וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: הקואליציה צריכה לעצור את קידום המהפכה המשפטית למשך 60 ימים

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 14:58

יו"ר האופוזיציה קרא בנאום במליאה לעצור את העלאת סעיפי התכנית לקריאה ראשונה בשבוע הבא ולאפשר את הקמתה של ועדה נשיאותית. לפני הנאום, לפיד שוחח עם הרצוג בנושא. בקואליציה דחו כמה הצעות חוק פרטיות בנושא, אך מסרבים לעצור את החקיקה

בווידאו: לפיד לחברי הליכוד: אם לא תעשו משהו עכשיו זה יהיה על מצפונכם/רוני כנפו

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד דרש היום (רביעי) מהקואליציה לעצור את קידום המהפכה המשפטית למשך 60 ימים כדי לאפשר לנשיא המדינה יצחק הרצוג להקים ועדה נשיאותית. לפיד שוחח עם הנשיא הרצוג לפני הנאום.

"כדי לקדם הידברות לאומית, כדי שלא נקרע לשני עמים, מניח כאן על השולחן איך נראה הליך תקין. מה פירוש ועדה נשיאותית, איך היא אמורה לעבוד", אמר לפיד בנאום במליאת הכנסת. "נקודת הפתיחה היא הודעה על עצירת החקיקה ל-60 יום לפני הקריאה הראשונה, כדי לאפשר לנשיא להוביל את התהליך. 60 יום זה הרף עין בחיי הדמוקרטיה. 74 שנה חיכינו, לא יקרה שום דבר אם זה ייקח עוד כמה שבועות שבזכותם נציל את עם ישראל ממשבר נורא".

יאיר לפיד בישיבת ראשי האופוזיציה, כנסת, 13 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
יאיר לפיד בישיבת ראשי האופוזיציה, כנסת, 13 בפברואר 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, משך הבוקר את הצעת חוק פסקת ההתגברות, שהייתה אמורה לעלות להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת. רוטמן הסיר את הצעת החוק מסדר היום לאור טענות של האופוזיציה כי לא ניתן לקדם את ההצעה במסלול פרטי אם אותה הצעה מקודמת במסלול אחר מטעם ועדת חוקה.

ח"כ רוטמן פנה ליועמ"שית הכנסת, עו"ד שגית אפיק כדי לבחון האם טענה זאת נכונה, אך בינתיים החליט למשוך את הצעת החוק מסדר היום עד להודעה חדשה. עם זאת, ההערכה בכנסת היא כי רוטמן הסיר את הצעת החוק מסדר היום גם בגלל הניסיונות להידברות עם האופוזיציה על הרפורמה המשפטית.

הקואליציה צפויה למשוך בהמשך מסדר היום גם את חוק דרעי שנועד להכשיר את המינוי של יו"ר ש"ס לשר למרות פסילתו בבג"ץ וגם את חוק מח"ש של ח"כ משה סעדה שנועד להפריד את מח"ש מהפרקליטות ולהיות מוכפף לשר המשפטים.

עוד בוואלה

בצל ההידברות: הקואליציה משכה את חוקי פסקת ההתגברות ו"דרעי 2"

לכתבה המלאה

המהפכה המשפטית

המהפכה שמתכננת הממשלה כוללת סדרת שינויים משמעותיים במערכת המשפט, כגון קביעה לפיה רק הרכב מורחב של בג"ץ יוכל לפסול חקיקה שעברה בכנסת. צעד נוסף של המהפכה, שנועד לחזק את ידה של הממשלה מול בית המשפט, הוא קביעת פסקת התגברות שתבטל החלטות של בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתישלט באופן מלא בידי הקואליציה.

עוד עוסקת הרפורמה בהחלשת כוחם של היועצים המשפטיים לממשלה, כך שעמדתם לא תחייב את הממשלה, ובביטול עילת הסבירות, מה שבין היתר שמגביל באופן משמעותי את יכולת ההתערבות של בית המשפט במינוי בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully