וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי החוץ של מדינות המפרץ נגד סמוטריץ': "על האמריקנים להגיב לצעדים נגד הפלסטינים"

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 13:35

לאחר ששר האוצר טען כי "אין דבר כזה עם פלסטיני - זו המצאה של ה-100 השנים האחרונות", סעודיה, איחוד האמירויות, בחריין, עומאן, כוויית וקטאר שיגרו מכתב לשר החוץ האמריקני ודרשו מממשל ביידן להגיב להצהרה

בצלאל סמוטריץ' בפריז: "אין דבר כזה עם פלסטיני, זאת האמת שצריכים לשמוע בבית הלבן"/מתוך טוויטר

שרי החוץ של מדינות המפרץ - סעודיה, איחוד האמירויות, בחריין, עומאן, כוויית וקטאר שיגרו היום (ראשון) מכתב לשר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, ובו גינו את דברי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נגד העם הפלסטיני. "אנחנו קוראים לממשל ביידן להגיב לצעדים ולהצהרות של ממשלת ישראל נגד העם הפלסטיני", הם כתבו לבלינקן.

בשבוע שעבר אמר סמוטריץ' במהלך ביקורו בפריז כי "אין דבר כזה עם פלסטיני". השר עוד טען: "מי היה המלך הפלסטיני הראשון? איזו שפה יש לפלסטינים? האם אי פעם הייתה ממלכת פלסטין? יש היסטוריה או תרבות פלסטינית?". את הדברים הוא אמר בנאום שנשא באירוע מחווה לזכרו של פעיל הליכוד ז'אק קופפר, שהיה מאנשי תנועת בית"ר וחבר בהסתדרות הציונית העולמית, ומת מסרטן לפני כשנתיים.

בצלאל סמוטריץ' בפריז: "אין דבר כזה עם פלסטיני, זאת האמת שצריכים לשמוע בבית הלבן". מתוך עמוד הטוויטר של נדב איל, עיבוד תמונה
"אין דבר כזה עם פלסטיני". סמוטריץ'/עיבוד תמונה, מתוך עמוד הטוויטר של נדב איל

"סבא שלי שהיה דור 13 בירושלים הוא הפלסטיני האמיתי", טען סמוטריץ', כשנאם כשלצדו מפה של ארץ ישראל השלמה. "סבתא שלי שנולדה במטולה לפני יותר ממאה שנה למשפחת חלוצים היא פלסטינית". לדבריו, העם הפלסטיני הוא "המצאה בת פחות מממאה שנה". "הבית הלבן וארמון האליזה צריכים לשמוע את האמת", הוסיף.

ראש הממשלה הפלסטינית, מוחמד אשתיה, תקף את הצהרותיו של סמוטריץ' ואמר כי הן "מבטאות שחצנות, והשחצנות לא תערער את השייכות שלנו לאדמתנו ולהיסטוריה שלנו". הוא הוסיף כי "למדנו מההיסטוריה שהכיבוש יגיע לסופו".

יום לאחר מכן התעורר זעם בירדן, בעקבות הופעתו של שר האוצר לצד דגל עליו ירדן כלולה בתוך ישראל. מדובר משרד החוץ הירדני נמסר כי "מדובר בהסתה ובהפרה של הסכם השלום בין ישראל לבין ירדן", וזימן את שגריר ישראל ברבת עמון לשיחת נזיפה. בעקבות הגינוי פרסם משרד החוץ הישראלי הודעת הרגעה בה נמסר כי "לא חל כל שינוי בעמדת מדינת ישראל אשר מכירה בשלמותה הטריטוריאלית של הממלכה ההאשמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully