וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שגררו טנק: 5 מפגינים נגד המהפכה המשפטית עוכבו לחקירה לאחר שגררו משוריין

עודכן לאחרונה: 18.2.2023 / 20:36

את המשוריין הישן גררו להפגנה שארגנו "לוחמי כיפור 1973" בכניסה לקיבוץ דגניה, שם הפגינו כ-300 בני אדם. התקרית מתרחשת יומיים לאחר שגררו טנק שהוצב באתר הנצחה תל סאקי ברמת הגולן, שלטענת המוחים לא היה חלק מהאתר עצמו. במשטרה נבדק האם הנגמ"ש נגרר בכפוף לאישור

בווידאו: "לוחמי כיפור 1973" מפגינים נגד המהפכה המשפטית בדגניה/אלי אשכנזי

חמישה מפגינים מקבוצת "לוחמי כיפור 1973" עוכבו היום (שבת) לחקירת משטרה לאחר שלפי החשד גררו משוריין בריטי ישן מסוג ברנקרייר ללא אישור לאזור בו נערכה הפגנה שבה השתתפו כ-300 בני אדם בכניסה לקיבוץ דגניה. אירוע זה מתרחש לאחר ביקורת שספגו המפגינים שגררו טנק מאתר ההנצחה תל סאקי שברמת הגולן לפני יומיים.

בין המעוכבים גם עו"ד ד"ר גל אמיר, שהגיע לתחנת המשטרה. בעקבות כך, נקראה לייצג את המעוכבים עו"ד תמי אולמן. סא"ל במיל איל יפה, ממארגני המחאה, אמר שהחקירה הזאת היא דוגמא לחשש שלהם מפני הצפוי במדינה. "זו פוליטיזציה של המשטרה", אמר. "לא נפסיק את המחאה, זו מחאה נקייה. יש פה אמירה ברורה של לוחמי כיפור וחברים. אנחנו נאבקים על דמותה של המדינה מתוך רצון ומאמץ אינסופי לשמור על מגילת העצמאות, שהיא התנ"ך השני שלנו. לא ניתן שיחסלו אותה. רוצים לשבת ולדבר, כדי שנהיה מאוחדים בתוך המדינה למלחמה מול האויבים מבחוץ".

את המשוריין שגררו המפגינים להפגנה היום, טענו ששאלו לצורך האירוע. במהלך ההפגנה התייחס סא"ל בדימוס ניר עתיר לטענה כי "גנבו" את הטנק ביום חמישי, ואמר כי הוא כלל לא היווה חלק מהאנדרטה, ומיקומו היה על רמפה צפונית ורחוקה יותר מהתל. "ברמת הגולן כיום רבות הן גרוטאות הטנקים הישנים שכבר הוצאו משירות ונשלחו כגרוטאות ופוזרו בשטח לציון הלחימה ההרואית שלחמנו עליהם", אמר.

נגמ"ש ישן שגררו מפגינים "לוחמי כיפור 1973" בהפגנה בדגניה, 18 בפברואר 2023. אלי אשכנזי, מערכת וואלה!
הנגמ"ש בהפגנה בכניסה לדגניה, היום/מערכת וואלה!, אלי אשכנזי

שר החדשנות אופיר אקוניס הגיב בפייסבוק לאירוע וכתב: "הם קוראים לעצמם, "לוחמי מלחמת יום כיפור" - כאילו כל נופלי ולוחמי המלחמה הנוראה הזאת הצביעו רק לשמאל, ואז מבזים את כולם בתעלולים שהם בושה וחרפה לאינטליגנציה ומבזים את זכר חללי המלחמה האיומה הזאת".

בחמישי עצרה המשטרה את מסע המחאה באזור משמר הירדן, לאחר שחצה הטנק את גשר בנות יעקב על גבי מוביל טנקים. תושבים רבים מהאזור הביעו את תמיכתם במחאה כשהגיעו למקום, חתמו על המגילה ונשאו נאומים על אהבת הארץ יחד עם הלוחמים לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully