וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' הופיע לצד דגל שבו ירדן כלולה בתוך ישראל - בעמאן זעמו: "הפרה של הסכם השלום"

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 0:10

משרד החוץ הירדני גינה את הופעתו של סמוטריץ' בפריז, שבה הראה מפה שכללה בתוך גבולות ישראל גם את הגדה המערבית ואת ירדן. משרד החוץ נאלץ להוציא הבהרה כי ישראל מכירה שלמות הטריטוריאלית של הממלכה. השגריר הישראלי זומן לשיחת נזיפה

בצלאל סמוטריץ' בפריז: "אין דבר כזה עם פלסטיני, זאת האמת שצריכים לשמוע בבית הלבן"/מתוך טוויטר

משרד החוץ הירדני תקף היום (שני) את שר האוצר בצלאל סמוטריץ', לאחר שהופיע אמש בפריז בכנס בו הוצגה מפת "ישראל הגדולה". זאת, מפני שהמפה כללה בתוך גבולות ישראל גם את הגדה המערבית ואת ממלכת ירדן. מדובר משרד החוץ הירדני נמסר כי "מדובר בהסתה ובהפרה של הסכם השלום בין ישראל לבין ירדן", וזימן את שגריר ישראל ברבת עמון לשיחת נזיפה. בעקבות הגינוי פרסם משרד החוץ הישראלי הודעת הרגעה בה נמסר כי "לא חל כל שינוי בעמדת מדינת ישראל אשר מכירה בשלמותה הטריטוריאלית של הממלכה ההאשמית".

בהודעת משרד החוץ הירדני נכתב: "אנחנו מגנים גם את ההתבטאויות הגזעניות, המסיתות והקיצוניות של השר הישראלי הקיצוני נגד העם הפלסטיני וזכותו להתקיים. מדובר בהתבטאויות מסוכנות ואנו דורשים מהקהילה הבינלאומית לגנות אותן. על ממשלת ישראל להביע עמדה ברורה כלפי ההתנהלות הקיצונית הזו ונגד ההתבטאויות המסיתות האלה".

תחת לחץ מצידה של ירדן פרסם משרד החוץ בישראל הודעת הרגעה בנוגע לעמדת המדינה כלפי הממלכה. "ישראל מחויבת להסכם השלום עם ירדן מ-1994", נמסר, "לא חל כל שינוי בעמדת מדינת ישראל אשר מכירה בשלמותה הטריטוריאלית של הממלכה ההאשמית".

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', בכנס הבונדס, וושינגטון 13 במרץ 2023. ללא, אתר רשמי
סמוטריץ' בכנס הבונדס בוושינגטון, 13 במרץ 2023/אתר רשמי, ללא

היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי שוחח הלילה עם שר החוץ של ירדן איימן ספאדי בעקבות הסערה שעורר נאומו של סמוטריץ' לצד מפת "ארץ ישראל השלמה". הנגבי כתב בטוויטר כי אמר לשר החוץ הירדני שישראל מחויבת להסכם השלום בין המדינות ולשלמותה הטריטוריאלית של ירדן. הנגבי שיבח בשיחה עם ספאדי את תרומתו של המלך עבדאללה לקיום המפגשים המדיניים-ביטחוניים בעקבה ובשארם א-שייח'.

אתמול במהלך אירוע בפריז אמר סמוטריץ' כי לא קיים עם פלסטיני וכי "גם בארמון האליזה ובבית הלבן צריכים לשמוע את האמת הזו". סמוטריץ' אמר באירוע כי העם הפלסטינים הוא המצאה של 100 השנים האחרונות והדגיש כי בני משפחתו "הם הפלסטינים האמיתיים". סמוטריץ' אמר את הדברים באירוע לזכרו של ז'אק קופפר שהיה בעבר יו"ר הליכוד העולמי.

"סבא שלי שהיה דור 13 בירושלים הוא הפלסטיני האמיתי", אמר סמוטריץ', כשנאם כשלצדו מפה של ארץ ישראל השלמה. "סבתא שלי שנולדה במטולה לפני יותר ממאה שנה למשפחת חלוצים היא פלסטינית".

ראש הממשלה הפלסטינית, מוחמד אשתיה, תקף את הצהרותיו של סמוטריץ' ואמר כי הן "מבטאות שחצנות, והשחצנות לא תערער את השייכות שלנו לאדמתנו ולהיסטוריה שלנו". הוא הוסיף כי "למדנו מההיסטוריה שהכיבוש יגיע לסופו".

במסגרת נסיעתו לצרפת, נעדר סמוטריץ' מישיבת הממשלה השבועית שבה דנו בנושאים כלכליים חשובים, שאת הדיון בחלקם הוא יזם בתור שר האוצר. אנשיו הגדירו את נסיעתו לפריז כ"שתי פגישות מקצועיות" שדחיפותן גבוהה.

ברקע הדברים גוברת הביקורת על היעדרותו של שר האוצר מדיונים כלכליים במשרדו, במסגרת ההכנה לדיוני חוק ההסדרים וכן התנהלות שמעידה, לפי אותם גורמים, על ניתוק מפעילות הליבה של המשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully