וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיעה העת לחשוב על טובת המדינה לאור הכאוס שנוצר

איינאו פרדה סנבטו

עודכן לאחרונה: 29.3.2023 / 6:27

השיח האלים מגעיל ומחליש את כולנו ויוצר הפרדה עדתית. שינוי הרכב הוועדה שתבחר את השופטים לא אמור לעורר כזו שנאה ולפגוע בכלכלה הישראלית ובחוסן הפנימי של המדינה. זו המציאות כשבקואליציה עסוקים בהמצאת חוקים פרסונאליים במקום להטיב עם הציבור הרחב שנאבק מדי יום

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023. ראובן קסטרו
שיח אלים בימים האחרונים שמתגבר בעקבות הפגנות בעד ונגד הרפורמה/ראובן קסטרו

גורלנו קשור זה בזה, לא משנה מה צבע עורנו ומאין הגענו לכאן. כולנו הגענו לכאן מכוח רצון לממש את חזון הנביאים ליישב את הארץ ולהתיישב בה. עצם הגעתנו מארצות שונות, הבאנו איתנו כל אחד ואחת תרבות, שפה, מאכלים. כולם ביחד יוצרים את הייחודיות ומעל הכול, הזדמנויות למקור יצירה לעמים אחרים ברצון ללמוד מאיתנו.

ישראל יכולה להיות מקור השראה בכל תחומי החיים לעמים רבים. כל עליה עברה קשיים רבים בתהליך הקליטה על אף שבכל עלייה היה צריך להשתנות היחס והטיפול תוך הפקת לקחים מהעליות הקודמות. השיח האלים בתקופה האחרונה מגעיל ומחליש את כולנו ויוצר הפרדה עדתית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין, אריה דרעי, בדיון במליאת הכנסת, 27 במרץ 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
הממשלה עסוקה בחוקים פרסונאליים במקום לדאוג לעם/פלאש 90, יונתן זינדל

שינוי הרכב הוועדה שתבחר את השופטים לא אמור לעורר כזו שנאה ולפגוע בכלכלה הישראלית ובחוסן הפנימי של המדינה. נכון שהממשלה הנוכחית עדיין לא הפנימה שהיא חייבת לעסוק במהות שלשמה נבחרה: טיפול ביוקר המחיה, הגברת הביטחון האישי, החזרת המשילות בנגב ובגליל ומיגור הטרור החברתי והביטחוני מצד הרשות הפלסטינית.

במקום זה היא עסוקה בהמצאת חוקים פרסונאליים לראשי המפלגות שנמנים בקואליציה. דבר זה יוצר כעס לא רק מצד השמאל, גם אנשי ימין אידיאליסטים לא יכולים להשלים עם ההתעסקות בראשי המפלגות ובאיך להטיב עימם במקום בציבור הרחב שנמצא במאבק יום יומי לפרנסתו.

עוד בוואלה!

זעם באופוזיציה לפני המו"מ אצל הנשיא: "הקואליציה מצמידה לנו אקדח לרקה"

לכתבה המלאה

הממשלה בראשות בנימין נתניהו כוננה יחסים מדיניים עם מדינות ערב, מה שאמור לקדם את הכלכלה הישראלית, להכניס תיירים ויבוא משקיעים לישראל. אבל אמירות של שרי הממשלה שמתנהלים כאילו הם היחידים בעולם וללא חשיבה על השלכות פוגעים ויפגעו בכלכלה הישראלית.

מאז הקמת הממשלה הנוכחית יש אי נוחות מהצהרות מתלהמות שגורמות נזק מדיני וכלכלי למדינה והתועלת היחידה שלהם היא פנים פוליטית, בתוך מחנות המפלגות שמרכיבות את הקואליציה, וכל אחד מהם נלחם על עתידו הפוליטי. הם לרגע שכחו שבלי כלכלה יציבה ומקורות הכנסה למדינה, יהיו אנשים שיעזבו את המדינה על מנת להימנע מחרפת רעב.

על מנת לייצב את מדיניות ישראל בעולם ומניעת קריסת הסכמים מדיניים שנחתמו בעמל רב, חשוב למצוא דרך להכניס לממשלה את מפלגת המחנה הממלכתי.

בצלאל סמוטריץ' ושלומי הייזלר מנכ"ל משרד האוצר בכנס נדל"ן. 22 במרץ 2023. ניב אהרונסון
עורר זעם במדינות ערב בעקבות נאום שנשא החודש בפריז. סמוטריץ'/ניב אהרונסון

זו העת לחשוב על טובת המדינה לאור הכאוס שנוצר. אנחנו לא איטליה, אלא מדינה מעוקפת באויבים, לכן לא נוכל להרשות לעצמנו להתעלם מהסכנות הכלכליות. צריך להעמיד את טובת המדינה לפני טובת המפלגות.

ראש הממשלה סלל דרך לבניית שלום עם מדינות אפריקה ומדינות ערביות שצריך לפתח, לקדם ולהסביר את העובדה שישראל מדינת הלאום של העם היהודי שבתוכה חיים מיעוטים עם שוויון מלא. אנחנו זקוקים למדינות אירופה ולעוד מדינות בשביל להתקיים. בשביל זה צריך הנהגה ששמה בראש סדר העדיפויות את טובת ישראל ולא טובה אישית פוליטית, כפי שקיים כיום.

גיוון בבחירת שופטים

הכרעת הבוחר לא כובדה על ידי השמאל וחבל שכך. השופטים צריכים וחייבים לפסוק לפי ראיות ולא לפי השקפותיהם הפוליטיות. כמו כן, השופטים צריכים להתמנות או להיבחר על פי כישוריהם וניסיונם. השיטה שפעלה עד כה, היא חבר מביא חבר, פשוט מועדון סגור לאליטה שרואה את עצמה מעל העם ומעל חוק.

את זה צריך להפסיק. לא נכון שאדם ייבחר בגלל דעותיו או מוצאו ומינו. כן לתת גיוון בעת בחירת השופטים למגוון האוכלוסיות שמרכיבות את המדינה תוך הקפדה על כישורים וניסיון בתחום המשפט. אסור שבתי המשפט יהפכו לסוג של בתי הדין לעבודה בהם יושבים נציגים שאין להם בהכרח השכלה משפטית.

הכותב הינו איש תקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully