וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדב ארגמן ומאות בכירי מערכת הביטחון לשעבר להרצוג: אל תחתום על חוקי המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 13:48

חברי תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל" כתבו כי הם רואים בחוקי הרפורמה "פגיעה בחוסן הלאומי". בין החותמים על המכתב: ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, המפכ"ל לשעבר שלמה אהרונישקי ואלופים רבים. בינתיים, הרצוג עצמו ממשיך לקרוא להידברות: "חייבים למצוא דרך לפתרון"

בווידאו: לפיד לחברי הליכוד: אם לא תעשו משהו עכשיו זה יהיה על מצפונכם/רוני כנפו

חברי "תנועת מפקדים למען ביטחון ישראל", בהם ראש השב"כ הקודם נדב ארגמן, קראו היום (חמישי) לנשיא המדינה יצחק הרצוג שלא לחתום על חוקי המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. עוד חתמו על העצומה ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו והמפכ"ל לשעבר שלמה אהרונישקי.

"אנחנו רואים בחוקי הרפורמה פגיעה בחוסן הלאומי, כפי שגם אתה ציינת מדובר במהפכה שתביא בכייה לדורות", כתבו במכתב, עליו חתמו כ-440 אנשים. "תשקול היטב בטרם תחתום על חוקים הסותרים את האופי היהודי-לאומי והדמוקרטי ומתקדם של ישראל ברוח מגילת העצמאות".

נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"אל תחתום על החוקים". הנשיא הרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בד בבד, הנשיא עצמו ממשיך גם היום לקרוא לקואליציה ולאופוזיציה להיפגש כדי לדון במהפכה ולהגיע להסכמות. "למרות השונות, למרות הוויכוחים - חייבים לשמור על אחדותנו", כתב הרצוג. "חייבים לדבר. חייבים לגלות אחריות. חייבים למצוא דרך לפתרון. איננו יכולים להרשות לעצמנו משהו אחר".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כתב מוקדם יותר היום: "אני קורא לכולם לעצור, ‏להיכנס לחדר ביחד עד שיצא עשן לבן, עד שנגיע להסכמות שימנעו מהעם שלנו להיקרע מבפנים. ‏עוצרים חקיקה, עוצרים משחקי האשמות - פשוט עוצרים. העם שלנו צריך ורוצה את זה ואנחנו חייבים לו את זה".

עוד בוואלה!

לפיד: הקואליציה צריכה לעצור את קידום המהפכה המשפטית למשך 60 ימים

לכתבה המלאה
ראש שב"כ היוצא נדב ארגמן, 14 באוקטובר 2021. שב"כ
"פגיעה בחוסן הלאומי". ראש שב"כ הקודם נדב ארגמן/שב"כ

המהפכה שמתכננת הממשלה כוללת סדרת שינויים משמעותיים במערכת המשפט, כגון קביעה לפיה רק הרכב מורחב של בג"ץ יוכל לפסול חקיקה שעברה בכנסת. צעד נוסף של המהפכה, שנועד לחזק את ידה של הממשלה מול בית המשפט, הוא קביעת פסקת התגברות שתבטל החלטות של בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתישלט באופן מלא בידי הקואליציה.

עוד עוסקת הרפורמה בהחלשת כוחם של היועצים המשפטיים לממשלה, כך שעמדתם לא תחייב את הממשלה, ובביטול עילת הסבירות, מה שבין היתר מגביל באופן משמעותי את יכולת ההתערבות של בית המשפט במינוי בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully