וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם באופוזיציה לפני המו"מ אצל הנשיא: "הקואליציה מצמידה לנו אקדח לרקה"

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 12:02

הצעת החוק הנוגעת לשינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים הונחה על שולחן הכנסת לקריאה שנייה ושלישית. בקואליציה טוענים כי מדובר ב"הליך טכני" בלבד וכי אין כוונה לקדם את החוק, כפי שהתחייב נתניהו. באופוזיציה יצאו נגד המהלך: "ככה לא מנהלים הידברות אמיתית בנפש חפצה"

נתניהו: מתוך אחריות לאומית החלטתי להשהות את החקיקה כדי להגיע להסכמה רחבה/לע"מ

הקואליציה הניחה היום (שלישי) על שולחן הכנסת לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק יסוד: השפיטה, הנוגעת לשינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים. ההנחה היא הליך פרוצדורלי שגרתי בדומה לכל הצעת חוק שאושרה בוועדה אך אינה מעידה בהכרח על קידומה.

עם זאת, באופוזיציה תקפו את ראש הממשלה בנימין נתניהו על כך. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כתב בטוויטר כי "המשמעות היא שבכל רגע נתון זה יכול לעלות להצבעה ולעבור במליאה. אקדח לרקה במלוא מובן המילה". ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד כתבה בטוויטר כי "אין ספק שככה לא מנהלים הידברות אמיתית בנפש חפצה. ככה מתנהלים נוכלים".

אביגדור ליברמן יו"ר מפלגת ישראל ביתינו. ללא, אתר רשמי
"בכל רגע נתון זה יכול לעלות להצבעה ולעבור במליאה. אקדח לרקה". ליברמן/אתר רשמי, ללא

ח"כ נעמה לזימי ממפלגת העבודה אמרה כי מדובר ב "אקדח מוצמד לרקה". לדבריה, "אין שום סיבה שבזמן הידברות ועצירה החוק יהיה מוכן למליאה מהרגע להרגע. זה לומר לצוותי המשא ומתן שהם על תנאי במיידי. אם היה תום לב הם היו משהים את ההנחה עד לתום ההידברות".

בקואליציה אמרו בתגובה כי מדובר ב"הליך טכני" בלבד, ואין כל כוונה לקדם את הצעת החוק, בדיוק כפי שהתחייב נתניהו אמש - לפחות עד כנס הקיץ הבא של הכנסת לאחר ימי הזיכרון והעצמאות.

בכנסת הבהירו כי הצעות החוק של הרפורמה המשפטית "שאושרו אתמול בוועדת החוקה, סיימו את הליך הנסחות והועברו למליאת הכנסת להנחה על שולחנה כבר ב-18:15 אתמול. מועד ההכרזה על ההנחה במליאה נתון לשיקול דעת מזכירות הכנסת. יצוין כי מדובר בהליך רגיל, במסגרתו מרגע שהצעת חוק מאושרת בוועדה היא מועברת לנסחות ומשם לדפוס ולאחר מכן למזכירות הכנסת לצורך הכרזה על הנחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully