וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינלנד: הסכמה רב מפלגתית לבניית גדר לאורך הגבול עם רוסיה

עודכן לאחרונה: 20.10.2022 / 12:04

על פי דיווח ברשת הפינית YLE, בפגישה שנערכה ביום שלישי בין ראש הממשלה סאנה מרטין לנציגים מכל המפלגות הגדולות, התגבשה הסכמה לגבי תוכנית הגדר, שמשמר הגבול הפיני הציע בחודש שעבר, למניעת הגירה מסיבית מרוסיה

המפלגות הגדולות בפינלנד תומכות בבניית גדר לאורך חלקים מהגבול עם רוסיה. בניית חלק ניסיוני צפויה להתחיל ברגע שהכסף יוקצה לטובת הפרויקט, דיווחה התקשורת הפינית.

נורבגיה השכנה, שחולקת גם כן גבול עם רוסיה בצפון, אמרה אתמול (רביעי) כי עצרה אזרח רוסי שביעי בחשד להטסה לא חוקית של מל"טים או צילום באזורים מוגבלים בימים האחרונים. ראש הממשלה יונס גר סטיורה אמר כי "אין זה מתקבל על הדעת שסוכן זר יטיס מל"טים" מעל המדינה לאחר שהמשטרה הודיעה כי בנו של בעל ברית של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נעצר ביום שני.

על פי דיווח ברשת הפינית YLE, בפגישה שנערכה ביום שלישי בערב בין ראש הממשלה סאנה מרטין לנציגים מכל המפלגות הגדולות, התגבשה הסכמה רב מפלגתית לגבי תוכנית הגדר, שמשמר הגבול הפיני הציע בחודש שעבר.

בווידאו: פינלנד ושבדיה הגישו בקשה רשמית להצטרף לנאט"ו/רויטרס
דו"ח מודיעין של חברת ISI המעיד על תגבור נוכחות מפציצים רוסיים בבסיס האווירי OLENYA הסמוך לגבול פינלנד. (ImageSat International - ISI), אתר רשמי
דוח שמראה על נוכחות מפציצים רוסיים ליד הגבול/אתר רשמי, (ImageSat International - ISI)

הלסינקי חוששת מפני חצייה לא חוקית נרחבת של הגבול המזרחי שאורכו 1,340 ק"מ, שאותו היא חולקת עם רוסיה, בזמן שאלפי רוסים נמלטים מרוסיה בשל גיוס המילואים שעליו הכריז פוטין לטובת המלחמה באוקראינה. היא חוששת גם מפני הגירה מסיבית מרוסיה שתאורגן בכוונה תחילה כסוג של מלחמה היברידית. "הסכמנו לגבי הצורך בגדר", אמרה מרין. "כעת הממשלה צריכה להגיש הצעות מוחשיות לפרלמנט".

ההצבעה לגבי מימון בניית החלק הניסיוני תיערך בתחילת נובמבר, היא הוסיפה. "מדובר בניטור ראוי של הגבול הפיני. אנחנו רוצים להבטיח שלמשמר הגבול שלנו יש תמיכה מספקת לפיקוח ואנחנו צריכים להיות מוכנים לכל המצבים", אמרה ראש הממשלה.

משמר הגבול הפיני הציע בחודש שעבר לבנות גדר בגובה כמה מטרים שעליה תיל ומצוידת במצלמות אבטחה וחיישנים לאורך 20% מהגבול. הגדר תגן על אזורים שמהווים סיכון אפשרי להגירה מסיבית מרוסיה, בעיקר בדרום-מזרח פינלנד, שם התנועה בגבול היא העמוסה ביותר, אך גם סביב עמדות גבול בצפון. הפרויקט צפוי להימשך ארבע שנים ועשוי לעלות כמה מאות מיליוני יורו, על פי הערכות משמר הגבול. האישור הסופי לשלב העיקרי של הפרויקט עשוי להתקבל רק באפריל, כשפינלנד תערוך בחירות פרלמנטריות. על פי הערכות, כ-40 אלף רוסים חצו את הגבול לפינלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully