וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: תעלות ונציה בשפל, הגונדולות מושבתות לאחר שבועות ללא גשם

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 16:35

על פי מדענים ופעילי אקלים, הרי האלפים קיבלו החורף פחות מ-50% מכמות השלג הנורמלית; נהרות ואגמים באיטליה סובלים ממחסור חמור במים, במיוחד בצפון המדינה

שבועות של מזג אוויר חורפי יבש במיוחד מעוררים חששות כי איטליה מתמודדת עם בצורת נוספת, לאחר מצב החירום ששרר במדינה בקיץ האחרון.

על פי מדענים ופעילי אקלים, הרי האלפים קיבלו החורף פחות מ-50% מכמות השלג הנורמלית. ונציה, שבה החשש העיקרי קשור בדרך כלל לשיטפונות שמציפים את התעלות, מתמודדת עם גאות נמוכה באופן יוצא דופן שאינה מאפשרת לגונדולות, למוניות המים ולאמבולנסים לנווט בתעלות המפורסמות.

תעלות ונציה, איטליה פברואר 2023. רויטרס
גונדולות מושבתות בוונציה/רויטרס
בווידאו: נהרות מתייבשים באירופה ומנגד שטפונות בארה"ב/צילום: רויטרס
בצורת באיטליה. רויטרס
נהר הפו בקיץ/רויטרס

המצב בוונציה נגרם בשל שילוב של כמה גורמים - היעדר גשם, מערכות לחץ גבוה וזרמים בים. נהרות ואגמים באיטליה סובלים ממחסור במים, במיוחד בצפון המדינה, אמרה אתמול (שני) קבוצת האקלים לגמביאנטה. בנהר פו, הנהר הארוך ביותר שזורם מהאלפים בצפון מערב ועד לים האדריאטי, יש כעת 61% פחות מים מהממוצע בתקופה זאת של השנה, הוסיפה הקבוצה.

איטליה מתייבשת. אגם גארדה בצפון איטליה, אוגוסט 2022. רויטרס
אגם גארדה מתייבש, יולי 2022/רויטרס
נהר פו, טורין, איטליה, יולי 2022. רויטרס
נהר הפו בצפון איטליה, קיץ 2022/רויטרס

ביולי, איטליה הכריזה על מצב חירום באזורים סביב נהר פו, שמספק מים לשליש מהתוצרת החקלאית במדינה וחווה את הבצורת הקשה ביותר מזה 70 שנים.

"אנחנו נמצאים במצב של גירעון מים שמחריף בהדרגה מאז חורף 2020-2021", אמר מסימיליאנו פסקווי, ממכון המחקר המדעי CNR, לעיתון "קוריירה דלה סרה". "אנחנו זקוקים להשיב 500 מ"מ של מים בצפון מערב המדינה: אנחנו צריכים 50 ימי גשם", הוא הוסיף.

מפלס המים באגם גראדה בצפון איטליה נפל לשפל, מה שמאפשר כעת להגיע לאי קטן שנמצא באגם.

בשבועיים האחרונים שולט במערב אירופה אנטי-ציקלון - תופעת מזג אוויר, שבה נוצרת מערבולת סביב אזור של לחץ אוויר גבוה וגורמת לטמפרטורות גבוהות מהרגיל, שנרשמות בדרך כלל לקראת הקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully