וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות ו"ליווי" נתניהו לנתב"ג: יום השיבושים הצפוי ברחבי הארץ

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 9:04

מחר יתקיים יום הפגנות נוסף של מתנגדי המהפכה המשפטית. הורים וילדים יצעדו ברחבי הארץ, באקדמיה וגם עובדים סוציאליים יעצרו את העבודה - וההפגנה בנתב"ג, שלפי המארגנים נועדה לשבש את נסיעת ראש הממשלה לרומא. כל מה שצריך לדעת

בווידאו: הפגנות נגד המהפכה המשפטית בכרכור/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

היום שמכונה "יום ההתנגדות הלאומי" על ידי מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית ייצא מחר (חמישי) לדרך. בכל רחבי הארץ מתכוננים אירועי מחאה, שבין היתר יכללו צעדות הורים וילדים, עשרות שיירות, מחאה של קהילת ההייטק, עובדות סוציאליות ושיבושים של יום הלימודים באוניברסיטאות. הבוקר, כ-20 פעילים ופעילות מתנועת "לחסום את ההפיכה" נדבקו לרצפה וחסמו את הכניסה לקריית הממשלה בתל אביב.

אחד המוקדים המרכזיים של המחאה מחר יהיה סביב נמל התעופה בן גוריון במסגרת הניסיון של המפגינים לשבש את נסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו לרומא. המוחים הודיעו כי ביום חמישי הקרוב הם יגיעו ברכבים בשעה 09:00 בבוקר למתחם נמל התעופה וייסעו בין הטרמינלים. "שטח נתב"ג הוא ציבורי ומותר לכל כלי רכב להיכנס אליו", נכתב בהודעה שהופצה ברשתות החברתיות. "ככל שנהיה יותר רכבים - כך נוכל להשפיע על הפעילות בשדה לשעות רבות". הסיום המשוער של המחאה בנתב"ג לפי אחת ההודעות שהופצו היא בסביבות 13:30.

מפגינים במחאה על המהפכה המשפטית, עזריאלי, תל אביב 1 במרץ 2023. ראובן קסטרו
מפגינים במחאה על המהפכה המשפטית, עזריאלי, תל אביב 1 במרץ 2023/ראובן קסטרו

למרות שהכניסה לשטח מתחם נתב"ג פתוחה לציבור, היא עדיין מאובטחת בבודקים ביטחוניים בשתי הכניסות, מצומת אל על ומכביש מספר 1. עדיין לא ברור האם המשטרה תאפשר למפגינים להיכנס לכבישי השדה, במהלך שצפוי לשבש את הגעת הנוסעים אליו, ואת התנועה בין הטרמינלים, באחד הימים העמוסים מבחינת המראות ונחיתות.

ברשות שדות התעופה ממליצים לנוסעים הממריאים ביום חמישי להיות בקשר עם חברות התעופה למקרה של שינויים בזמן ההמראה. ברשות טרם פרסמו המלצה לנוסעים לגבי מספר השעות שעליהם להגיע לפני טיסתם. כך או כך, הרכבת תמשיך לפעול כרגיל בחמישי, עם רכבות ישירות מצפון דרך תל אביב מירושלים, ומרכבות המחייבות החלפה מהשפלה ומהדרום.

בנוסף, צפויות גם הפגנות בבאר שבע של אנשי מקצועות הבריאות והטיפול באקדמיה והמארגנים הודיעו כי תוגבר הפעילות של המפגינים סביב חברי כנסת ושרים. בנוסף, תתקיים מחאה של נכי צה"ל בשיירות מחאה באזור הצפון וגם באזור נתב"ג בצהריים. המשטרה טרם פרסמה אם ומתי יחסמו צירים והאם תאפשר חסימה של נתיבי איילון כפי שהתרחשה בהפגנות הקודמות.

עוד בוואלה!

המפגינים בנתב"ג מתכוונים לשבש את המראתו של נתניהו לרומא: "ליווי פרידה לחופשה"

לכתבה המלאה
מפגינים במחאה על המהפכה המשפטית, נתיבי איילון,תל אביב 1 במרץ 2023. ראובן קסטרו
מפגינים במחאה על המהפכה המשפטית, נתיבי איילון,תל אביב 1 במרץ 2023/ראובן קסטרו

הפעילים שניסו לחסום את הכניסה לקריית הממשלה בתל אביב אמרו כי "על אף המחאה הנרחבת, ולמרות התנגדותו של רוב אדיר בציבור הישראלי, ממשלת ההפיכה ממשיכה לדהור אל עבר דיקטטורה דתית. לכן, הגענו הבוקר כדי לחסום את קריית הממשלה. אנו צופים שבעוד דקות ספורות יחלו השופרות לזעוק מדף המסרים את שקר האנרכיסטים והטרוריסטים, אולם זהו כמובן שקר גס של מכונת הרעל. האמת היא - וזו האמת היחידה - שממשלת ישראל הנוכחית היא הממשלה הגזענית, השובניסטית וההומופובית בתולדות ישראל. נמשיך לפעול באמצעות פעולה ישירה בלתי אלימה כדי להתריע ולחסום את ההפיכה בגופנו. הפשיזם לא יעבור".

סימת הכניסה לקריית הממשלה תל אביב, 8.3.2023. לחסום את ההפיכה, באדיבות המצולמים
סימת הכניסה לקריית הממשלה תל אביב, 8.3.2023/באדיבות המצולמים, לחסום את ההפיכה

המחאה נמשכה גם הבוקר, בזמן שעולים כמה רעיונות למתווי פשרה בין תומכי המהפכה למתנגדיה. אתמול הוצג מתווה פשרה חדש לשר המשפטים יריב לוין, שטען כי "יש בו כיוונים טובים", והוא יבחן אותו. על המתווה, שנחשף בחדשות 12, חתומים האלוף במיל' גיורא איילנד, הפרופסורים דניאל פרידמן ויובל אלבשן וד"ר גיורא ירון. מטעמו של שר המשפטים נמסר לוואלה! כי "מדובר במתווה ראשון שיוצא מחוץ לקופסה, יש בו כיוונים טובים והוא יבחן על ידי שר המשפטים".

השינוי המרכזי במתווה הוא השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, הסוגיה שנחשבת הכי נפיצה וגם הכי חשובה בעיני לוין, עד כדי כך שכל התפשרות בנושא זה נחשב ל"דיל ברייקר" מצדו של השר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully