וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם הרביעית בתוך שבוע: סוריה האשימה את ישראל בתקיפה באזור דמשק, 2 נהרגו

עודכן לאחרונה: 4.4.2023 / 7:47

כלי התקשורת בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית נוספת באזור הבירה דמשק, יומיים לאחר שצה"ל יירט כלי טיס שחדר לשטח ישראל. לטענת הסורים, שני בני אדם נהרגו כתוצאה מהתקיפה הישראלית, ונגרם נזק לרכוש

תיעוד מתקיפה באזור חומס/תיעוד מתקיפה באזור חומס

כלי תקשורת בסוריה דיווחו הלילה (שלישי) על תקיפה של חיל האוויר באזור הבירה דמשק, בתקיפה רביעית בתוך פחות משבוע שיוחסה לישראל. לפי הפרסומים בטלוויזיה הסורית הממלכתית ובסוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א, הדי פיצוצים נשמעו באזור הבירה כשלטענת הסורים - מערכות ההגנה האוויריות הצליחו ליירט את רוב הטילים ששיגרה ישראל.

במשרד ההגנה הסורי אישרו כי כתוצאה מהתקיפה שני בני אדם נהרגו וכמה נוספים נפצעו. בעיתון הסורי "אל-ווטן" ציינו כי התקיפה המיוחסת לישראל, כוונה לחלקה הדרום-מזרחי של הבירה דמשק ולנמל התעופה הבינלאומי בעיר.

במקביל לתקיפה, תושבי רמת הגולן ואזור הכנרת דיווחו על הדי פיצוצים שנשמעו בקרבתם, ולאחר שבכמה כלי תקשורת ערביים נטען כי טיל הגנה אווירית סורי חדר לשטח ישראל ויורט בצפון הארץ. בצה"ל הבהירו כי אינם מכירים אירוע כזה.

תיעוד הפיצוצים בשמי דמשק

התקיפה האחרונה המיוחסת לישראל בסוריה, מלבד זו מהלילה, אירעה בלילה שבין שבת לראשון, אז לטענת משטר אסד - הותקפו יעדים ברחבי מחוז חומס שבמרכז סוריה. בדמשק טענו כי חמישה חיילים נפצעו במהלך התקיפה, וכי נגרם נזק לרכוש.

מאוחר יותר, גורמי מודיעין מערביים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי בתקיפה נגרם נזק לבסיסים אוויריים שבהם יש נוכחות של כוחות איראניים. כעבור כמה שעות, בערב יום ראשון, צה"ל יירט כלי טיס שחדר מסוריה לשטח ישראל, במה שנתפס במערכת הביטחון כמעין תגובה, ייתכן איראנית, לתקיפות האחרונות המיוחסות לישראל בסוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

התקיפה לפני כן אירעה בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי, גם היא באזור דמשק. זמן קצר לאחר מכן הודיעו משמרות המהפכה של איראן כי קצין בשורותיהם, מילאד חידרי, נהרג בתקיפה.

כמה ימים לאחר מכן, דווח באיראן כי יועץ נוסף בשורות משמרות המהפכה שנפצע בתקיפה - מת מפצעיו. בחמישי בלילה בוצעה תקיפה נוספת באזור דמשק, אז דווח כי במהלכה נפצעו שני חיילים.

בחודשים האחרונים התגברו התקיפות שיוחסו לחיל האוויר בסוריה, ואלו מתמקדות בנמלי תעופה שדרכם עובר נשק איראני מתקדם. מקורות מערביים אמרו כי טהראן ניצלה את רעידת האדמה ההרסנית שהכתה באזור בחודש פברואר כדי להגביר את משלוחיה דרך שדות תעופה אזרחיים בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully