וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מנסה לבלום את המהלך הפלסטיני באו"ם ומאיימת בתגובה

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 13:02

לקראת הצבעה אפשרית ביום שני במועצת הביטחון על הצעת החלטה לגינוי ההתנחלויות, הנחה משרד החוץ את השגרירים במדינות החברות במועצה לדרוש כי יתנגדו לכל הצבעה, הודעה או תוצר בנושא. השגרירים התבקשו להדגיש כי הצבעה עלולה להביא להסלמה

בווידאו: סמוטריץ' מגיב לגינוי מארה"ב: נסיר לחלוטין את המגבלות על הבנייה ביהודה ושומרון/מערכת וואלה!

ישראל מנסה לבלום את המהלך הפלסטיני באו"ם נגד ההתנחלויות והחלה לפנות לחברות מועצת הביטחון בדרישה שיתנגדו לכל הצבעה על החלטה או אפילו לפרסום הודעה משותפת בתקשורת בנושא - כך לפי מברק שנשלח לכ-15 נציגויות ישראליות ברחבי העולם והגיע לידי וואלה!.

מועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת לדיון על עליית בן גביר להר הבית, 5 בינואר 2022. Mike Segar, רויטרס
מועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס, Mike Segar

למה זה חשוב?

  • הפלסטינים ואיחוד האמירויות הפיצו הלילה לחברות מועצת הביטחון טיוטת הצעת החלטה שמגנה את הבנייה בהתנחלויות וקוראת לישראל לחדול מביצוע צעדים חד צדדיים. ההצבעה על הצעת ההחלטה עשויה להתקיים כבר ביום שני הקרוב.

עוד בוואלה!

בעקבות ההחלטה על הבניה בשטחים: הפלסטינים מנסים לקדם החלטה נגד ישראל במועצת הביטחון

לכתבה המלאה

במוקד החדשות

  • ראש החטיבה לארגונים בינלאומיים במשרד החוץ נועה פורמן שיגרה אתמול מברק לכ-15 נציגויות ישראליות ברחבי העולם ובו הנחיה להתחיל בפעילות מדינית כדי "למנוע אימוץ של תוצר" על ידי מועצת הביטחון.
  • פורמן כתבה במברק כי האמריקנים לוחצים על הפלסטינים לא לדחוף להצבעה אלא להסתפק בתוצר בדרג נמוך יותר, אולם עד כה הפלסטינים נחושים להמשיך ולהתקדם להצבעה.
  • "עליכם לפנות לדרג הבכיר ביותר ולבקש להתנגד להחלטה במועצת הביטחון או לכל תוצר אחר", כתבה פורמן.
  • שגרירי ישראל במדינות החברות במועצת הביטחון התבקשו להדגיש כי קבלת החלטה או כל תוצר אחר של מועצת הביטחון יהיו "הישג לטרור ולהסתה" ויתנו "רוח גבית" לקידום צעדים פלסטיניים נוספים במוסדות האו"ם.
  • לפי המברק התבקשו שגרירי ישראל להזהיר כי אם המהלך הפלסטיני יבשיל ואם יהיו עוד מהלכים דומים מצד הפלסטינים במוסדות האו"ם, הדבר יביא להסלמה ויחייב את ישראל להגיב, "מה שייצור דינמיקה של צעדים וצעדי נגד".
  • השגרירים הישראלים התבקשו להדגיש כי הרשות הפלסטינית מאפשרת פיגועים משטחה, לא מגנה אותם ומברכת על חלקם. "הרשות משלמת לטרוריסטים ומעודדת טרור. ההסתה תרמה לעלייה בפיגועים", נכתב במברק.
מתנחלים ניסו להקים מחדש את מאחז "אור חיים", 7 עצורים במקום. ללא, אתר רשמי
מאחז בלתי חוקי שמוקם על ידי מתנחלים/אתר רשמי, ללא

בין השורות

  • בישראל מקווים כי ארה"ב תטיל וטו על כל הצעת החלטה שהפלסטינים יביאו להצבעה במועצת הביטחון. עם זאת, בירושלים מעוניינים לנסות ולמנוע מארה"ב לעמוד בפני דילמה האם להטיל וטו על החלטה שמשקפת את עמדת ממשל ביידן נגד ההתנחלויות.
  • המאמץ הדיפלומטי הישראלי הוא בעל סיכויי הצלחה נמוכים. בירושלים מודעים לכך שרוב חברות מועצת הביטחון לא יתנגדו לדרישה פלסטינית לקיים הצבעה על החלטה בנושא ההתנחלויות, אם האחרונים יתעקשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully