וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' בפריז: "אין דבר כזה עם פלסטיני, הבית הלבן צריך לשמוע את האמת"

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 15:11

שר האוצר קבע בנאום שנשא באירוע מחווה לזכר פעיל ליכוד כי "העם הפלסטיני הוא המצאה בת פחות מ-100 שנה". עוד טען, "סבא שלי, שהיה דור 13 בירושלים, הוא הפלסטיני האמיתי. איזו היסטוריה או תרבות פלסטינית יש?"

בווידאו: לא רק פוגל: גם סמוטריץ' אומר שצריך "למחוק את חווארה"/הוועידה הפיננסית של TheMarker Labels

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר אמש (ראשון) במהלך ביקורו בפריז כי "אין דבר כזה עם פלסטיני". השר עוד טען: "מי היה המלך הפלסטיני הראשון? איזו שפה יש לפלסטינים? האם אי פעם הייתה ממלכת פלסטין? יש היסטוריה או תרבות פלסטינית?". את הדברים הוא אמר בנאום שנשא באירוע מחווה לזכרו של פעיל הליכוד ז'אק קופפר, שהיה מאנשי תנועת בית"ר וחבר בהסתדרות הציונית העולמית, ומת מסרטן לפני כשנתיים.

"סבא שלי שהיה דור 13 בירושלים הוא הפלסטיני האמיתי", טען סמוטריץ', כשנאם כשלצדו מפה של ארץ ישראל השלמה. "סבתא שלי שנולדה במטולה לפני יותר ממאה שנה למשפחת חלוצים היא פלסטינית". לדבריו, העם הפלסטיני הוא "המצאה בת פחות מממאה שנה". "הבית הלבן וארמון האליזה צריכים לשמוע את האמת", הוסיף.

ראש הממשלה הפלסטינית, מוחמד אשתיה, תקף את הצהרותיו של סמוטריץ' ואמר כי הן "מבטאות שחצנות, והשחצנות לא תערער את השייכות שלנו לאדמתנו ולהיסטוריה שלנו". הוא הוסיף כי "למדנו מההיסטוריה שהכיבוש יגיע לסופו".

במסגרת נסיעתו לצרפת, נעדר סמוטריץ' מישיבת הממשלה השבועית שבה דנו בנושאים כלכליים חשובים, שאת הדיון בחלקם הוא יזם בתור שר האוצר. אנשיו הגדירו את נסיעתו לפריז כ"שתי פגישות מקצועיות" שדחיפותן גבוהה.

ברקע הדברים גוברת הביקורת על היעדרותו של שר האוצר מדיונים כלכליים במשרדו, במסגרת ההכנה לדיוני חוק ההסדרים וכן התנהלות שמעידה, לפי אותם גורמים, על ניתוק מפעילות הליבה של המשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully