וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: "מברכים על השהיית החקיקה וקוראים למנהיגים הישראלים למצוא פשרה בהקדם"

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 21:44

דוברת הבית הלבן אמרה בתדרוך לכתבים כי הודעת ראש הממשלה היא "בדיוק מה שקראנו לו". לדבריה, זו הדרך הטובה ביותר עבור ישראל. הדוברת אמרה כי שינויים מהותיים בשיטה הדמוקרטית "צריכים להתבסס על התמיכה הציבורית הרחבה ביותר"

נתניהו: מתוך אחריות לאומית החלטתי להשהות את החקיקה כדי להגיע להסכמה רחבה/לע"מ

דוברת הבית הלבן אמרה הערב (שני) בתדרוך היומי לכתבים: "אנחנו מברכים על הודעתו של ראש הממשלה נתניהו, ורואים בה הזדמנות להשיג זמן נוסף ומרחב להשגת פשרה - זה בדיוק מה שקראנו לו".

היא הוסיפה: "אנחנו ממשיכים לקרוא למנהיגים הישראלים למצוא פשרה בהקדם האפשרי. אנחנו מאמינים שזו הדרך הטובה ביותר עבור ישראל וכל אזרחיה. חברות דמוקרטיות מחוזקות ע"י איזונים ובלמים ושינויים מהותיים בשיטה הדמוקרטית צריכות להתבסס על התמיכה הציבורית הרחבה ביותר".

דוברת הבית הלבן קארין ז'אן פייר. רויטרס
דוברת הבית הלבן קארין ז'אן פייר/רויטרס

פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט הובילו אתמול לתגובה אמריקנית. דוברת המועצה לביטחון לאומי אמרה לוואלה! כי הממשל האמריקני מודאג מהחלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את שר הביטחון.

"אנחנו מודאגים מאוד מההתפתחויות בישראל ומההשפעה האפשרית שלהם על מוכנות צה"ל כפי שהתריע שר הביטחון יואב גלנט. המצב שנוצר מדגיש עוד יותר את הצורך הדחוף בהשגת פשרה", מסרה הדוברת.

עוד בוואלה!

המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן: מודאגים מהדחת גלנט

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה , 27 במרץ 2023. לע"מ, צילום מסך
נתניהו מוסר הצהרה בדבר השהיית החקיקה, 27 במרץ 2023/צילום מסך, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב על "השהיית" חקיקת המהפכה המשפטית, כדי לתת "פסק זמן להזדמנות אמיתית להידברות". עם זאת הדגיש, "כך או כך נביא את הרפורמה ונחזק את זכויות הפרט". נתניהו אמר, "אני ער למתח העצום שהולך ונצבר בין שתי המחנות וחלקי העם. אני קשוב לרצון אזרחים רבים להפיג את המתח הזה".

נתניהו דרש מראשי מערכת הביטחון להילחם בסרבנות. "יש דבר אחד שאינני מוכן לקבל", אמר. "יש מיעוט קיצוני, שמוכן לקרוע את המדינה שלנו לגזרים. הוא נוקט באלימות, מצית אש, מאיים לפגוע בנבחרי ציבור, מלבה מלחמת אחים, וקורע לסרבנות שהיא פשע נורא. מדינת ישראל לא יכולה להתקיים בלי צה"ל וצה"ל לא יכול להתקיים עם סרבנות. לא להכיל אותה, לא להוביל אותה, לא לקבל אותה. לעצור אותה", קרא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully