וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לשרי הליכוד: יש להתנגד לסרבנות אבל בגבולות השיח הענייני

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 1:17

אחרי שקרעי קרא לסרבנים "לכו לעזאזל" ודיסטל-אטבריאן כינתה את מחאת הטייסים "נפולת של נמושות", נתניהו התנער מדבריהם וקרא "להרגיע את הרוחות ולא להלהיט אותן". מוקדם יותר גלנט והרמטכ"ל נפגשו עם קציני מילואים שהביעו את מורת רוחם על הדברים ודרשו גינוי מטעם הממשלה

נתניהו על מחאת המילואימניקים: "הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי"/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא הערב (שלישי) בשיחה עם שרים בליכוד נגד מתקפותיהם של שריו על אנשי המילואים שסירבו להתייצב ביחידות בשל ההתנגדות למהפכה המשפטית. נתניהו אמר כי "הסרבנות היא תופעה מסוכנת שצריך להתנגד לה בכל תוקף. אבל גם כשעושים זאת, וגם בלהט הרוחות, צריך לעשות זאת בגבולות השיח הענייני".

דבריו של נתניהו נאמרו ברקע התבטאויותיהם של שר התקשורת שלמה קרעי ושרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן. הוא עוד אמר להם כי "המשימה של כולנו היא לנסות להרגיע את הרוחות ולא להלהיט אותן, וזה חל על כולם בלי יוצא מן הכלל". נתניהו הגיב יותר מ-48 שעות לאחר הציוץ של דיסטל ו-24 שעות אחרי הפרסום של קרעי.

קרעי השווה אתמול בציוץ בטוויטר את משרתי המילואים שביקשו ללכת להפגין להמן הרשע. "לסרבנים המחוצפים, נאמר את מאמר מרדכי לאסתר. עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל. נוע תנוע הרפורמה. לעת כזו הגענו למלכות". דיסטל-אטבריאן תקפה לפני יומיים את טייסי המילואים וכתבה עליהם שהיא בזה להם וכינתה אותם "נפולת של נמושות".

מוקדם יותר היום, שר הביטחון יואב גלנט אמר בפגישה עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ו-15 קציני מילואים כי "אדם שמשתלח בחיילים, אסור שיהיה בחיים הציבוריים, והוא צריך להתבייש בזה". בשיחה, שהתקיימה בקריה וארכה כשעתיים, מתחו הקצינים ביקורת על הנעשה בשבועות האחרונים וגלנט גיבה אותם. מצד שני הוא אמר כי "האיומים בסרבנות זה משחק באש. צריך להשאיר את צה"ל מעל לכל ויכוח, ומחאה נגד הממשלה לא מתירה פעולה נגד המדינה".

עוד בוואלה!

קצינים מזהירים מהתרחבות מחאת הטייסים: "אם תהיה דיקטטורה - הם לא יגיעו למילואים"

לכתבה המלאה
שר הביטחון יואב גלנט במפגש עם מפקדים בשירות מילואים. הקריה. 7 במרץ 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
גלנט במפגש עם הקצינים בקריה, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בהמשך נפגשו הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר עם 18 מפקדי ולוחמי צוות אוויר במילואים ממגוון טייסות חיל אוויר. הרמטכ"ל הלוי אמר להם: "ביטחון מדינת ישראל וכשירות צה"ל נשענים עליכם - אנשי המילואים. מסיבה זו בדיוק, צריך לצאת יחד באמירה ברורה - סרבנות איננה על הפרק. אנו נוסיף להיות כאן יחד לתמיד באימונים, במבצעים ובמלחמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully