וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: כלי הטיס האיראני שוגר כדי להפחיד, ייתכן שישראל תגיב

עודכן לאחרונה: 4.4.2023 / 9:19

גורם ביטחוני העריך כי אם האיראנים לא "יסתפקו" בפעולה זו, וינסו לבצע מהלכים דומים בתקופה הקרובה - יש להניח כי צה"ל ייאלץ גם הוא להגיב, כדי להרתיע את הכוחות האיראניים בסוריה. לטענתו, חיל האוויר החליט ליירט את הכלי דווקא בשטח ישראל, משום שלא היווה סכנה

תיעוד מתקיפה באזור חומס/תיעוד מתקיפה באזור חומס

פרטים חדשים על הפלת כלי הטיס שחדר מסוריה לשטח ישראל: לוואלה! נודע הבוקר (שלישי) כי הכטב"מ האיראני שחדר ביום ראשון למרחב האווירי של ישראל ויורט בסמוך לכפר הנשיא - שוגר לצורכי תודעה והפחדה איראנית.

מהתחקיר הראשוני שערכו במערכת הביטחון על הנושא, התגלה כי הכטב"מ האיראני היה נתון למעקב של חיל האוויר עוד בטרם חצה את הגבול מסוריה לשטח ישראל, והוא אותר בעת ששייט בסמוך לאזור הגבול. זמן קצר לאחר שאותר על ידי צה"ל, עוד כשהיה בשטח סוריה, במערכת הביטחון החליטו ליירט אותו דווקא בשטח ישראל, וזאת לאחר שבחיל האוויר הבינו כי לא נשקפת סכנה מהפלתו.

גורם ביטחוני העריך כי אם האיראנים לא "יסתפקו" בפעולה זו, וינסו לבצע מהלכים דומים בתקופה הקרובה - יש להניח כי צה"ל "ייאלץ" גם הוא להגיב, כדי להרתיע את הכוחות האיראניים שפועלים מתוך סוריה. בשלב זה, כך לפי הגורם הביטחוני, ישראל מתנהלת במסגרת המב"מ (המערכה שבין המלחמות - א"ב) מעל רף ההרתעה ומתחת לרף ההסלמה. לדבריו, אם האיראנים יתחכמו ויראו בהיעדר תגובה ישראלית חולשה, צה"ל יגיב.

תיעוד הפיצוצים בשמי דמשק, הלילה

בהקשר זה, יצוין כי במהלך הלילה, כלי התקשורת בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית נוספת, רביעית בתוך פחות משבוע, באזור הבירה דמשק. לפי הפרסומים בטלוויזיה הסורית הממלכתית ובסוכנות הידיעות המקומית "SANA", הדי פיצוצים נשמעו באזור הבירה כשלטענת הסורים - מערכות ההגנה האוויריות הצליחו ליירט את רוב הטילים ששיגרה ישראל.

במשרד ההגנה הסורי אישרו כי כתוצאה מהתקיפה שני בני אדם נהרגו וכמה נוספים נפצעו. בעיתון הסורי "אל-ווטן" ציינו כי התקיפה המיוחסת לישראל, כוונה לחלקה הדרום-מזרחי של הבירה דמשק ולנמל התעופה הבינלאומי בעיר.

יוזכר כי התקיפה האחרונה המיוחסת לישראל בסוריה, מלבד זו מהלילה, אירעה בלילה שבין שבת לראשון, אז לטענת משטר אסד - הותקפו יעדים ברחבי מחוז חומס שבמרכז סוריה. בדמשק טענו כי חמישה חיילים נפצעו במהלך התקיפה, וכי נגרם נזק לרכוש.

כעבור כמה שעות, בערב יום ראשון, צה"ל יירט את כלי הטיס המדובר שחדר מסוריה לשטח ישראל, במה שנתפס במערכת הביטחון כמעין תגובה, ייתכן איראנית, לתקיפות האחרונות המיוחסות לישראל בסוריה.

עוד בוואלה!

צה"ל יירט כלי טיס שחדר מסוריה לשטח ישראל

לכתבה המלאה
עשן מיתמר מנמל התעופה בחלב, 22 במרץ 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
עשן מיתמר מנמל התעופה בחלב, 22 במרץ 2023/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

התקיפה לפני כן אירעה בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי, גם היא באזור דמשק. זמן קצר לאחר מכן הודיעו משמרות המהפכה של איראן כי קצין בשורותיהם, מילאד חידרי, נהרג בתקיפה.

כמה ימים לאחר מכן, דווח באיראן כי יועץ נוסף בשורות משמרות המהפכה שנפצע בתקיפה - מת מפצעיו. בחמישי בלילה בוצעה תקיפה נוספת באזור דמשק, אז דווח כי במהלכה נפצעו שני חיילים.

בחודשים האחרונים התגברו התקיפות שיוחסו לחיל האוויר בסוריה, ואלו מתמקדות בנמלי תעופה שדרכם עובר נשק איראני מתקדם. מקורות מערביים אמרו כי טהראן ניצלה את רעידת האדמה ההרסנית שהכתה באזור בחודש פברואר כדי להגביר את משלוחיה דרך שדות תעופה אזרחיים בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully