וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו משהה את חקיקת המהפכה המשפטית "כדי להגיע להסכמה רחבה"

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 23:31

רה"מ הודיע על מתן "פסק זמן להזדמנות אמיתית להידברות", אך הדגיש: "כך או כך נביא את הרפורמה ונחזק את זכויות הפרט". הוא קרא "אסור שתהיה מלחמת אחים" וטען כי "יש מיעוט קיצוני שמוכן לקרוע את המדינה שלנו לגזרים". לפיד: אם זה תרגיל של נתניהו - ההפגנות יימשכו

נתניהו: מתוך אחריות לאומית החלטתי להשהות את החקיקה כדי להגיע להסכמה רחבה/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שני) על "השהיית" חקיקת המהפכה המשפטית, כדי לתת "פסק זמן להזדמנות אמיתית להידברות". עם זאת הדגיש, "כך או כך נביא את הרפורמה ונחזק את זכויות הפרט". נתניהו אמר, "אני ער למתח העצום שהולך ונצבר בין שתי המחנות וחלקי העם. אני קשוב לרצון אזרחים רבים להפיג את המתח הזה".

נתניהו דרש מראשי מערכת הביטחון להילחם בסרבנות. "יש דבר אחד שאינני מוכן לקבל", אמר. "יש מיעוט קיצוני, שמוכן לקרוע את המדינה שלנו לגזרים. הוא נוקט באלימות, מצית אש, מאיים לפגוע בנבחרי ציבור, מלבה מלחמת אחים, וקורע לסרבנות שהיא פשע נורא. מדינת ישראל לא יכולה להתקיים בלי צה"ל וצה"ל לא יכול להתקיים עם סרבנות. לא להכיל אותה, לא להוביל אותה, לא לקבל אותה. לעצור אותה", קרא.

רה"מ קרא, "רוב רובם של אזרחי ישראל משני צידי המתרס אינם רוצים לקרוע את העם לגזרים. אזרחי ישראל, אני אינני מוכן לקרוע את העם לגזרים. אסור שתהיה מלחמת אחים". הוא המשיך, "אנחנו נמצאים בנתיב של התנגשות מסוכנת בחברה הישראלית. אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר שמסכן את האחדות הבסיסית בינינו וזה מחייב את כולנו לפעול באחריות".

נתניהו: מתוך אחריות לאומית החלטתי להשהות את החקיקה כדי להגיע להסכמה רחבה. ללא, מערכת וואלה!
הצהרת נתניהו, הערב/מערכת וואלה!, ללא

נתניהו לא הזכיר את ההסכם עם בן גביר או את פיטורי גלנט - אך הזכיר את מכתבו של בני גנץ, שקרא "להתחייב להיכנס בתום לב להידברות על כלל הסוגיות". לדבריו של נתניהו, "אני יודע שיש עוד אנשים שתומכים בגישה הזאת ואני מושיט את ידי להם".

הוא הדגיש כי הוא השהה את החקיקה "אחרי שקיבלתי את הסכמתם של רוב חבריי". הוא המשיך, "אנחנו עומדים על הצורך להביא את התיקונים הנדרשים למערכת המשפט. הסכמה רחבה זו מטרה ראויה מאין כמוה".

רה"מ שיבח את המפגינים בעד המהפכה המשפטית שהגיעו היום לירושלים. "אני מעריך את זה שיצאתם היום לרחובות הבירה שלנו כדי להשמיע את קולכם הדמוקרטי", אמר, "את הקול שלכם ושלנו אף אחד לא השתיק. אני מבקש רק דבר אחד: תמשיכו לנהוג באחריות ואל תיגררו לשום פרובוקציה. הדרך שלנו צודקת".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, ירושלים, 27 במרץ 2023. ללא, אתר רשמי
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית מול הכנסת, היום/אתר רשמי, ללא

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בירך על החלטת נתניהו לעצור. "טוב מאוחר מאשר אף פעם", אמר, "יש לנו אתגרים אסטרטגיים אדירים". הוא קרא להשאיר את שר הביטחון גלנט בתפקידו. "זו לא העת לפטר את שר הביטחון", טען, "ראש הממשלה הוא האחראי על הקרע המסתמן בעם אבל אופוזיציה וקואליציה האחריות לאחות אותו".

גנץ קרא, "כולנו צריכים לקרוא פה אחד - לא למלחמת אחים, לא לאלימות, לא לפשרה על לב הדמוקרטיה אבל כן להסכמות והידברות. בהפגנות בחוץ יש דגלי ישראל בשני הצדדים וזאת עוד הוכחה שאחים אנחנו". הוא הדגיש כי בכוונתו "להגיע לחדר ההידברות בלב פתוח ונפש חפצה".

בווידאו: הצהרות לפיד וגנץ לאחר נאום נתניהו על השהיית הרפורמה/ערוץ הכנסת

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד קרא לכונן חוקה בתיווך הנשיא. "למודי ניסיון מר מן העבר, אנחנו נוודא קודם כל שאין תרגיל ואחיזת עיניים", אמר לפיד. "שמענו שנתניהו אמר למקורביו שהוא לא באמת עוצר אלא מרגיע את הרוחות. אם הוא ינסה לעשות תרגילים, הוא ימצא מולו עשרות אלפי פטריוטים. אם הממשלה תבוא להידברות אמיתית, נצא מחוזקים יותר ומאוחדים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully