וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד האושר העולמי: ישראל עלתה בדירוג למקום 4; פינלנד שוב הכי מאושרת

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 13:27

פינלנד היא המדינה המאושרת בעולם, זאת השנה הששית ברציפות, על פי מדד האושר העולמי ל-2023, שכולל נתונים מאנשים ביותר מ-150 מדינות. ישראל עלתה למקום הרביעי השנה, לעומת מקום תשיעי בשנה שעברה

בווידאו: פינלנד היא המדינה המאושרת בעולם - שוב/רויטרס

פינלנד היא המדינה המאושרת בעולם, זאת השנה הששית ברציפות, על פי מדד האושר העולמי ל-2023 של UN Sustainable Development Solutions Network.

הסקר כולל נתונים מאזרחים ביותר מ-150 מדינות. המדינות מודרגות בהתבסס על תוחלת החיים הממוצעת של אזרחיהן בשלוש השנים הקודמות, כלומר מ-2020-2022, על פי סקר גאלופ וורלד.

פינלנד ושכנותיה, דנמרק, איסלנד, שבדיה ונורבגיה קיבלו דירוג גבוה במדד שכולל את הקטגוריות: תוחלת חיים בריאים, תמ"ג לנפש, תמיכה חברתית, רמות נמוכות של שחיתות, נדיבות בקהילה והחופש לקבל החלטות חשובות.

ישראל עלתה למקום הרביעי השנה, לעומת מקום תשיעי בסקר של שנה שעברה. הולנד דורגה במקום החמישי, שווייץ השמיני, לוקסמבורג במקום התשיעי וניו זילנד סגרה את העשירייה הפותחת.

בעשרים המדינות המאושרות בעולם נכללו אוסטרליה (12), קנדה (13), אירלנד (14), ארצות הברית (15) ובריטניה (19). בנוסף, ליטא נכנסה בפעם הראשונה לדירוג עשרים המדינות המאושרות. המדינה הבלטית טיפסה בקביעות בשש השנים האחרונות - ממקום 52 ב-2017 למקום 20 בסקר הנוכחי. בקרב מדינות אחרות באזור, אסטוניה דורגה במקום 31 ולטביה במקום 41. צרפת נפלה למקום 21.

בתחתית הדירוג נמצאת אפגניסטן (137). לבנון מדורגת מעליה (136). תוחלת החיים הממוצעת בשתי המדינות נמוכה ביותר מחמש נקודות (בסקאלה של 0-10) לעומת עשר המדינות המאושרות בעולם.

אוקראינה ורוסיה היו במוקדם השנה בשל הפלישה הרוסית בפברואר 2022. על פי הסקר, אוקראינה נפגעה קשות, אך "למרות היקף הסבל והנזק בצמדינה, תוחלת החיים בספטמבר 2022 נותרה גבוהה יותר מאשר לאחר סיפוח חצי האי קרים ב-2014, בעיקר בשל תחושה חזקה יותר של מטרה משותפת, נדיבות בקהילה ואמון בהנהגה האוקראינית", נכתב בדו"ח.

האמון בממשלות התחזק גם ברוסיה ב-2022, על פי הסקר, "גם אם יותר באוקראינה מאשר ברוסיה". התמיכה של אוקראינה בהנהגה הרוסית צנחה לאפס. בדירוג הכולל רוסיה הגיעה למקום 70 ואוקראינה למקום 92.

ענת פנטי, חוקרת מדיניות אושר בתוכנית למדע, טכנולוגיה וחברה באוניברסיטת בר אילן, אמרה לאחר פרסום הדו"ח: "העלייה המתמשכת של ישראל מוסברת על יד מספר גורמים. ראשית, חוזק הכלכלה וההתאוששות הכלכלית לאחר מגפת הקורונה, מיקם את ישראל גבוה בדירוג המדינות. לצד זה, פרמטרים נוספים כמו תוחלת החיים הבריאים בישראל ותמיכה חברתית גבוהה מאוד, גם הם תרמו למיקום ישראל בדירוג.

"כותבי הדו"ח לא מצליחים להסביר באופן מלא את הקפיצה של ישראל למקום הרביעי. אני סבורה כי הדירוג הושפע מנושא שאינו נשאל באופן ישיר בסקר, והוא רמת התקווה והאופטימיות בקרב חלקי האוכלוסייה כתוצאה מממשלת האחדות והשינוי הרחבה שהונהגה בישראל בשנה שעברה. מושגים אלה של תקווה ואופטימיות קשורים לחוסן לאומי ולמעורבות אזרחית במבט לעתיד החברה. אולם, התקופה הנוכחית, והשלכותיה הצפויות של הרפורמה המשפטית עשויות לשנות את המצב הרגשי של אזרחי ישראל".

מלשכת מארגני התיירות הנכנסת נמסר: "קפיצתה של ישראל בדירוג מדד האושר העולמי היא בשורה משמעותית גם עבור ענף התיירות הישראלי. אין לנו ספק כי בעונות התיירות הקרובות נראה את השפעת המדד בתפוסתם של חדרי האירוח, דבר המשפיע על הכלכלה הישראלית כולה".

עוד בוואלה!

המדינות המאושרות בעולם ל-2022: ישראל בעשירייה הראשונה

לכתבה המלאה

המדינות המאושרות בעולם:

1. פינלנד

2. דנמרק

3. איסלנד

4. ישראל

5. הולנד

6. שבדיה

7. נורבגיה

8. שווייץ

9. לוקסמבורג

10. ניו זילנד

11. אוסטריה

12. אוסטרליה

13. קנדה

14. אירלנד

15. ארצות הברית

16. גרמניה

17. בלגיה

18. צ'כיה

19. בריטניה

20. ליטא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully