וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המשפטים בראיון: "נחוש להשלים את החקיקה. לא מנהלים מדינה דרך הרחוב"

עודכן לאחרונה: 18.2.2023 / 20:02

שר המשפטים שוחח עם אילה חסון בתוכנית "המטה המרכזי" בערוץ 13, על רקע המשך החקיקה, חרף בקשתו של הנשיא הרצוג. לוין אמר שהוא מוכן להיפגש עם ראשי האופוזיציה לפיד וגנץ, אך אינו מוכן לעכב את החקיקה כפי שהם דרשו: "הידברות כמו שלפיד וגנץ הציעו - זה לא יקרה"

בווידאו: הפגנה מחוץ לכנסת/יותם רונן

שר המשפטים יריב לוין התראיין הערב (שבת) בתוכנית "המטה המרכזי" עם אילה חסון בערוץ 13, במקביל לשורת הפגנות שמתקיימות נגד המהפכה המשפטית שמקדם.

בראיון אמר לוין כי הוא נחוש להשלים את החקיקה. "אני לא חושב שנכון לנהל מדינה דרך איומים ותכתיבים של הרחוב. אפשר להשלים אותה בהידברות, אפשר להגיע להבנות, אבל הידברות כמו שהציעו גנץ ולפיד - זה לא יקרה", אמר לוין. הוא תקף את האופוזיציה ואמר שהאירועים השבוע בוועדת החוקה היו "מביישים ואלימים". לדבריו, חברי הוועדה מיש עתיד עשו את הדברים בשליחותו של יאיר לפיד.

באשר לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים אמר לוין ש"יש על מה לדבר". עם זאת, הוא הדגיש: "לא נחזור למצב שבו יש לשופטים זכות וטו בוועדה. לא נחזור למצב שבו ציבורים שלמים מודרים. בית המשפט צריך להיות של כולם".

שר המשפטים הכחיש את הידיעות שלפיהן יש מתח בינו לבין ראש הממשלה נתניהו. "זה פייק אחד גדול, חלק מהנדסת תודעה שיטתית", אמר לוין, "הכל כשר כדי לשים מקלות בגלגלי הרפורמה".

השבוע, לוין ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן הבהירו שהחקיקה תימשך, חרף בקשת הנשיא יצחק הרצוג להקפיא אותה עד להידברות הקואליציה והאופוזיציה.

שר המשפטים יריב לוין בדיון ועדת החוקה, חוק ומשפט- הצגת תהליך העבודה של הוועדה בנוגע לחקיקה להסדרת מערכת היחסים שבין הכנסת והממשלה לבין מערכת המשפט, כנסת, 11 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
יריב לוין/פלאש 90, יונתן זינדל

ביום רביעי דרש יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מהקואליציה לעצור את קידום המהפכה המשפטית למשך 60 ימים כדי לאפשר לנשיא המדינה יצחק הרצוג להקים ועדה נשיאותית. לפיד שוחח עם הנשיא הרצוג לפני הנאום. באותו יום החליט רוטמן למשוך את הצעות חוק פסקת ההתגברות, "חוק דרעי 2" וחוק מח"ש, שהיו אמורות לעלות להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת. לטענת רוטמן ולוין הסרת ההצעות מסדר היום אינה נוגעת לניסיונות ההידברות, כי החוקים הללו אינם קשורים לרפורמה המשפטית, וכי קידום חקיקת הרפורמה תמשך "בלי הפסקה".

המהפכה שמתכננת הממשלה כוללת סדרת שינויים משמעותיים במערכת המשפט, כגון קביעה לפיה רק הרכב מורחב של בג"ץ יוכל לפסול חקיקה שעברה בכנסת. צעד נוסף של המהפכה, שנועד לחזק את ידה של הממשלה מול בית המשפט, הוא קביעת פסקת התגברות שתבטל החלטות של בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתישלט באופן מלא בידי הקואליציה.

עוד עוסקת הרפורמה בהחלשת כוחם של היועצים המשפטיים לממשלה, כך שעמדתם לא תחייב את הממשלה, ובביטול עילת הסבירות, מה שבין היתר שמגביל באופן משמעותי את יכולת ההתערבות של בית המשפט במינוי בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully