וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה מזהירה את המפגינים מחסימת הדרך לנתב"ג: "עלול להסתיים באסון"

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 20:42

מארגני המחאה נגד המפכה המשפטית בשדה התעופה הבטיחו כי ינסו למזער את הפגיעה בנוסעים ולהתמקד בטיסה של נתניהו - אך ברשות שדות התעופה התריעו בפני הטסים כי יש להקדים מחר. במשטרה איימו לקנוס נהגים שיאטו בכוונה את התנועה באזור נתב"ג

בווידאו: הפגנות נגד המהפכה המשפטית בכרכור/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במשטרה איימו היום (רביעי) להטיל קנסות על נהגים שיאטו את התנועה בצירים בנתב"ג במסגרת ההפגנה נגד המהפכה המשפטית. בפנייה לציבור התריע מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון שלא לחסום את צירי התנועה המובילים למקום, ולא לשבש את תנועת כלי הרכב בתוך נתב"ג, מחשש כי כוחות הבטחון לא יוכלו לטפל באירוע חירום בשטח השדה במקרה הצורך.

"משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית, ולכן אנו מאפשרים לכל אזרח לממש את זכותו הבסיסית ולהפגין אך יחד עם זאת צריך לזכור כי יש משמעות מיוחדת לחסימת נתב"ג בכניסות לשדה ובתוך השדה", אמר ביטון. "יש לזכור כי מחר צפויים לעבור בנתב"ג עשרות אלפי טסים ונוחתים ומאות מטוסים שיינחתו ויימריאו, לכן אנו חייבים את הצירים לנתב"ג ובין הטרמינלים פנויים לטובת כוחות הבטחון וההצלה".

ההפגנה מחר בנתב"ג נקבעה לקראת המראתם הצפויה של בני הזוג נתניהו מהמקום לרומא. מוקדם יותר היום מארגני המחאה הכירו בכך שהיא עלולה לעכב נוסעים אך הם מנסים למזער נזקים.

מטוסים בנתב"ג. איל שפירא, מערכת וואלה
נתב"ג/מערכת וואלה, איל שפירא

"כמו בכל פעולת שיבוש - יש נפגעים שלא בכוונת מכוון. זה נכון בפקקים, זה נכון ברכבות, זה נכון בשביתות מכל סוג וזה יהיה נכון בנתב"ג ביום חמישי", נמסר. "חשוב שתדעו כי עשינו ועושים ככל יכולתנו למזער נזקים ולהקטין ככל הניתן פגיעה בנוסעים; לרבות הודעות זמני העומסים הצפויים מראש, שיחה עם מנכ"ל נתב"ג, העברת מסר לחברות התעופה דרכו לשנות זמני טיסות ו/או להמתין לנוסעים שנתקעו בפקקים ועוד.

בנוסף לכך, הם לא יחסמו את הרכבת "על מנת לשמור על עורק תחבורה מרכזי תקין לשדה. בין השאר - המטרה היא להציג יכולת השבתת המשק לקראת הימים שעוד מחכים לנו, הפעם לזמן מוגבל וידוע מראש".

ברשות שדות התעופה פרסמו בצהריים הודעה ובה הבהירו כי יעשו ככל הניתן כדי לאפשר לטסים מחר לטוס במועד שנקבע להם. ברשות ממליצים לציבור הטסים להקדים את ההגעה לנתב"ג ולהשתמש בשירותי רכבת ישראל כדי להגיע. גם העובדים התבקשו להקדים את הגעתם מחר לשדה.

לא רק הנוסעים ירגישו את השיבושים. שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין דחה את הגעתו ממצרים לישראל למחר. בשל ההפגנות, הוא יקיים את פגישותיו עם שר הביטחון יואב גלנט ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו סמוך מאוד לנתב"ג ובסיומן ימריא חזרה לארה"ב. מסיבת העיתונאים של אוסטין וגלנט תתקיים מחר בשעה 11:00 בתעשייה האווירית.

עוד בוואלה!

נציגי הטייסים לרמטכ"ל: רבים יפסיקו לטוס אם המהפכה תעבור

לכתבה המלאה
עומס בנתבג , אוגוסט 2019, חלק שני. ראובן קסטרו
נוסעים עלולים להתעכב. נתב"ג/ראובן קסטרו

"יום ההתנגדות הלאומי" מחר יכלול אירועי מחאה, שבין היתר יכללו צעדות הורים וילדים, עשרות שיירות, מחאה של קהילת ההייטק, עובדות סוציאליות ושיבושים של יום הלימודים באוניברסיטאות.

"שטח נתב"ג הוא ציבורי ומותר לכל כלי רכב להיכנס אליו", נכתב בהודעה שהופצה ברשתות החברתיות. "ככל שנהיה יותר רכבים - כך נוכל להשפיע על הפעילות בשדה לשעות רבות". הסיום המשוער של המחאה בנתב"ג לפי אחת ההודעות שהופצו היא בסביבות 13:30.

למרות שהכניסה לשטח מתחם נתב"ג פתוחה לציבור, היא עדיין מאובטחת בבודקים ביטחוניים בשתי הכניסות, מצומת אל על ומכביש מספר 1. עדיין לא ברור האם המשטרה תאפשר למפגינים להיכנס לכבישי השדה, במהלך שצפוי לשבש את הגעת הנוסעים אליו, ואת התנועה בין הטרמינלים, באחד הימים העמוסים מבחינת המראות ונחיתות.

ברשות שדות התעופה ממליצים לנוסעים הממריאים ביום חמישי להיות בקשר עם חברות התעופה למקרה של שינויים בזמן ההמראה. ברשות טרם פרסמו המלצה לנוסעים לגבי מספר השעות שעליהם להגיע לפני טיסתם. כך או כך, הרכבת תמשיך לפעול כרגיל בחמישי, עם רכבות ישירות מצפון דרך תל אביב מירושלים, ומרכבות המחייבות החלפה מהשפלה ומהדרום.

בנוסף, צפויות גם הפגנות בבאר שבע של אנשי מקצועות הבריאות והטיפול באקדמיה והמארגנים הודיעו כי תוגבר הפעילות של המפגינים סביב חברי כנסת ושרים. בנוסף, תתקיים מחאה של נכי צה"ל בשיירות מחאה באזור הצפון וגם באזור נתב"ג בצהריים. המשטרה טרם פרסמה אם ומתי יחסמו צירים והאם תאפשר חסימה של נתיבי איילון כפי שהתרחשה בהפגנות הקודמות.

בנימין נתניהו,יריב לוין, מליאת הכנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
נתניהו ולוין/ראובן קסטרו

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לחסימת נתב"ג ואמר כי "אני בעד הפגנות, בעד חופש ביטוי, אבל נתב"ג ועורקי תחבורה ראשיים צריכים להיות מחוץ לתחום". בן גביר הוסיף כי "בתקופת גירוש גוש קטיף, היה זה בית המשפט העליון שאמר שזה מחוץ לתחום, שיש מקומות שאסור לחסום וחסימה של המקומות האלה זה אנרכיה, ולאנרכיה אנחנו לא ניתן להתרחש במדינת ישראל".

המפכ"ל יעקב שבתאי קיים הערכת מצב לקראת ההפגנות מחר, והדגיש בתומה כי המשטרה "תפעל באפס סובלנות כלפי הפרות סדר, פגיעה ברכוש, פגיעה בסמלי שלטון ושיבוש של שגרת החיים ולא תאפשר חסימת צירי תנועה שלא תואמו ואושרו על ידי המשטרה".

הפעילים שניסו לחסום את הכניסה לקריית הממשלה בתל אביב אמרו כי "על אף המחאה הנרחבת, ולמרות התנגדותו של רוב אדיר בציבור הישראלי, ממשלת ההפיכה ממשיכה לדהור אל עבר דיקטטורה דתית. לכן, הגענו הבוקר כדי לחסום את קריית הממשלה. אנו צופים שבעוד דקות ספורות יחלו השופרות לזעוק מדף המסרים את שקר האנרכיסטים והטרוריסטים, אולם זהו כמובן שקר גס של מכונת הרעל. האמת היא - וזו האמת היחידה - שממשלת ישראל הנוכחית היא הממשלה הגזענית, השובניסטית וההומופובית בתולדות ישראל. נמשיך לפעול באמצעות פעולה ישירה בלתי אלימה כדי להתריע ולחסום את ההפיכה בגופנו. הפשיזם לא יעבור".

המחאה נמשכה גם הבוקר, בזמן שעולים כמה רעיונות למתווי פשרה בין תומכי המהפכה למתנגדיה. אתמול הוצג מתווה פשרה חדש לשר המשפטים יריב לוין, שטען כי "יש בו כיוונים טובים", והוא יבחן אותו. על המתווה, שנחשף בחדשות 12, חתומים האלוף במיל' גיורא איילנד, הפרופסורים דניאל פרידמן ויובל אלבשן וד"ר גיורא ירון.

מטעמו של שר המשפטים נמסר לוואלה! כי "מדובר במתווה ראשון שיוצא מחוץ לקופסה, יש בו כיוונים טובים והוא יבחן על ידי שר המשפטים". השינוי המרכזי במתווה הוא השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, הסוגיה שנחשבת הכי נפיצה וגם הכי חשובה בעיני לוין, עד כדי כך שכל התפשרות בנושא זה נחשב ל"דיל ברייקר" מצדו של השר.

עם זאת, באופוזיציה ובארגוני המחאה מיהרו לדחות את הפשרה. ח"כ גדעון סער (המחנה הממלכתי) אמר כי "קל להבין מדוע מתווה פרידמן (אגב- המתווה השני שלו בשבועות האחרונים) מוצא חן בעיני לוין ורוטמן: פוליטיזציה של בחירת השופטים. רף גבוה וקיצוני לביקורת שיפוטית. ייעוץ משפטי שאינו מחייב את הממשלה. רק מתקשה להבין מדוע יש שבוחרים לכנותו "פשרה". אותה הגברת באדרת פורימית!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully