וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני המאבק: קוראים ללפיד וגנץ לחדול מיד מההידברות המזויפת, הם לא מייצגים אותנו במו"מ

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 20:24

ארגוני המחאה נגד המהפכה המשפטית הביעו את התנגדותם להחלטת לפיד וגנץ להיכנס להידברות עם הקואליציה: "ניסיון מריחה והונאת הציבור מצד מנהיג שאיבד את הבלמים". אתמול, נתניהו ניסה "לעקוף" את בית הנשיא ולנהל הידברות ישירה מול המחנה הממלכתי, גנץ סרב | כל הפרטים

הפגנות בירושלים/אור אדר, תנועת רגבים

מנהיגי המחאה נגד המהפכה המשפטית פרסמו הערב (שלישי) הודעה בה הבהירו כי הם מתנגדים להחלטת ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ להיכנס להידברות עם נציגי הקואליציה על המהפכה המשפטית, וזאת בליווי בית הנשיא.

"אתמול חזינו בעוד ניסיון מריחה והונאת הציבור מצד מנהיג שאיבד את הבלמים", מסרו מנהיגי המחאה, "החלטתם של לפיד וגנץ להיכנס להידברות מבלי לדרוש את גניזת החקיקה ולוודא שלא תקומנה מיליציות אלימות נגדנו היא מזעזת ושערורייתית", הוסיפו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מודיע על הקפאת חקיקת המהפכה המשפטית, 27 במרץ 2023. קשת 12, צילום מסך
ראש הממשלה בנימין נתניהו מודיע על הקפאת חקיקת המהפכה המשפטית, 27 במרץ 2023/צילום מסך, קשת 12

בתוך כך, לוואלה! נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה "לעקוף" את בית הנשיא ולנהל הידברות ישירה על המהפכה המשפטית בכנסת או בערוצים אחרים מול נציגי המחנה הממלכתי.

לפי גורמים פוליטיים המעורים בפרטי הנושא, טרם נאומו של נתניהו אמש, בו הכריז על השהיית החקיקה, הוא פנה ליו"ר המחנה הממלכתי גנץ וביקש לבחון את האפשרות לקיים את השיחות על המהפכה המשפטית בכנסת או במשא ומתן דו צדדי. מצידו, גנץ סירב והבהיר לו כי כל הליך של הידברות יתקיים רק תחת חסות בית הנשיא.

בנאומו אמש, נתניהו אכן לא הזכיר את בית הנשיא, והוא הזכיר בו במכוון רק את שמו של גנץ, מבלי לציין את לפיד. בסופו של דבר, לפיד וגנץ תיאמו את תגובתם לנאום, והודיעו שניהם מפורשות שהשיחות יתקיימו רק בבית הנשיא. מהליכוד והמחנה הממלכתי לא נמסרה תגובה בנושא.

עוד בוואלה!

בחירת שופטים וההתעקשות של לוין: החלו דיוני המו"מ בבית הנשיא

לכתבה המלאה
יאיר לפיד,בנימין  נתניהו, יצחק הרצוג, בני גנץ. יונתן זינדל, אבשלום ששוני, פלאש 90
יאיר לפיד,בנימין נתניהו, יצחק הרצוג, בני גנץ/פלאש 90, יונתן זינדל, אבשלום ששוני

בוקר אחרי קריאתו של נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג לליכוד, יש עתיד והמחנה הממלכתי להתכנס להידברות, הכריזו ראשי המפלגות על הצוותים שייצגו אותם במשא ומתן על חקיקת המהפכה המשפטית. אלא שאותם צוותים, שהתכנסו הערב בשעה 19:30, צפויים להיתקל בפערים לא קטנים בניסיון להגיע להבנות על מתווה מוסכם.

הצוותים יגיעו למו"מ לאחר ש"מתווה העם", שנועד לבטא הסכמה בין הצדדים ופורסם לפני כשבועיים, נדחה אחרי כ-20 דקות על ידי מפלגות הימין. מהצד השני, ביש עתיד דיברו על כינון חוקה שלמה ומי שלמעשה הסכים לקבל אותו הוא בני גנץ ומפלגת המחנה הממלכתי.

השאלה הגדולה היא האם הפערים הגדולים ייסגרו, בעיקר ביחס למבנה הוועדה לבחירת שופטים והדרישה הבלתי מתפשרת של שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן שלקואליציה יהיה רוב בבחירת שופטים לעליון ולבחירת נשיא העליון.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023. אורי סלע
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023/אורי סלע

בתוך כך, בליכוד הודיעו כי השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, מזכיר הממשלה יוסי פוקס, ד"ר אביעד בקשי מפורום קהלת ופרופסור טליה איינהורן - יהיו החברים בצוות הקואליציה להידברות. מדובר בצוות היחיד שאינו כולל חברי כנסת, בשונה מהצוותים של יש עתיד והמחנה הממלכתי.

דרמר ופוקס, המקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו, ניהלו בשבועות האחרונים שיחות בבית הנשיא בניסיון להגיע להסכמות על פשרות, במהלכן הושגו הרבה הסכמות אך ללא התקדמות משמעותית לנוכח ההתעקשות של הקואליציה על השליטה בוועדה לבחירת שופטים. בקשי נחשב למקורב לשר המשפטים יריב לוין, ולאחד הכוחות המשמעותיים מאחורי המהפכה המשפטית שלו. יצוין כי פרופסור איינהורן היא משפטנית ימנית, תומכת מוכרת של נתניהו, שלקחה חלק פעיל בדיוני וועדת החוקה על החקיקה עד כה.

הצוות של יש עתיד להידברות בבית הנשיא יכלול את ח"כ אורנה ברביבאי, ח"כ קארין אלהרר, מנכ"לית משרד רה"מ לשעבר נעמה שולץ ועו"ד עודד גזית. הצוות של המחנה הממלכתי יכלול את ח"כ גדעון סער, ח"כ חילי טרופר, ח"כ אורית פרקש-הכהן ועו"ד רונן אביאני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully