וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו, לא אזמין את נתניהו בקרוב"

עודכן לאחרונה: 29.3.2023 / 14:41

הנשיא אמר כי כמו תומכים אחרים של ישראל גם הוא מודאג מאוד מהמצב בישראל בעקבות התוכנית להחלשת מערכת המשפט. "אני רוצה שהם יסדרו את זה. הם לא יכולים להמשיך בדרך הזו ואני הבהרתי זאת", אמר ביידן. השר זוהר: "נפל קורבן לפייק ניוז"; גנץ: "פיגוע אסטרטגי"

בווידאו: הנשיא הרצוג העניק את עיטור הנשיא לנשיא ביידן/צילום: לע"מ, עריכה: ליר שפיגלר

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס הערב (שלישי) במהלך שיחה עם כתבים בצפון קרוליינה - למהפכה המשפטית, ואמר כי הוא מודאג מהמצב בישראל, בדיוק כמו תומכים אחרים שלה. "ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו מטה", הדגיש. "אני מודאג ורוצה שהם יסדרו את זה, ואני הבהרתי זאת".

עוד הוסיף הנשיא ביידן כי בתקופה הקרובה, אין בכוונתו להזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור בבית הלבן. "מקווה שנתניהו יפעל בצורה שתאפשר להגיע לפשרה אמיתית, אבל נחכה ונראה", אמר. בהמשך, ביידן הדגיש כי הוא מצפה שנתניהו "ייסוג" מהמהפכה המשפטית.

נתניהו השיב כי הוא "מכיר את הנשיא ביידן למעלה מ-40 שנה ומעריך את מחוייבותו רבת השנים לישראל. הברית בין ישראל לארצות הברית היא איתנה והיא תמיד מתגברת על חילוקי הדעות שמתגלים מעת לעת בינינו".

עוד הוסיף רה"מ כי "הממשלה בראשותי מחוייבת לחיזוק הדמוקרטיה על ידי החזרת האיזון הראוי בין שלוש הרשויות, אותה אנו שואפים להשיג בהסכמה רחבה. ישראל היא מדינה עצמאית שמקבלת את החלטותיה על פי רצון אזרחיה ולא על סמך לחצים חיצוניים, כולל מחברינו הטובים ביותר".

למה זה חשוב

  • זו הפעם הראשונה מאז הקמת הממשלה החדשה בישראל שביידן התייחס בקולו לתכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט ולסוגית הזמנת נתניהו לבית הלבן.

עוד בוואלה!

הבית הלבן: "מברכים על השהיית החקיקה וקוראים למנהיגים הישראלים למצוא פשרה בהקדם"

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, בחירות אמצע הכהונה. רויטרס
"ישראל לא יכול להמשיך בדרך הזו מטה". הנשיא ביידן/רויטרס

בתגובה לדבריו של הנשיא ביידן, שר התרבות והספורט מיקי זוהר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "עצוב שגם הנשיא ביידן נפל קורבן לפייק ניוז שהופץ בישראל כנגד הרפורמה המשפטית המוצדקת שלנו".

כעבור כמה דקות, השר זוהר מחק את הציוץ ופרסם אחד נוסף בו כתב: "מתוך כבוד ליחסים החשובים שלנו עם בעלת הברית הכי גדולה שלנו ארצות הברית מחקתי את הציוץ. הלב נשבר לראות כמה נזק נגרם לישראל מכל הפייק ניוז שהופץ בקשר לרפורמה המשפטית המוצדקת שלנו".

יו"ר המחנה הממלכתי התייחס גם הוא לדברי ביידן: "הנשיא ביידן שיגר הלילה קריאת השכמה דחופה לממשלת ישראל. פגיעה ביחסים עם ארה"ב, ידידתנו הטובה ביותר ובעלת בריתנו החשובה ביותר - היא פיגוע אסטרטגי. רה"מ חייב להנחות את צוותי המו"מ שלו בנוגע לחקיקה המשפטית, לפעול מהר כדי לתקן את המצב ולשמור על הדמוקרטיה הישראלית שבבסיס הערכים האלו. ולא פחות חשוב, עליו לנהוג באחריות מדינית וביטחונית - להודיע עוד הלילה שהשר גלנט יישאר בתפקידו, להפקיע את סמכויות הביטחון מהשר סמוטריץ', ולא לאפשר את ההשתוללות של השר בן גביר".

בני גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי, 13 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
"פגיעה ביחסים עם ארה"ב - פיגוע אסטרטגי". בני גנץ/פלאש 90, אריק מרמור

מוקדם יותר היום, דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן הודיע כי אין כל ביקור מתוכנן של ראש הממשלה נתניהו בוושינגטון. עוד הוסיף הדובר ואמר כי מנהיגים ישראלים מבקרים בוושינגטון באופן מסורתי וכי נתניהו קרוב לוודאי יבקר בוושינגטון בשלב מסוים. יצוין כי ביידן ונתניהו טרם נפגשו מאז הוקמה הממשלה החדשה.

ארצות הברית לחצה על נתניהו להגיע לפשרה בסוגיית המהפכה המשפטית, ובירכה על הודעתו אתמול. "אנחנו רואים בה הזדמנות להשיג זמן נוסף ומרחב להשגת פשרה - זה בדיוק מה שקראנו לו", אמרה דוברת הבית הלבן. אנחנו ממשיכים לקרוא למנהיגים הישראלים למצוא פשרה בהקדם האפשרי. אנחנו מאמינים שזו הדרך הטובה ביותר עבור ישראל וכל אזרחיה.

לדבריה, "חברות דמוקרטיות מחוזקות על ידי איזונים ובלמים ושינויים מהותיים בשיטה הדמוקרטית צריכות להתבסס על התמיכה הציבורית הרחבה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully