וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר בשידור חי בוואלה!: ההכרעה במשפט החוזר של רומן זדורוב

עודכן לאחרונה: 29.3.2023 / 14:10

אשם או זכאי: 17 שנה אחרי רצח תאיר ראדה שטלטל מדינה שלמה, בית המשפט המחוזי בנצרת יכריע את דינו של רומן זדורוב במשפט החוזר. וואלה! יעביר בשידור חי את הכרעת הדין החל מהשעה 10:00 עם כל התגובות והפרשנויות לאחר ההחלטה הגורלית

בווידאו: אילנה ראדה בשלב הסיכומים במשפט זדורוב: יש יותר מרוצח אחד/צילום: אלי אשכנזי

מחר (חמישי) בשעה 10:00 תמתין מדינה שלמה למוצא פיהם של הרכב השופטים בבית המשפט המחוזי בנצרת שיכריע: האם רומן זדורוב יימצא אשם שוב ברצח תאיר ראדה או יזוכה - 17 שנה לאחר רצח הנערה תאיר ראדה. וואלה! יעביר בשידור חי את הכרעת הדין ואת כל התגובות והפרשנויות לאחר הכרעת הדין.

הרצח, ההרשעה - והקונספירציות: משפט זדורוב מגיע לסוף דרמטי // פרויקט מיוחד >>> לחצו כאן

תאיר ראדה, חודש לפני שמלאו לה 14 שנים, תלמידת כיתה ח', נרצחה ב-6 בדצמבר 2006 בבית הספר "נופי גולן" בקצרין. גופתה התגלתה בתא שירותים נעול, סמוך ל-7 בערב, אחרי שעות של חיפושים, כשגרונה משוסף ועל גופה חתכים מסכין.

ארבעה ימים אחרי הרצח עוכב לחקירה רומן זדורוב, היום בן 44 מקצרין, שעבד באותם ימים בבית הספר בריצוף המקלטים במקום. כעבור יומיים הוחלט לעצור אותו. כעבור כשבוע במעצר התוודה בפני מדובב בתאו כי הוא הרוצח. ב-19 בדצמבר 2006 הודה במעשה ושחזר אותו. יום לאחר מכן החליף עורך דין וחזר בו מהודאתו.

בהחלטתו על קיום משפט חוזר, המליץ חנן מלצר, אז שופט בית המשפט העליון והמשנה לנשיאת בית המשפט, כי הצדדים ישקלו להתרכז בארבע סוגיות מרכזיות: הימצאותן של עקבות זרות בזירת הרצח, נזילת הדם על גבי עקבת הנעל שעל מכסה האסלה, כתם הדם של המנוחה שנתגלה בתא השלישי וראיית הדנ"א המיטוכונדריאלי, שערה עם שורש שממנה ניתן להפיק דנ"א גרעיני. בדנ"א גרעיני, הזיהוי הוא ודאי.

רומן זדורוב, בימ"ש מחוזי נצרת, 14 בספטמבר 2022. דוד כהן, פלאש 90
יחייך גם לאחר הכרעת הדין? רומן זדורוב/פלאש 90, דוד כהן

סוגיית הדנ"א המיטוכונדריאלי שעליה התעכב הסנגור זמן ממושך נוגעת באחד מאותם נושאים; מדובר בתיאוריה שהציגה ההגנה, בניסיון לא רק להביא לזיכויו של זדורוב, אלא גם להצביע על נאשמת ברצח; הלוי עסק רבות בגרסתו של אדם בשם אדיר חבני, שחמש וחצי שנים אחרי הרצח העיד במשטרה כי חברתו, אולה קרבצ'נקו, סיפרה לו ביום הרצח כי היא שרצחה את תאיר ראדה. קרבצ'נקו, שכונתה בשם א"ק וחיה איתו במערכת זוגית שכללה התעללויות מצידו, טענה כי הוא טופל עליה עלילה זדונית שנובעת מרצונו לנקום בה כי נפרדה ממנו. היא וחבני העידו במשפט החוזר, הדיונים היו סגורים.

גרסת חבני זכתה לרוח גבית חזקה בעקבות תוכנית טלוויזיה תיעודית בשם "צל של אמת" שעסקה בפרשת הרצח. על פי גרסתו של חבני, חברתו לבשה את בגדיו בעת הרצח. בזירת הרצח אכן נמצאו שערות, שהדנ"א המיטכונדריאלי שלהן עשוי להתאים לדנ"א השושלתי של חבני. פרקליט המדינה עמית איסמן זיכה את קרבצ'נקו מכל אשמה.

תאיר ראדה. רפרודוקציה, צילום מסך
תאיר ראדה/צילום מסך, רפרודוקציה

אילנה ראדה, אימה של תאיר ראדה, אמרה היום בריאיון לרשת ב' כי היא מאמינה שבית המשפט יזכה את זדורוב.

"אני כמעט בטוחה שרומן יזוכה מחר", אמרה ראדה, והוסיפה כי "זו פעם ראשונה שאני רואה כיוון של רצון למצוא את האמת". ראדה ציינה בריאיון גם שהייתה בין היחידות שאושר לה להיכנס לעדויות של אולה קרבצ'נקו ואדיר חבני, והיא חושדת בחבני. "סקרנית לגבי המסקנות של השופטים על אדיר חבאני", אמרה ראדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully