וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט לקציני המילואים: "למי שמשתלח בחיילי צה"ל אין מקום במערכת הציבורית"

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 22:39

שר הביטחון והרמטכ"ל קיימו שיחה עם 15 קציני מילואים בצל התרחבות המחאה והאיומים שלא להתייצב לאימונים בשל המהפכה המשפטית. בשיחה מתחו ביקורת חריפה על האמירות שמופנות נגדם. בהמשך נפגשו הלוי ומפקד חיל האוויר עם טייסים במילואים. הלוי: "סרבנות איננה על הפרק"

בווידאו: פגישת שר הביטחון גלנט והרמטכ״ל הלוי עם משרתי המילואים/צילום: ניקול לסקבי, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט אמר היום (שלישי) בשיחה עם 15 קציני מילואים והרמטכ"ל הרצי הלוי, כי "אדם שמשתלח בחיילים, אסור שיהיה בחיים הציבוריים, והוא צריך להתבייש בזה". בשיחה, שהתקיימה בקריה וארכה כשעתיים, מתחו הקצינים ביקורת על הנעשה בשבועות האחרונים ברקע המחאה נגד המהפכה המשפטית, והוא גיבה אותם. מצד שני הוא אמר כי "האיומים בסרבנות זה משחק באש. צריך להשאיר את צה"ל מעל לכל ויכוח, ומחאה נגד הממשלה לא מתירה פעולה נגד המדינה".

"המציאות העומדת בפנינו מורכבת, אין לנו את הפריבילגיה להגיד כי יש משימות שלא ניקח בשל אידיאולוגיה כזאת או אחרת, משמעות הדבר מרחיקת לכת", אמר גלנט בפגישה. "המילה סרבנות צריכה להישאר מחוץ לשיח. הסרבנות מכרסמת ביסוד הבסיסי ביותר של קיום המדינה - הביטחון, ואת זה אנחנו לא יכולים לאפשר. האיומים בסרבנות הם משחק באש, אנחנו צריכים להשאיר את צה"ל מעל לכל ויכוח - מחאה נגד הממשלה לא מתירה פעולה נגד המדינה".

שר הביטחון יואב גלנט במפגש עם מפקדים בשירות מילואים. הקריה. 7 במרץ 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
גלנט במפגש עם הקצינים בקריה, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

עוד אמר, "אני מתכוון להגן על כל אנשי המילואים, גם על מי שחושב הפוך ממני. למי שמשתלח בחיילי צה"ל, מימין ומשמאל, אין מקום במערכת הציבורית. אני מוקיר, מעריך ומגבה את חיילי המילואים. ללא קשר לעמדתם הפוליטית".

הרמטכ"ל דיבר גם הוא בשיחה, ואמר: "הסרבנות היא קו אדום. אנחנו לא יכולים לקבל סרבנות וגם לא דימוי של סרבנות. צה"ל היא המערכת החירומית של מדינת ישראל, כולנו יודעים כיצד מתייחסים למערכת חירום. לא נכון למתוח את זה ולהחליש, לא כל מה שייחלש היום נדע לחזק בעת הצורך".

עוד בוואלה!

עצירת המהפכה, הקמת ממשלת אחדות ופרישת נתניהו: מתווה דיסקין למשבר המשפטי

לכתבה המלאה
יואב גלנט. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"מי שמשתלח בחיילי צה"ל - אין מקום במערכת הציבורית". גלנט/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

מאוחר יותר הערב הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר קיימו מפגש עם 18 מפקדי ולוחמי צוות אוויר במילואים ממגוון טייסות חיל אוויר. הרמטכ"ל הלוי אמר להם: "ביטחון מדינת ישראל וכשירות צה"ל נשענים עליכם - אנשי המילואים. מסיבה זו בדיוק, צריך לצאת יחד באמירה ברורה - סרבנות איננה על הפרק. אנו נוסיף להיות כאן יחד לתמיד באימונים, במבצעים ובמלחמות".

הוא הוסיף שבימים האחרונים הוא "שומע גינויים ואמירות פוגעניות כלפי משרתינו במילואים. אמירות אלה אינן מקובלות ואין להן מקום, בוודאי לא כלפי אלו המסכנים חייהם בפעילות מבצעית בכל הגזרות ומתייצבים לכל גיחה חוצת גבול. עלינו 'לצופף שורות' למול המשימה המשותפת לנו לשמירה על ביטחון מדינת ישראל".

הרמטכ"ל הרצי הלוי. דובר צה"ל
"סרבנות איננה על הפרק". הלוי/דובר צה"ל

בעקבות המפגש בין אנשי המילואים לגלנט, מסר שר הכלכלה ניר ברקת: "אין מקום לשום אמירה נגד משרתי המילואים שמסכנים את חייהם למען ביטחון ישראל תוך הקרבה עצומה. לצד זאת, אין מקום לשום סרבנות. גם בלהט המחלוקת הפוליטית עלינו לזכור שאין לנו עוד צה"ל".

הגינוי של גלנט נגד אמירות בעייתיות מצד אנשי ציבור על חיילים נאמר לאחר התבטאותו של חבר מפלגתו, שר התקשורת שלמה קרעי, שאתמול התייחס לסירוב המילואימניקים להתייצב ביחידות כמחאה על המהפכה המשפטית שמובילה הממשלה. קרעי כתב: "לסרבנים המחוצפים, נאמר את מאמר מרדכי לאסתר: 'רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ואת ובית אביך תאבדו' עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל", כתב בציוץ בטוויטר.

גם חברת הליכוד שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן התבטאה נגד הטייסים המוחים בציוץ שפרסמה בטוויטר לפני יומיים: "טייסים על תנאי הם לא פטריוטים. לא מלח הארץ. לא ציונים. לא מטובי בחורנו. לא אנשים נפלאים. לא עמישראל. טייסים שמתנים את בטחון האזרחים בתוצאות הבחירות הם נפולת של נמושות. לא מעניין אותי מה הם עשו למען המדינה, גם סייעות של גננות עושות לא מעט למען המדינה. בזה להם אחד אחד".

ממחאת המילואימניקים אחים לנשק נמסר בתגובה לפגישת שר הביטחון גלנט עם חיילי מילואים: "אחרי שעשרה שבועות גלנט לא צייץ מילה כנגד ההפיכה המשטרית והפגיעה בביטחון המדינה החליט גלנט גם לירות בתוך הנגמש בחוסר הבנתו את המציאות. מפקדי יחידות המילואים מניפים דגל שחור מעל להפיכה המשטרית המתקרבת וגלנט מתעלם.

פגשנו שר ביטחון שהיה פעם מצביא אמיץ והיום חלש אחוז אימה ולא מסוגל להתבטא בנוגע להפיכה המשטרית ועזבנו את הפגישה מתוסכלים. אנחנו אוהבים את המדינה שלנו ונמשיך למחות כנגד ההפיכה המשטרית ובעד ישראל יהודית ודמוקרטית. מוטב היה אם היה שר הביטחון גלנט משקיע את זמנו ומזדרז להפגש עם לוין ורוטמן על מנת לבלום את ההפיכה המשטרית שקורעת את העם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully