגי החמאס עצמם, שמייצרים בהבל-פיהם את הטרור בכל הגזרות, ונהנים מחסינות חסרת הצדקה", התייחסה סטרוק לכל זירות ההסלמה בימים האחרונים.

עוד בוואלה!

פיגוע ירי בבקעת הירדן: שתי נרצחות סמוך לצומת חמרה

לכתבה המלאה

גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס להחלטות הממשלה על המצב הביטחוני ואמר כי שקל בימים האחרונים אם נכון לו לפרוש מהממשלה ו"לתמוך מבחוץ". זאת, בעקבות תחושתו כי הוא מתוסכל פעמים רבות מהחלטות מסוימות שלה. "השאלה אם הישארותי בממשלה תורמת ואפקטיבית ואני עונה על כך בחיוב", הוא אמר והבהיר כי "להפיל את הממשלה זו לא אופציה. עם כל חסרונותיה, היא טובה ואחראית פי אלף מהממשלה הקודמת".

בן גביר האשים את האופוזיציה במצב הביטחוני ואמר כי "גם כשהם לא ליד ההגה הם ממשיכים להזיק". "הם ללא ספק עידוד לאויבנו לפתוח בעימות צבאי. חסרי האחריות המופקרים הללו, הם האחרונים שיכולים להטיף לנו מוסר".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף את בן גביר, בעקבות דבריו, ומסר: "ביום העצוב הזה, שעות ספורות אחרי רצח של שתי אחיות צעירות, בוחר השר לענייני טיקטוק בן גביר להוציא פוסט עלוב ובכייני שבו הוא רק בורח מאחריות ומחפש אשמים לכשלונות שהוא חתום עליהם. אני לא רוצה לחשוב מה הוא היה אומר על הממשלה הכושלת הזו אם היה באופוזיציה. הלב עם המשפחה שאיבדה את שתי בנותיה. אין נחמה".

גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מתח ביקורת חריפה על השר לביטחון לאומי, וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר אותו. "אמירתו של השר בן גביר היא אובדן עשתונות מוחלט. מעולם לא היה שר בקבינט שדיבר כל כך הרבה על ביטחון והבין כל כך מעט", כתב גנץ בציוץ בטוויטר. "מעולם לא היה שר בקבינט שבזמן שיורים על אזרחינו רקטות ובנותינו נרצחות בכבישים, בוחר לחבל בלכידותה של החברה הישראלית ולפגוע בהרתעה. נתניהו צריך לגנות את האמירה שלו ולפטר אותו".

מוקדם יותר היום נרצחו שתי אחיות, בנות 21 ו-16, בפיגוע ירי בצומת חמרה שבבקעת הירדן. אמן, בת 48, נפצעה אנוש ובמצב לא יציב, ופונתה במסוק לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. כוחות הביטחון פתחו במצוד אחר המחבלים ומחסומים הוצבו באזור.

גורם צבאי סיפר כי מהממצאים בזירה עולה כי הרכב שבו נסעו הנשים רוסס על ידי המחבלים, שאף עשו וידוא הריגה לאחר מכן. לדברי הגורם, במערכת הביטחון לא פוסלים אפשרות ל"פיגוע מתוחכם", שבו המחבלים נסעו ברכב, פגעו בכוונה במכונית הישראלית וגרמו לה לסטות מהכביש. אחרי כן יצאו המפגעים מהרכב ופתחו באש לעבר הנוסעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully