וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אף ההודעה על חזרה לשגרה: צה"ל מגייס כוחות מילואים של מערכת כיפת ברזל

עודכן לאחרונה: 7.4.2023 / 14:44

הרמטכ"ל כינס הערכת מצב ודיונים לקראת הצעדים הבאים, בעקבות ההסלמה בצפון ומול רצועת עזה, והורה על גיוס מילואים בדגש על מערך ההגנה האווירית והמערכים ההתקפיים של חיל האוויר. זאת, לאחר שבמערכת הביטחון הודיעו כי הוסרו ההגבלות בעוטף ביישובי הגליל המערבי

תיעוד תקיפת צה"ל בעזה, 7 בפברואר 2023/דובר צה"ל

הרטמכ"ל הרצי הלוי הורה היום (שישי) על גיוס מילואים, בדגש על מערך ההגנה אווירית שמפעיל את מערכת כיפת ברזל, לצד המערכים ההתקפיים של חיל האוויר. זאת, בתום הערכת מצב לקראת הצעדים הבאים, בעקבות ההסלמה בצפון ומול רצועת עזה.

הוראת הרמטכ"ל הגיעה למרות ההודעה על חזרה לשגרה. פיקוד העורף הסיר הבוקר את כל ההגבלות ביישובי עוטף עזה, ואישר לתושבים לחזור לשגרה מלאה. זאת, לאחר לילה נוסף שבמהלכו שוגרו לעבר ישראל רקטות רבות, והתושבים הונחו לשהות בקרבת מרחבים מוגנים. עם זאת, הדריכות במערכת הביטחון נשמרת, ודרכי הגישה לגבול רצועת עזה עדיין חסומות. הכוחות בדרום תוגברו, כמו גם בצפון.

בתום הערכת מצב בעקבות פיגוע הירי בבקעת הירדן, שר הביטחון יואב גלנט הנחה את כוחות הביטחון להקצות את כל המשאבים הנדרשים למציאת המחבלים, ולתגבור האבטחה על הכבישים והיישובים ביהודה ושומרון ובכל רחבי ישראל.

שיגור כיפת ברזל, שדרות, 7 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
יירוט כיפת ברזל. ארכיון/ראובן קסטרו

הלילה, פתח צה"ל במתקפה בלבנון וברצועת עזה. זאת, בעקבות עשרות הרקטות שנורו לעבר ישראל אתמול. בד בבד, ירי הרקטות לעבר עוטף עזה נמשך גם הלילה, והתושבים הונחו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים גם בשעות הבוקר. גם לאחר התקיפות של צה"ל במהלך הלילה, הבוקר שוב הופעלו התרעות בעוטף עזה.

בדרום לבנון תקף צה"ל מטרות של חמאס. בהודעה של דובר צה"ל נכתב כי "צה"ל לא יאפשר לארגון הטרור חמאס לפעול מלבנון ורואה במדינת לבנון אחראית לכל אש הנורית משטחה". לפנות בוקר תקפו מטוסי קרב שוב מטרות נוספות של חמאס ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב תקפו תוואי של מנהרת טרור היוצאת מאזור בית חאנון ותוואי של מנהרה נוספת היוצאת ממרחב חאן יונס, שנתקפה במהלך מבצע "שומר החומות", מאז זוהו מאמצים לשיקומה. שתי המנהרות לא חצו לשטח ישראל ולא היוו איום על תושבי ישראל. בנוסף, הותקפו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה המשמשים את חמאס בצפון ובמרכז רצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully