וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלמידים למדו על הפסל דוד של מיכלאנג'לו - ההורים זעקו "פורנוגרפיה"

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 16:17

מנהלת בית ספר יסודי נוצרי בפלורידה פוטרה לאחר שההורים התלוננו כי באחד השיעורים חשפו את התלמידים ל"פורנוגרפיה" - כשהראו להם תמונה של פסל דוד הקלאסי של מיכלאנג'לו מהמאה ה-16

מנהלת בית ספר יסודי נוצרי בפלורידה פוטרה לאחר שהורים התלוננו כי באחד השיעורים חשפו את התלמידים לפורנוגרפיה משום שהראו להם תמונה של פסל "דוד" הקלאסי של מיכלאנג'לו.

הופ קרסקילה נאלצה להתפטר בשבוע שעבר מתפקידה בבית הספר "טלהסי קלאסיקל", לאחר שהוועד הורה לה לעזוב מרצונה או שתפוטר, בשל תלונות הורים שנשמעו בעקבות שיעור בכיתה ו', שבו הציגו בפני התלמידים את יצירת המופת מתקופת הרנסנס.

העיתון "טלסי דמוקרט" דיווח כי אחד ההורים כינה את הפסל "פורנוגרפי". קרסקילה אמרה לאתר "האפ פוסט" כי ההנחיות בבית הספר הן לעדכן הורים מראש במכתב כשהתלמידים רואים יצירות אמנות קלאסיות שעלולות להיות "שנויות במחלוקת". עם זאת, בשל בלבול, המכתב לא נשלח להורי התלמידים בכיתה ו' לפני השיעור על הפסל.

פסל השיש "דוד" פוסל ב-1501-1504 על ידי הפסל בן תקופת הרנסאנס, מיכלאנג'לו בואונרוטי. הפסל מציג את דמותו של דוד יוצא לקראת גוליית ובידו קלע. הוא אחד מן הפסלים הידועים ביותר מתקופת הרנסאנס ואחת מיצירות האמנות הידועות ביותר בתרבות המערב.

הפסל דוד של מיכלאנג'לו. GettyImages
הפסל דוד של מיכלאנג'לו/GettyImages
פסל דוד של מיכלאנג'לו. Federico Magonio, ShutterStock
הפסל דוד/ShutterStock, Federico Magonio
חבר בית הנבחרים האמריקני רון דסנטיס. רויטרס
מושל פלורידה רון דסנטיס/רויטרס

בראיון לאתר "סלייט", יו"ר הוועד של בית הספר, בארני בישופ השלישי, אמר כי הבעיה אינה בהצגת היצירה לתלמידים, אלא העובדה שההורים לא עודכנו בזמן. על פי דיווח של "וושינגטון פוסט", בשיעור הוצגו גם הציורים "לידת ונוס" של בוטיצ'לי ו"בריאת האדם" של מיכלאנג'לו, שכוללים גם כן עירום.

"יש לנו נוהל שלפיו בית הספר שולח הודעה מראש על שיעורים כאלה. ההורים צריכים לדעת מה עומדים התלמידים לראות או לשמוע בכיתה. השנה זה לא קרה, וזאת היתה טעות", אמר בישופ. "הזכויות של ההורים גוברת על הזכויות של הילדים. בסופו של דבר, אנחנו לא בית ספר ציבורי. ההורים ראו את כל השטויות שלימדו בבתי ספר ציבוריים במהלך מגפת הקורונה, והחליטו שהם לא רוצים שהילדים שלהם ילמדו את זה", הוא הוסיף.

בחודש שעבר, כחלק ממלחמת התרבות נגד קהילת הלהט"ב, מושל המדינה רון דסנטיס הודיע על תוכניתו למנוע מקולג'ים לכלול קורסים על גיוון, שוויון וכוללנות, כמו גם תאוריה ביקורתית של גזע.

בינואר, אסר דסנטיס ללמד קורסים על היסטוריה אפריקנית-אמריקנית כמו גם על דיונים במיניות וזהות מגדרית בבתי ספר ציבוריים.

באחרונה דוחף מושל פלורידה להרחיב חוק שאוסר ללמד חינוך מיני וזהות מגדרית בבתי ספר ציבוריים. החוק הוא חלק מתנועה שמרנית שתומכת במה שהיא מכנה "זכויות הורים", כלומר, שלהורה תהיה השפעה על מה שילדו לומד. המבקרים טוענים כי מדובר בקידום אידיאולוגיה ימנית בבתי הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully