וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפלא פה: ישראל במקום ה-11 במדד האושר העולמי

דוח האושר העולמי השנתי של אוניברסיטת קולומביה סקר 156 מדינות ודרג את ישראל הרבה מעל ארה"ב, גרמניה ובריטניה. איזו מדינה צנחה בדירוג ומה עושה אותנו מאושרים?

מחפשים אושר וסיפוק בחיים? סעו לצפון אירופה - והתרחקו ממצרים וממדינות שנפגעו מהמשבר הכלכלי בגוש האירו – כך עולה מדוח האושר העולמי של המכון לכדור הארץ של אוניברסיטת קולומביה שפורסם אתמול (שני).

על פי סקר שנערך ב-156 מדינות עולה כי דנמרק, נורבגיה, שוויץ, הולנד ושוודיה הן המדינות המאושרות בעולם. אזרחי רואנדה, בורונדי, הרפובליקה המרכז האפריקנית, בנין וטוגו – כל המדינות באפריקה שמדרום לסהרה, אינם מרוצים מחייהם, כך על פי הדו"ח. ישראל דורגה בראשית העשירייה השנייה - במקום ה-11. ארה"ב ניצבת במקום ה-17, הרבה אחרי קנדה (מקום 6), אוסטרליה (מקום 10), איחוד האמירויות הערביות (מקום 14) ומקסיקו (מקום 16). בריטניה משתרכת מאחור במקום ה-22, גרמניה במקום 26, יפן ב-43, רוסיה במקום ה-68 וסין ב-93.

הסקר העולמי נערך בין השנים 2010 ל-2012. בעוד ש"העולם הפך למקום קצת יותר שמח ונדיב יותר בחמש השנים האחרונות", תהפוכות כלכליות ופוליטיות הביאו כמה מדינות לרמות נמוכות מאוד של רווחה, נכתב בדו"ח. הדירוגים של יוון, איטליה, פורטוגל וספרד ירדו באופן דרמטי בשל המשבר בגוש האירו. במצרים, מיאנמר וערב הסעודית נרשמו נפילות גדולות בעקבות הסערות הפוליטית והאזרחיות האחרונות.

מצרים רשמה את הנפילה החדה ביותר ברמת האושר: מדירוג של 5.4 (מתוך 10) בשנת 2007, ירד מדד האושר ל-4.3 בשנת 2012. אנגולה, זימבבואה ואלבניה חוו את העלייה הגדולה ביותר במדד מכל המדינות שנסקרו. "אנשים יכולים להיות לא מרוצים מסיבות רבות - מעוני לאבטלה להתפרקות משפחה למחלה גופנית", נכתב בדוח. "אבל בכל חברה, מחלות נפש כרונית הן מהגורמים המשפיעים ביותר על סבל אם אנו רוצים עולם מאושר יותר, עלינו להתמודד בדרך חדשה לגמרי עם בריאות הנפש".

(עדכון ראשון: 22:24)

  • עוד באותו נושא:
  • אושר
  • סקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully