וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקד שהכשיר את הטייסים שלא יתייצבו למילואים יוצא להגנתם: "בלי אמון - זה לא יהיה אפשרי"

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 9:40

אל"מ (במיל') דרור בן דוד, מפקדה הראשון של טייסת 69 רעם, התייצב לצדם של טייסי המילואים, שאת רובם הכשיר. "לוקחות 5 שנים להכשיר טייס ו-23 שנים לטעת בו את האמון והנאמנות. ראש הממשלה, שרים יקרים - אל תפגעו בזה"

בווידאו: לא לסרב להתגייס למילואים: "המשיכו להגן על הארץ בגיחות ובמחאות"/ערוץ הכנסת

מפקדה הראשון של טייסת הקרב 69 רעם, אל"מ (במיל') דרור בן דוד, שהכשיר חלק מטייסי המילואים המאיימים שלא להתייצב לאימונים בשל המהפכה המשפטית, יצא אתמול (שני) להגנתם.

"כשהייתי קטן, שלחו אותי ללמוד להטיס מטוסי F15E בארצות הברית. בטיסה השנייה, המדריך אמר לי שנטוס בלילה, לאורך הרי האפלאצ'ים. זה היה נראה לי מטורף. טיסה שנייה על מטוס שאתה עוד לא מכיר, שרשראות ההרים בלתי נגמרות, באמצע הלילה, במהירות של 800 קמ"ש. למדתי שאפשר ואני יכול", כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

"כשחזרתי לארץ הנהגנו "טיסת מסוגלות" - הטייסים והנווטים קיבלו משימה לטוס בגובה נמוך מאוד, באמצע הלילה, ב-800 קמ"ש, אל תוך החושך ההרמטי של הים הערבי. לא בטוחים אם תהיה תקלה, האם הדלק יספיק, והאם פוד הנווט לא יאכזב. אחרי הטיסה הזו - כולם יודעים שהם יכולים להגיע לכל מקום בעולם", הוסיף.

נחיתות החירום | מטוס רעם. דובר צה"ל
"צריך שיהיה אמון באווירון ובמערכותיו, וכן אמון מלא בתהליכי קבלת ההחלטות". מטוס רעם F15/דובר צה"ל

עוד כתב: "תמיד חשבתי לעצמי, למה צוותי האוויר מסכימים לעשות את זה? הרי כל טעות של אלפית שנייה, כל תקלה בגובה נמוך בלילה - עלולות להיגמר בנטישה או לגרום למוות מידי. ובכן, צריך שיהיה אמון באווירון ובמערכותיו, מקצוענות - וכן אמון מלא בתהליכי קבלת ההחלטות. צריך שלצוותים יהיה אמון מוחלט במפקדים, ונאמנות מוחלטת לערכים ולגופים שמוסמכים לקבל החלטות".

"לוקחות לפחות חמש שנים להכשיר טייס 'רעם'. לוקחות 23 שנים לטעת בו את האמון. שר שקורא לשרוף כפר - צריך לפטר מידית. שני שרים במשרד הביטחון - זה בהכרח סודק את הביטחון בתהליכי קבלת ההחלטות. ישראל, במהלך הדורות הבאים, תזדקק לעוד פעולות רבות של גיבורי חייל. בלי אמון, אמונה, ונאמנות - זה לא יהיה אפשרי. ראש הממשלה, שרים יקרים - אל תפגעו בזה", חתם בן דוד את הפוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully