וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק האוסר הפלות אחרי השבוע ה-15 עבר גם בפלורידה

עודכן לאחרונה: 17.4.2022 / 12:18

חוקים דומים עברו באחרונה בטקסס, אוקלהומה ואריזונה. הרפובליקנים מתכוננים לפסיקת בית המשפט העליון בקיץ בנוגע לפסיקה ההיסטורית "רו נגד וייד", שהעניק לנשים את הזכות החוקית לבצע הפלה מלאכותית

מושל מדינת פלורידה רון דסנטיס חתם על הצעת חוק הואסרת ביצוע הפלה אחרי השבוע ה-15 של הריון. בכך מצטרפת פלורידה למדינות אחרות, שמונהגות על ידי רפובליקנים, שחוקקו חוקים דומים באחרונה.

"החוק מייצג את ההגנה המשמעותית ביותר על חיים שנחקקה במדינה הזאת מזה עשור", אמר דסנטיס ביום חמישי, בעודו חותם על הצעת החוק בכנסייה האוונגליסטית בעיר קיסימי.

הרפובליקנים ברחבי ארצות הברית דוחפים להטיל מגבלות חדשות על הפלות לאחר שבית המשפט העליון אותת כי ישאיר על כנו חוק ממיסיסיפי שאוסר על הפלות לאחר השבוע ה-15.

ההחלטה של בית המשפט, שצפויה להתקבל בקיץ, עלולה להחליש או להפוך כליל את פסק הדין ההיסטורי "רו נגד וייד" מ-1973, שהעיק לנשים זכות חוקית לבצע הפלה מלאכותית.

החוק החדש בפלורידה, שייכנס לתוקף ב-1 ביולי, מכיל יוצאים מהכלל: אם הפלה היא הכרחית להצלת חיי האם, למניעת נזק בריאותי משמעותי או אם לעובר יש ליקוי אבנורמלי קטלני.

החוק אינו פוטר מקרים שבהם ההריון נגרם כתוצאה מאונס או סחר בבני אדם, למרות ניסיונות דמוקרטיים לשנות אותו. תחת החוק הנוכחי, הפלה בפלורידה היא חוקית עד השבוע ה-24.

מושל פלורידה רון דסנטיס לאחר החתימה על החוק

על פי המרכז הפדרלי לפיקוח ומניעת מחלות (CDC ), כ-2% מ-72 אלף ההפלות שדווח כי התבצעו בפלורידה ב-2019, בוצעו אחרי השבוע ה-15. באותה שנה, 2,256 הפלות של תושבים מחוץ לפלורידה בוצעו במדינה.

אם פסק הדין "רו נגד וייד" יבוטל, 26 מדינות בארצות הברית צפויות לאסור או להגביל מאוד הפלות, על פי מכון גוטמאכר, שתומך בזכות להפלה. חוקים דומים המגבילים או אוסרים הפלה חוקקו באחרונה בטקסס, באוקלהומה ובאריזונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully