וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמאל הפסיד גם בפינלנד: מנהיג מפלגת השמרנים ניצח בבחירות

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 11:26

סאנה מרין, ראש ממשלת פינלנד ומנהיגת גוש שמאל-מרכז, הפסידה לפטרי אורפו, שגרף 20.8% מהקולות. למקום השני הגיעה המפלגה הימנית-קיצונית, עם 20.1% מהקולות. שלוש המפלגות הנוספות בקואליציה היוצאת - מפלגת המרכז, הברית השמאלנית והירוקים - רשמו הפסדים ניכרים

סאנה מרין, ראש ממשלת פינלנד ומנהיגת גוש שמאל-מרכז, הפסידה אמש בבחירות הכלליות במדינה למנהיג מפלגת השמרנים: פטרי אורפו גרף 20.8% מהקולות, למקום השני הגיעה המפלגה הפופוליסטית "הפינים", עם 20.1% מהקולות - והמפלגה הסוציאל-דמוקרטית של ראש הממשלה מרין קיבלה 19.9% מהקולות.

"קיבלנו מנדט גדול", אמר אורפו לאחר הלילה הדרמטי. מרין בת ה-37 הודתה בתבוסתה: "ברכותיי למנצח בבחירות, ברכותיי למפלגת הקאוליצייה הלאומית, ברכותיי למפלגת הפינים. הדמורטיה דיברה", היא אמרה לתומכיה.

פטרי אורפו, מנהיג מפלגת השמרנים בפינלנד. רויטרס
פטרי אורפו, מנהיג מפלגת השמרנים והמנצח בבחירות אמש, פינלנד/רויטרס
סאנה מרין. רויטרס
סאנה מרין, מנהיגת השמאל-מרכז, הפסידה בבחירות/רויטרס

הבחירות בפינלנד נערכו בתקופה מתוחה במיוחד בזירה הבינלאומית. הפלישה של רוסיה לאוקראינה הובילה את המדינה הסקנדינבית להצטרף לברית הצבאית של נאט"ו - לאחר עשורים של נייטרליות, בשל החששות מרוסיה, שעמה היא חולקת את הגבול הארוך ביותר.

ואולם, למרות הצלחתה של מרין בהובלת פינלנד לנאט"ו, הבחירות במדינה התמקדו השנה במצב הכלכלי ובחוב הציבורי הגבוה. מרין גם נתפשת כדמות שנויה במחלוקת, וספגה ביקורת חריפה לאחר שסרטון שלה שרה ורוקדת עם חברים במסיבה, הופץ ברשתות.

עוד בוואלה!

פינלנד: הסכמה רב מפלגתית לבניית גדר לאורך הגבול עם רוסיה

לכתבה המלאה
ריקה פורה, מנהיגת הימין הקיצוני בפינלנד. רויטרס
ריקה פורה, מנהיגת הימין הקיצוני בפינלנד/רויטרס

במשך שבועות, שלוש המפלגות ניהלו קרב צמוד בסקרים, וכשהתוצאות הראשוניות החלו לזרום, נראה היה כי אי אפשר היה לקבוע מנצח. אך תחזית של ערוץ הטלוויזיה הציבורי YLE העניק את הניצחון למפלגה של אורפו עם המספר הגדול ביותר של מושבים בפרלמנט.

מנהיגת מפלגת הפינים הימנית-קיצונית, ריקה פורה, בירכה את יריבה מהמרכז-ימין והתגאתה בתוצאות הטובות ביותר בהיסטוריה של מפלגתה. "עוש שבעה מושבים זאת תוצאה נהדרת", היא אמרה.

שלוש המפלגות הנוספות בקואליציה היוצאת - מפלגת המרכז, הברית השמאלנית והירוקים - רשמו הפסדים ניכרים.

למפלגת השמרנים של אורפו תינתן כעת ההזדמנות הראשונה לגבש קואליציה, ואם תצליח, אורפו בן ה-53 ייהפך לראש הממשלה הבא של פינלנד. תחת ממשלתו, אירופה יכולה לצפות לשמרן פרו-אירופי המשתייך לזרם המתון במפלגתו, ושם דגש על המדיניות הכלכלית.

הוא יצטרך לגרוף יותר ממאה מושבים בפרלמנט בן 200 המושבים כדי להנהיג את המדינה, ולפניו עומדות שתי אפשרויות: גיבוש קואליציה ימנית עם הפינים, או הגעה להסכם עם הסוציאל-דמוקרטים של מרין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully