וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל ההידברות: הקואליציה משכה את חוקי פסקת ההתגברות ו"דרעי 2"

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 12:47

ברקע השיחות שהתקיימו אתמול אצל הנשיא הרצוג, יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן משך את הצעת החוק שלו בנושא פסקת ההתגברות. ההערכה היא כי החוק הוסר בגלל הניסיונות להידברות עם האופוזיציה על המהפכה המשפטית. גם החוק שנועד להחזיר את דרעי לממשלה לא יעלה

בווידאו: רוטמן: "צריך להידבר - ללא דחיית החקיקה"/רוני כנפו

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, משך היום (רביעי) את הצעת חוק פסקת ההתגברות, שהייתה אמורה לעלות להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת. רוטמן הסיר את הצעת החוק מסדר היום לאור טענות של האופוזיציה כי לא ניתן לקדם את ההצעה במסלול פרטי אם אותה הצעה מקודמת במסלול אחר מטעם ועדת חוקה.

ח"כ רוטמן פנה ליועמ"שית הכנסת, עו"ד שגית אפיק כדי לבחון האם טענה זאת נכונה, אך בינתיים החליט למשוך את הצעת החוק מסדר היום עד להודעה חדשה. עם זאת, ההערכה בכנסת היא כי רוטמן הסיר את הצעת החוק מסדר היום גם בגלל הניסיונות להידברות עם האופוזיציה על הרפורמה המשפטית.

הקואליציה צפויה למשוך בהמשך מסדר היום גם את חוק דרעי שנועד להכשיר את המינוי של יו"ר ש"ס לשר למרות פסילתו בבג"ץ וגם את חוק מח"ש של ח"כ משה סעדה שנועד להפריד את מח"ש מהפרקליטות ולהיות מוכפף לשר המשפטים.

יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן, כנסת, 13 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
משך את חוק פסקת ההתגברות מההצבעה בקריאה טרומית. יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן/פלאש 90, יונתן זינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה רוטמן התייחסו לכך בהודעה משותפת, "החוקים שהורדו היום אינם שייכים לחקיקת הרפורמה המשפטית שמתנהלת בוועדת חוקה, והורדו לפי החלטה של חברי הכנסת המציעים אותם. חקיקת הרפורמה המשפטית נמשכת בלי הפסקה. ועדת החוקה תמשיך לדון כמתוכנן ביום ראשון. ביום שני יעלה החוק שאושר בוועדת חוקה להצבעה במליאה בקריאה ראשונה, כפי שתוכנן מראש".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס למשיכת החוק וכתב בטוויטר, "כל אדם שיצא מהבית להפגין עם דגל ושלט יכול להגיד היום לעצמו - נלחמנו ביחד והצלחנו לעכב את חוקי דריסת הדמוקרטיה שלא יעלו היום להצבעה במליאת הכנסת. תודה זה בזכותכם. חייבים להמשיך ולהאבק יחד ברחובות ובכנסת על נשמתה של המדינה".

פסקת ההתגברות ברוב של 61 חברי כנסת היא הצעת חוק היא של ח"כ שמחה רוטמן. ההצעה קובעת כי בג"ץ יוכל לפסול חוקים רק בהחלטה של 15 מתוך 15 שופטים ויהיה עליהם להסכים פה אחד כי החוק שאותו ביקשו לפסול סותר חוק יסוד. אחרת, החוק יישאר בעינו ולא ייפסל.

החוק השני, הוא "חוק דרעי 2", שנועד להכשיר את המינוי של יו"ר ש"ס אריה דרעי לתפקיד שר, על אף פסילתו בבג"ץ. באופוזיציה העלו את הדרישה לא לקדם את החוק כחלק מהתנאים להידברות סביב הרפורמה המשפטית, אך שר המשפטים יריב לוין דחה אותה. על הצעת החוק חתומים יותר כ-40 חברי כנסת מכל הסיעות בקואליציה, וצפוי לה רוב משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully