וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרות סדר בצפון הרצועה: ביו"ש קוראים ליום זעם בעזה

עודכן לאחרונה: 17.2.2023 / 20:21

מאות בני אדם התקהלו, הבעירו צמיגים והתקרבו סמוך לגדר המערכת. כוחות צה"ל פתחו לעברם בירי על מנת להרחיקם והם חזרו לשטח הרצועה תוך זמן קצר. לפי גורמי ביטחון, האירועים מתרחשים על רקע קריאות הסתה ליום זעם שיתקיים בעזה כהזדהות עם הפלסטינים בגדה המערבית

תיעוד של תקיפת אתר ייצור ואחסנת חומרי גלם כימיים המשמש את מערך הייצור הרקטי של ארגון הטרור חמאס. 2 בפברואר 2023/דובר צה"ל

הפרות סדר התרחשו היום (שישי) בצפון רצועת עזה לאחר שמאות בני אדם התקהלו בסמוך לגדר המערכת. הם הבעירו צמיגים וכן התקרבו לגדר בכמה מהנקודות באזורים אל בורייג', קרני וג'בליה. כוחות צה"ל פתחו לעברם בירי על מנת להרחיקם והם חזרו לשטח הרצועה תוך זמן קצר.

לפי גורמים במערכת הביטחון, האירועים היו נקודתיים וחמאס מיהר לסלק את המפגינים ממרחב הגבול. האירועים מתרחשים על רקע קריאות הסתה המגיעות מיהודה ושומרון ליום זעם שיתקיים בעזה כאות הזדהות עם הפלסטינים בגדה המערבית.

תקיפת חיל האוויר בעזה, 2 בפברואר 2023. רויטרס
צה"ל תקף אתר תת קרקעי לייצור רקטות בעזה/רויטרס

בשבועות האחרונים נרשמו שלושה מקרים של ירי רקטות לעבר אזור הדרום מרצועת עזה. בסוף ינואר, כתגובה על הפשיטה של כוחות הביטחון בג'נין, במהלכה נהרגו עשרה מחבלים, נורה מטח של שש רקטות לעבר אשקלון ויישובי עוטף עזה באמצע הלילה. ארבע מתוכן יורטו, אחת נפלה בשטח פתוח ואחת נוספת בשטח הרצועה. בתגובה תקפו מטוסי חיל האוויר אתרים לייצור רקטות של חמאס.

בתחילת החודש שוגרה רקטה אחת ויורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. הירי, שעליו לקח אחריות הג'יהאד האיסלאמי, בוצע בתגובה לפרסום סרטון של אסירה בכלא דמון, שמחתה על היחס כלפיה ושיגרה מסר לארגוני הטרור: "מי ילמד את האויב לקח שלא לפגוע בבנות שלנו?". גם במקרה הזה, צה"ל תקף ברצועת עזה.

בשבת האחרונה נורתה ויורטה שוב רקטה על ידי כיפת ברזל. יומיים לאחר מכן צה"ל תקף בתגובה אתר תת קרקעי לייצור רקטות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully