וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההחלטה על הבניה בשטחים: הפלסטינים מנסים לקדם החלטה נגד ישראל במועצת הביטחון

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 1:52

הצבעה במועצת הביטחון תעמיד את ממשל ביידן בפעם הראשונה בפני דילמה, האם להטיל וטו על החלטה בנושא ההתנחלויות, שלמעשה משקפת את עמדתם. בכירים ישראלים מעריכים כי הפלסטינים יצליחו לגייס 9 מתוך 15 חברות המועצה לצורך קיום ההצבעה בנושא

בן גביר בפתח ישיבת הממשלה על פינוי מאחזים: "חוק זה חוק"/מעריב (צילום: אנה ברסקי)

הרשות הפלסטינית מקיימת מגעים עם חברות מועצת הביטחון של האו"ם כדי לקדם החלטה נגד ישראל ובמיוחד נגד החלטת הקבינט על הבניה בהתנחלויות, כך אמרו בכירים ישראלים ואמריקנים.

למה זה חשוב

הצבעה במועצת הביטחון של האו"ם תעמיד את ממשל ביידן בפעם הראשונה בפני דילמה האם להטיל וטו לגבי החלטה בנושא ההתנחלויות. האמריקנים מעוניינים להימנע ככל האפשר מהצבעה כדי שלא ייאלצו להטיל וטו על החלטה שמשקפת את עמדתם.

מתנחלים ניסו להקים מחדש את מאחז "אור חיים", 7 עצורים במקום. ללא, אתר רשמי
מאחז "אור חיים" בשומרון, שהוקם ופונה בחודש שעבר/אתר רשמי, ללא

במוקד החדשות

השגריר הפלסטיני באו"ם ריאד מנסור שלח אתמול מכתב לחברות מועצת הביטחון בעקבות החלטת הקבינט על קידום תכנון ובניה של כ-10 אלפים יחידות דיור חדשות בהתנחלויות ועל הכשרת תשעה מאחזים בלתי חוקיים.

במכתב מדגיש מנסור כי על מועצת הביטחון מוטלת החובה לפעול ולהעביר מסר ברור לישראל נגד הבניה בהתנחלויות.

כינוס העצרת הכללית של האו"ם 11 בפברואר 2020. AP
ההצבעה תעמיד את ממשל ביידן בפני דילמה. מועצת הביטחון של האו"ם/AP

מאחורי הקלעים

  • בכירים בממשל האמריקני קיימו בימים האחרונים מגעים עם בכירים פלסטינים בנסיון לשכנע אותם לא לקדם הצעת החלטה במועצת הביטחון ובתמורה ארה"ב תתמוך במהלך סמלי של פרסום הצהרה נשיאותית מטעם חברות המועצה בנושא ההתנחלויות. הצהרה כזו לא פורסמה מאז שנת 2016.
  • הפלסטינים דוחים בשלב זה את ההצעות האמריקניות ונחושים לקדם הצבעה במועצת הביטחון על הצעת החלטה נגד ההתנחלויות. כדי לכפות הצבעה ולחייב את האמריקנים להחליט אם להטיל וטו זקוקים הפלסטינים לתמיכת 9 מתוך 15 חברות המועצה.

תמונת המצב

  • בכירים ישראלים מעריכים כי הפלסטינים יצליחו בסבירות גבוהה לגייס תשע מתוך חברות מועצת הביטחון כדי לקיים הצבעה.
  • לדבריהם, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן ובכירים אחרים במשרד החוץ מקיימים מגעים עם הממשל האמריקני כדי להבטיח שארה"ב תטיל וטו על כל החלטה שתובא להצבעה.
  • בישראל נערכים לתרחיש שבו ארה"ב תצליח לשכנע את הפלסטינים לא לקדם הצבעה תמורת פרסום הודעה נשיאותית של מועצת הביטחון. השגריר ארדן שיגר מכתב לחברות מועצת הביטחון והדגיש שהרשות הפלסטינית לא גינתה את הפיגועים האחרונים וממשיכה בהסתה. בישראל רוצים שכל הצהרה שתפורסם ע"י מועצת הביטחון תכלול התייחסות לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully