וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: משמרות המהפכה באיראן תקפו ספינת נפט בבעלות ישראלית

עודכן לאחרונה: 17.2.2023 / 21:17

משמרות המהפכה במדינה תקפו בשבוע שעבר ספינת נפט בבעלות אייל עופר הישראלי - כך לפי דיווח ב-BBC. הספינה הותקפה על ידי מל"טים מתאבדים במפרץ הפרסי ולא דווח על נפגעים. תקיפה זו מגיעה בעקבות האיומים לנקום על התקיפה במפעל לייצור נשק באיספהאן, שיוחסה לישראל

באיראן מפרסמים את הנזקים אחרי התקיפה שיוחסה לישראל/רויטרס

משמרות המהפכה של איראן תקפו בשבוע שעבר ספינת נפט בבעלות אייל עופר הישראלי - כך דיווחו הערב (שישי) ב-BBC. הספינה הותקפה על ידי מל"טים מתאבדים במפרץ הפרסי ולא דווח על נפגעים.

תקיפה זו מגיעה בעקבות האיומים של איראן לנקום בפעולות שייחסו לישראל. שגריר איראן באו"ם טען במכתב רשמי שהועבר למזכ"ל האו"ם ולחברות מועצת הביטחון כי מחקירת תקיפת המפעל באיספאהאן עולה כי ישראל עומדת מאחורי המעשה. זו הייתה הפעם הראשונה שאיראן מאשימה את ישראל באופן רשמי באחריות לתקיפה.

השגריר האיראני כתב למזכ"ל האו"ם שהנשיא יצחק הרצוג, הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי וראש הממשלה בנימין נתניהו איימו על איראן בפעולה צבאית בריאיון לרשת CNN. הוא קרא לאו"ם לגנות את ישראל על תוקפנותה נגד איראן. "איראן שומרת לעצמה את הזכות להגן על עצמה ולהגיב בצורה נחושה נגד האיומים והפעולות של המשטר הישראלי במקום ובזמן שתראה לנכון", כתב השגריר האיראני למזכ"ל האו"ם.

פיצוץ נראה בטהראן שבאיראן -28/01/2023. צילום מסך, צילום מסך
הפיצוץ במפעל בליל התקיפה/צילום מסך, צילום מסך

בסוף ינואר האחרון, איראן טענה שרחפנים מתאבדים ניסו לתקוף מתקן צבאי לייצור נשק בעיר איספהאן שבמרכז המדינה, אך לטענתה היא סיכלה את המתקפה. לפי משרד ההגנה של איראן, אחד הרחפנים הופל על ידי מערכות ההגנה ושניים אחרים "נתפסו במלכודות הגנה והתפוצצו".

"למרבה המזל, המתקפה הלא מוצלחת לא גרמה לאבידות בנפש ונגרם נזק קטן לגג המתקן". למרות הצהרת משרד ההגנה כי לא נגרם נזק משמעותי למתקן, תיעודים מהמקום הראו הבזק עז באתר ורכבי הצלה וכבאיות שהגיעו מחוצה לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully