וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה עתירה להוצאת נתניהו לנבצרות: "צו הצהרתי מרחיק לכת"

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 16:22

בפסק הדין כתבו שופטי העליון כי העתירה נדחית מכיוון שלא פנו אל נתניהו לפני שהגישו את העתירה, ועל כן לא ניתן לדעת אם הוא חוזר בו מהצהרתו שהוא "נכנס לאירוע". עוד טענו כי בשל מסגרת הזמנים מהצהרתו ועד העתירה, לא ניתן לדעת אם יש שינוי בעמדת רה"מ או היועמ"שית

בווידאו: לאחר פיטורי השר גלנט המוני מפגינים מוחים מחוץ לביתו של ראש הממשלה/צילום: רוני כנפו

בית המשפט העליון דחה היום (שני) את עתירת "משמר הדמוקרטיה" להוצאת ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות. בפסק הדין כתבו, כי הוצאתו לנבצרות היא "צו הצהרתי מרחיק לכת לכל הדעות", ודחו אותו מפאת אי מיצוי הליכים - מכיוון שלא פנו תחילה אל נתניהו לפני שהגישו את העתירה.

לדברי השופט שטיין, מסגרת הזמנים "אינה מאפשרת לנו לדעת האם מכתבה של היועצת המשפטית לממשלה לראש הממשלה הביאה לשינוי בעמדתו של ראש הממשלה ביחס להתערבותו בהליכי החקיקה המתנהלים בנוגע למערכת המשפט". זאת, אחרי שביום רביעי הצהיר נתניהו כי הוא "נכנס לאירוע"; בחמישי נשלח לו מכתב היועצת המשפטית, לפיה הוא מפר את הסכם ניגוד העניינים עליו חתום - ובראשון הוגשה העתירה נגד נתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 19 במרץ 2023. רויטרס
"צו הצהרתי מרחיק לכת". נתניהו/רויטרס

שופטי העליון טענו כי מכיוון שלא פנו תחילה לנתניהו או ליועמ"שית, לא ניתן לדעת אם בהרב-מיארה מתכוונת לנקוט בצעדים במידה ורה"מ לא יחזור בו מהצהרתו. "כל זה ממחיש את ההכרח שבפנייה מוקדמת למשיבים לעתירה, ואת הסיבה בגינה בהיעדר נסיבות חריגות של ממש, שאינן מתקיימות בענייננו, עתירה שמוגשת ללא פנייה מוקדמת תידחה על הסף", כתבו.

בשבוע שעבר אושר חוק הנבצרות בקריאה שנייה ושלישית, ברוב של 61 חברי כנסת מול 47 מתנגדים. על פי ההצעה שיזמו כל ראשי סיעות הקואליציה, להוצאה לנבצרות יהיו שתי עילות בלבד: הודעה של ראש הממשלה עצמו כי איננו מסוגל פיזית או נפשית למלא את תפקידו, ומסלול נוסף כש-75% מחברי הממשלה מבקשים את הוצאת ראש הממשלה לנבצרות בניגוד לרצונו. על כן, היועמ"שית אמרה אמש כי לא תשיב לעתירות שביקשו להוציא לנבצרות את נתניהו, מכיוון ש"אינן אקטואליות".

בסוף השבוע הודיעה בהרב מיארה לנתניהו כי הפר את פסיקת בג"ץ כשהודיע בפומבי שיחל לעסוק בסוגיית המהפכה המשפטית. במכתב ששלחה כתבה בהרב מיארה כי "הצהרתך וכל פעולה שתבוצע על ידך בניגוד לאמור היא בלתי חוקית ונגועה בניגוד עניינים". נתניהו טען בנאומו כי לאחר אישור חוק הנבצרות, הוא יוכל לעסוק ברפורמה המשפטית. עם זאת, בהרב מיארה הבהירה כי תיקון החקיקה אינו פוטר אותו מהסדר ניגוד העניינים, ולכן עליו להימנע מכל יוזמות לשינוי מערכת המשפט והרכב הוועדה לבחירת שופטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully