וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מתפטר": מפכ"ל המשטרה משיב לאיומים ממקורביו של בן גביר

עודכן לאחרונה: 17.2.2023 / 22:28

המתיחות בין המפכ"ל לשר בן גביר מגיעה לשיא. שבתאי: "אף אחד לא יכול להחליף אותי ואת מפקד המחוז בשיקול הדעת". הבוקר איים ח"כ מעוצמה יהודית כי במידה והמפכ"ל לא יהיה מוכן להתרגל לסגנון החדש, אז "אין ברירה" ויפטרו אותו

בווידאו: בן גביר: "שומר חומות 2 בפתח - נעלה משכורות לכל השוטרים"/צילום: רוני כנפו

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי אמר בראיון בחדשות 12 כי אין בכוונתו להתפטר, זאת בתגובה לאזהרות מקורבים לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שאיימו על הדחתו מהתפקיד. "אף אחד לא יכול להחליף את המפכ"ל או את מפקד המחוז בשיקול הדעת", אמר שבתאי בראיון שישודר מחר (שבת) ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 12.

"אני אומר את זה בצורה הכי ברורה", הדגיש שבתאי, "אנחנו עובדים על פי חוק. החוק, יש דברים שהוא מקנה, סמכויות למפקדי משטרת ישראל, למפכ"ל ולמפקדי המחוזות. אף אחד לא יכול להחליף, לא את המפכ"ל ולא את מפקד המחוז בשיקול הדעת, בעניין כזה או אחר, לא בחקירות".

חבר הכנסת ממפלגת עוצמה יהודית צביקה פוגל אמר הבוקר ברדיו "כאן רשת ב'" שקיימת האפשרות שבן גביר ידיח את המפכ"ל. "אם הוא לא יהיה מוכן להתרגל לסגנון החדש, אז אין ברירה". פוגל הוסיף כי "המפכ"ל צריך לפעול במדויק לפי המדיניות שמגדיר לו נבחר הציבור". לדבריו, במשרד לביטחון לאומי לא שואפים להגיע למצב בו שבתאי יפוטר, עם זאת, אמר פוגל: "אם צריך מידי פעם קצת ליישר לו את הקו, אז ניישר לו את הקו. זה נראה לי בסדר גמור".

מתוך מסיבת העיתונאים של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי. רוני כנפו
מתיחות גוברת בין השניים. בן גביר יחד עם מפכ"ל המשטרה/רוני כנפו

המתיחות בין השר לבין המפכ"ל גוברת בימים האחרונים. השבוע השר לביטחון לאומי ביקר ותקף חיילי משמר הגבול שערכו פינוי כרם באזור שילה שבבנימין, שנגרר לעימותים אלימים מול צעירים שהגיעו למקום בכדי למחות. בן גביר טען כי שוטרי מג"ב יהודה ושומרון פעלו "באלימות קיצונית" בהנחיית השר יואב גלנט במהלך הפינוי וכן כי זוהי ראיה נוספת להעברת הסמכות על מגב איו"ש למשטרה.

עוד הוסיף ואמר בן גביר כי ידרוש בישיבת הממשלה ביום ראשון "לקיים את ההסכמים הקואליציוניים ולהעביר את מג"ב איו"ש מאחריות צה"ל וגלנט לאחריות משטרת ישראל". בציוץ בטוויטר כתב השר כי "לא לנער הזה פיללנו. הצטרפנו לממשלה על בסיס התחייבות שזאת תהיה ממשלת ימין מלא מלא, והמדיניות הזו לא יכולה להימשך".

לאחר תגובת בן גביר, המפכ"ל עמד לצידם של השוטרים שפעלו במקום, וביקר את התייחסותו של בן גביר לעניין זה. "עמידה איתנה והפעלת שיקול דעת בטיפול במחאה ובהמשך בהפרת הסדר. מצר על כך שבירור הנושא מתבצע באופן פומבי בעוד כוחות המשטרה פועלים בשטח, ולא באמצעות תחקיר מבצעי ענייני המתבצע בסיום הפעילות כמקובל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully