וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הבנקים התריעו בפני סמוטריץ': "הכסף יוצא מישראל בקצב של פי 10 מהרגיל"

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 7:34

שר האוצר נפגש עם ראשי הבנקים הגדולים בישראל, אחרי שאלה הזהירו מפני דרך החקיקה של המהפכה המשפטית וקראו להידברות. הבנקאים הזהירו: "הנזק לכלכלה גדול", סמוטריץ' תקף: "איפה הייתם באוסלו?"

בווידאו: בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ' מציגים את התוכנית לטיפול בהתייקרויות במשק/מערכת וואלה!

ראשי הבנקים הזהירו היום (שלישי) את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מפני סימנים ראשונים למשבר כלכלי בעקבות המהפכה המשפטית. בפגישה שהתקיימה ביניהם טענו ראשי הבנקים כי "הכסף יוצא מישראל בקצב של פי עשר מזמן רגיל", וקראו לעצור את החקיקה של הרפורמה. שלשום קראו הבנקים לאמץ את מתווה ההידברות שהציג נשיא המדינה יצחק הרצוג בתחילת השבוע.

הפגישה היתה מתוחה מאוד והיו בה חילופי דברים קשים. בתגובה לקריאתם של הנוכחים בפגישה "לעצור" את החקיקה, ענה להם סמוטריץ': "איפה הייתם באוסלו ובהתנתקות?". הם מצדם הזהירו כי "יש משיכת כספים, ואנשים מתעניינים בפתיחת חשבונות בחו"ל".

אורי לוין, מנכ"ל דיסקונט, דיבר מדם לבו ואמר שיש סימנים של תחילת משבר, של החלשת השקל, חולשת שוק המניות - וחייבים לייצר מסלול של פתרון של פשרה במהירות האפשרית.

בצלאל סמוטריץ' נכנס לתפקיד שר האוצר. רפי בן חקון, לע"מ,
קראו לו לעצור את החקיקה. סמוטריץ'/רפי בן חקון, לע"מ

מעט לאחר הצהרת הנשיא הרצוג שלשום, פרסמו ראשי הבנקים הגדולים הודעה משותפת לעיתונות, בה קראו לתמוך במתווה שהציג. בהודעה נכתב: "אנו תומכים ביוזמת הנשיא וקוראים לביצוע רפורמה במערכת המשפט בהידברות ובהסכמה רחבה שתשמור על אחדות העם ותבטיח שמירה על ישראל יהודית ודמוקרטית והמשך שגשוג של כלכלתה".

יש לציין כי ראשי הבנקים, בין אם מדובר במנכ"לים או ביו"רים, נמנעים בדרך כלל מלהזדהות פוליטית, לא כל שכן לעסוק בסוגיות ציבוריות שנויות במחלוקת, וההתגייסות למען יוזמת הנשיא היא בהחלט אקט חריג מבחינתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully