וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הליכוד נגד מפלגתה: "לא קוראים לטייסים נמושות ולא אומרים שיילכו לעזאזל"

מערכת וואלה חדשות

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 8:30

הח"כית לשעבר אסנת מארק מתחה ביקורת על דיסטל אטבריאן וקרעי שתקפו בחריפות את הטייסים והמילואימניקים שמוחים נגד המהפכה המשפטית. לדבריה, שני הצדדים צריכים להשאיר את צה"ל מחוץ לשיח הפוליטי. "גם אם הם נכנסו - לא לקרוא להם בשמות"

נתניהו על מחאת המילואימניקים: "הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי"/לע"מ

חברת הכנסת לשעבר מטעם הליכוד אסנת מארק מתחה הבוקר (רביעי) ביקורת על אמירות חברי הליכוד נגד הטייסים שמבקשים למחות נגד המהפכה המשפטית. "מגנה, חושבת שהצבא וחיילי צה"ל וזה לא משנה בכלל מה הם אומרים, הם יכולים לכתוב ולהגיד מה שהם רוצים, הם מחוץ לשיח", אמרה בריאיון בתוכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM. "בטח לא קוראים לטייסים נמושות ולא אומרים שילכו לעזאזל, זה לא מקובל עליי ולא נכון. דיסטל אטבריאן לא צריכה לקרוא להם נמושות כי הם לא נמושות, תוציאו את צה"ל מהשיח הפוליטי הזה".

"כאזרחים אנחנו חווים לחיילים את כל מה שיש לנו, חד וחלק הם מחוץ לשיח. הטייסים הם מלח ארץ, אנחנו אוהבים אותם, אנחנו לא נצא נגדם, הם חלק מעם ישראל", הוסיפה מארק, והבהירה: "אשמח אם גם החיילים לא ייכנסו לשיח, אך גם אם נכנסו - לא לקרוא להם בשמות. השיח הזה הוא שיח מסוכן, מדינת ישראל בעקבות כל ההפגנות, וזכות ההפגנה היא בסיסית, אך כשעומדים על הבימות מנהיגים שיוצאים חוצץ נגד המדינה והכלכלה ואומרים לאנשים להוציא השקעות - עברו את הגבול".

"כשמהלכים אימים על הציבור, איזה משקיע יישאר פה? יש בין המפגינים אנשים מאוד קיצוניים ואנרכיסטיים", המשיכה חברת הכנסת לשעבר. "אם לא נרגיע ונוריד את גובה הלהבות, אני חושבת שזה הולך למקום לא טוב. אפשר להתווכוח פוליטית, להפגין ולעשות הכול, אל תצאו נגד המדינה. היא חשובה לכולנו. "הידברות זה דבר טוב, ואם תניח פה הצעה של הנשיא שתהיה רלוונטית, למרות שאני שומעת שאין שום שיח. בכל אופן לא צריך לעצור את החקיקה".

שלשום תקף שר התקשורת שלמה קרעי את חיילי המילואים שמסרבים להתייצב ביחידותיהם במחאה על המהפכה המשפטית. הוא השווה אותם להמן הרשע, וכתב בציוץ בטוויטר: "לסרבנים המחוצפים, נאמר את מאמר מרדכי לאסתר: 'רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ואת ובית אביך תאבדו' עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל".

לאחר מכן, המשיך השר ופרסם ציוץ נוסף שבו כתב: "הסרבנות היא עצובה, מסריחה ואומללה. וקורעת את הלב. הסרבנות וגרורותיה. לא האמירות נגדה". יום קודם לכן כתבה שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן כי "טייסים שמתנים את ביטחון האזרחים בתוצאות הבחירות הם נפולת של נמושות. לא מעניין אותי מה הם עשו למען המדינה, גם סייעות של גננות עושות לא מעט למען המדינה. בזה להם אחד אחד".

עוד בוואלה!

מתווה פשרה חדש זוכה לביקורת חיובית מצד לוין: "הראשון שיוצא מחוץ לקופסה"

לכתבה המלאה
אוסנת מארק מטה הליכוד אחרי תוצאות המדגם, 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
"אם לא נרגיע ונוריד את גובה הלהבות, אני חושבת שזה הולך למקום לא טוב"/ראובן קסטרו

בשבוע האחרון הודיעו עשרות טייסים במילואים הודיעו שלא יתייצבו לאימונים שנקבעו במחאה על הרפורמה שמקדמת הממשלה. 37 מתוך 40 טייסי המילואים ב"טייסת הפטישים", הודיעו על כוונתם למפקד חיל האוויר ולמפקד הישיר שלהם.

עוד לפניהם החל גל מחאת המילואימניקים בכמה יחידות שונות ביניהן, מודיעין סיירות, מערך המבצעים המיוחדים ויחידות מובחרות בזרוע היבשה. בעקבות המחאה, הרמטכ"ל הביע חשש בשיחות סגורות כי אם צה"ל ייכנס לוויכוח הפוליטי, הדבר יפגע באחוזי ההתייצבות לשירות מילואים של אימונים ופעילות מבצעית, וישפיע בטווח הארוך על המוטיבציה של בני הנוער להתגייס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully