וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדב ארגמן: חושש שהשב"כ יתפרק מבפנים אם המהפכה המשפטית תעבור

עודכן לאחרונה: 16.3.2023 / 15:15

ראש השב"כ לשעבר הביע דאגה מקידום הרפורמה בריאיון ל"עובדה". לדבריו, אנשי קבע עלולים להחליט שהם עוזבים את השירות בשב"כ, במוסד ובצה"ל: "אם החוקים יעברו, מדינת ישראל עומדת בפאתיה של דיקטטורה. וכשזה יקרה - תהיה עזיבה"

בווידאו: חסימה בנתיבי איילון במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית/יותם רונן, ניב אהרונסון

ראש השב"כ הקודם, נדב ארגמן, הביע היום (חמישי) חשש מפני התפרקות השירות אם המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה תעבור. את הדברים אמר בריאיון ל"עובדה", שישודר במלואו הערב בקשת 12.

"החשש הגדול הוא שאם החוקים האלה עוברים, מדינת ישראל עומדת בפאתיה של דיקטטורה", אמר ארגמן. "וכשמדינת ישראל תעמוד בפאתי הדיקטטורה, אנחנו עלולים לראות התפרקות של הארגונים מבפנים, של המערכת".

"אנשים בשירות אינם אנשים שמישהו חייב אותם לשרת בשירות הביטחון הכללי, במוסד, בצה"ל. אנשי הקבע", הוסיף ראש השב"כ לשעבר. "כפי שהם החליטו שהם משרתים, הם יכולים להחליט באחת שהם אינם משרתים יותר... אני חושש מפני זה שבהינתן דיקטטורה במדינת ישראל - תהיה עזיבה של הארגונים. תהיה התפרקות מבפנים".

ראש השב"כ, נדב ארגמן במהלך ועדת חוץ וביטחון. הדס פרוש / פלאש 90, פלאש 90
"עלולים לראות התפרקות מבפנים". נדב ארגמן/פלאש 90, הדס פרוש / פלאש 90

אמש, אחרי כחודשיים וחצי של הפגנות ענק, הציג נשיא המדינה יצחק הרצוג מתווה לפשרה על המהפכה המשפטית. על פי המתווה, הקואליציה לא תשלוט בוועדה לבחירת שופטים ועמדת היועצת המשפטית לממשלה תחייב את הממשלה, והדחתה תתאפשר רק כפוף לאישור ועדה מיוחדת.

עם זאת, עילת הסבירות תבוטל ביחס להחלטות ממשלה בענייני מדיניות ומינוי שרים ופסילת חוקים על ידי בג"ץ תתאפשר רק ברוב של שני שלישים מהרכב מורחב של לפחות 11 שופטים. עוד על פי המתווה, חוק יסוד יחוקק בארבע קריאות, שהאחרונה בהן תדרוש רוב של 80 חברי כנסת.

גורמים רבים הביעו תמיכה במתווה וקראו לשני הצדדים להגיע לפשרה. אולם, ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את המתווה ואמר כי הוא "מנציח את המצב הקיים", בעוד שמנהיגי המחאה מסרו כי המתווה "מכיר רק בצרכיו של צד אחד". מנגד, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הודיע כי מפלגתו תומכת במתווה כלשונו, ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בירך על המתווה, אם כי לא קיבל אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully