וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "מצפה שנתניהו ייסוג מהרפורמה, לא אזמין אותו בקרוב"; נתניהו: "ישראל מדינה עצמאית"

עודכן לאחרונה: 29.3.2023 / 8:22

הנשיא אמר שהוא מודאג מאוד מהמצב בישראל בעקבות התוכנית להחלשת מערכת המשפט. "מקווה שנתניהו יפעל בצורה שתאפשר להגיע לפשרה אמיתית", אמר ביידן. נתניהו: "ישראל מקבלת את החלטותיה על פי רצון אזרחיה ולא על סמך לחצים חיצוניים"

נשיא ארה"ב ביידן קורא לנתניהו לגנוז את המהפכה המשפטית/טוויטר

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס אמש (שלישי) למהפכה המשפטית בישראל, הוא הביע דאגה מהמצב בארץ ואמר שהוא מצפה שנתניהו "ייסוג" מהרפורמה. "אני מודאג ורוצה שהם יסדרו את זה. הם לא יכולים להמשיך בדרך הזו ואני הבהרתי זאת", הדגיש. לאחר מכן השיב ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר שישראל היא "מדינה עצמאית שמקבלת את החלטותיה על פי רצון אזרחיה ולא על סמך לחצים חיצוניים, כולל מחברינו הטובים ביותר".

מדובר בפעם הראשונה מאז הקמת הממשלה החדשה בישראל שביידן התייחס בקולו לתכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט ולסוגית הזמנת נתניהו לבית הלבן. הנשיא האמריקני עוד הוסיף כי נכון להיום ובפרט בתקופה הקרובה, אין בכוונתו להזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור בוושינגטון. "מקווה שנתניהו יפעל בצורה שתאפשר להגיע לפשרה אמיתית, אבל נחכה ונראה", אמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגשים בירושלים, 9 במרץ 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
"ישראל לא יכול להמשיך בדרך הזו מטה". נתניהו וביידן/לשכת העיתונות הממשלתית

נתניהו עוד אמר כי הוא "מכיר את הנשיא ביידן למעלה מ-40 שנה ואני מעריך את מחוייבותו רבת השנים לישראל. הברית בין ישראל לארצות הברית היא איתנה והיא תמיד מתגברת על חילוקי הדעות שמתגלים מעת לעת בינינו".

"הממשלה בראשותי מחוייבת לחיזוק הדמוקרטיה על ידי החזרת האיזון הראוי בין שלוש הרשויות, אותה אנו שואפים להשיג בהסכמה רחבה", אמר נתניהו.

עוד בוואלה!

ביידן: "ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו, לא אזמין את נתניהו בקרוב"

לכתבה המלאה

בתגובה לדבריו של הנשיא ביידן, שר התרבות והספורט מיקי זוהר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "עצוב שגם הנשיא ביידן נפל קורבן לפייק ניוז שהופץ בישראל כנגד הרפורמה המשפטית המוצדקת שלנו".

כעבור כמה דקות, השר זוהר מחק את הציוץ ופרסם אחד נוסף בו כתב: "מתוך כבוד ליחסים החשובים שלנו עם בעלת הברית הכי גדולה שלנו ארצות הברית מחקתי את הציוץ. הלב נשבר לראות כמה נזק נגרם לישראל מכל הפייק ניוז שהופץ בקשר לרפורמה המשפטית המוצדקת שלנו".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס גם הוא לדברי ביידן: "הנשיא ביידן שיגר הלילה קריאת השכמה דחופה לממשלת ישראל. פגיעה ביחסים עם ארה"ב, ידידתנו הטובה ביותר ובעלת בריתנו החשובה ביותר - היא פיגוע אסטרטגי. רה"מ חייב להנחות את צוותי המו"מ שלו בנוגע לחקיקה המשפטית, לפעול מהר כדי לתקן את המצב ולשמור על הדמוקרטיה הישראלית שבבסיס הערכים האלו. ולא פחות חשוב, עליו לנהוג באחריות מדינית וביטחונית - להודיע עוד הלילה שהשר גלנט יישאר בתפקידו, להפקיע את סמכויות הביטחון מהשר סמוטריץ', ולא לאפשר את ההשתוללות של השר בן גביר".

הציוץ שנמחק של מיקי זוהר נגד הנשיא ביידן
29.3.23. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הציוץ של זוהר שנמחק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בני גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי, 13 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
"פגיעה ביחסים עם ארה"ב - פיגוע אסטרטגי". בני גנץ/פלאש 90, אריק מרמור

מוקדם יותר אתמול, דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן הודיע כי אין כל ביקור מתוכנן של ראש הממשלה נתניהו בוושינגטון. עוד הוסיף הדובר ואמר כי מנהיגים ישראלים מבקרים בוושינגטון באופן מסורתי וכי נתניהו קרוב לוודאי יבקר בוושינגטון בשלב מסוים. יצוין כי ביידן ונתניהו טרם נפגשו מאז הוקמה הממשלה החדשה.

ארצות הברית לחצה על נתניהו להגיע לפשרה בסוגיית המהפכה המשפטית, ובירכה על הודעתו אתמול. "אנחנו רואים בה הזדמנות להשיג זמן נוסף ומרחב להשגת פשרה - זה בדיוק מה שקראנו לו", אמרה דוברת הבית הלבן. אנחנו ממשיכים לקרוא למנהיגים הישראלים למצוא פשרה בהקדם האפשרי. אנחנו מאמינים שזו הדרך הטובה ביותר עבור ישראל וכל אזרחיה.

לדבריה, "חברות דמוקרטיות מחוזקות על ידי איזונים ובלמים ושינויים מהותיים בשיטה הדמוקרטית צריכות להתבסס על התמיכה הציבורית הרחבה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully