וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף מטרות ברצועת עזה, רקטות נוספות שוגרו לישראל

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 15:19

צה"ל הגיב לשיגור הרקטה אמש לעבר יישובי עוטף עזה ותקף אתרים לייצור ואחסנת חומרי גלם כימיים לרקטות ואמצעי לחימה. על השיגור לקח הג'יהאד האסלאמי אחריות ואף הצמיד לרקטה כיתוב לפיו "פגיעה באסירות היא קו אדום". סביב השעה 3 בבוקר, שוגרו רקטות נוספות לעבר העוטף

תיעוד של תקיפת אתר ייצור ואחסנת חומרי גלם כימיים המשמש את מערך הייצור הרקטי של ארגון הטרור חמאס. 2 בפברואר 2023/דובר צה"ל

צה"ל תקף הלילה (חמישי) באמצעות מטוסי קרב מטרות במרכז רצועת עזה, וביניהן אתר לייצור ואחסנת חומרי גלם כימיים המשמשים את מערך הייצור הרקטי של חמאס, ואתר לייצור אמצעי לחימה. זאת, בתגובה לרקטות ששוגרו אמש לעבר שטחי העוטף. לקראת השעה 3:00 בלילה שוגרו שלוש רקטות נוספות לעבר שדרות, איבים וניר עם בעוטף עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטה, שיורטה על ידי לוחמי ההגנה האווירית אמש, משטח רצועת עזה לשטח ישראל. "תקיפה זו מהווה פגיעה משמעותית ביכולת ההתעצמות וההתחמשות של חמאס. ארגון הטרור נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל", נמסר.

תקיפת צה"ל בעזה, 27 בינואר 2023. רויטרס
הג'יהאד האסלאמי לקח אחריות על הירי אמש. תקיפת צה"ל ברצועה/רויטרס
אתר לייצור ואחסנת חורי גלם כימיים המשמשים את מערך הייור הרקטי של ארגון הטרור חמאס אותו תקף צה"ל. 2 בפברואר 2022. דובר צה"ל
"תקיפה זו מהווה פגיעה משמעותית ביכולת ההתעצמות וההתחמשות של חמאס". תקיפת צה"ל בעזה/דובר צה"ל
אתר לייצור אמצעי לחימה המשמשים את מערך הייצור הרקטי של ארגון הטרור חמאס אותו תקף צה"ל. 2 בפברואר 2022. דובר צה"ל
צה"ל תקף מטוסי קרב כמה מטרות במרכז עוטף עזה. תקיפת צה"ל בעזה/דובר צה"ל

הרקטה ששוגרה אמש לעבר יישובי העוטף יורטה, ולא דווח על נזק ונפגעים. עם זאת, כמה תושבים דיווחו על שמיעת פיצוצים באזור. הג'יהאד האסלאמי לקח אחריות על הירי, והצמיד לרקטות כיתוב, לפיו "פגיעה באסירות היא קו אדום". זאת, בהמשך לפרסום סרטון של אסירה בכלא דמון, שמחתה על היחס כלפיה ושיגרה מסר לארגוני הטרור: "היכן נחישותכם? היכן הניצחון שלכם עבורנו? האם מדובר בסיסמאות? מי ילמד את האויב לקח לא לפגוע בבנות שלנו, מי ישים קץ להתעללות שלו בנו?".

חלק מתושבי עוטף עזה אמרו בשיחה עם וואלה! כי הם מצפים מהממשלה לתגובה קשה יותר בעקבות השיגורים. "שוב לילות בהם הילדים ישנים בממ"ד וכולנו במתח". נראה כאילו הממשלה מכילה את הירי והתגובה היא רק כדי להשתיק אותנו ולהראות שכביכול הגבנו, ככה לא מרתיעים", אמרה מעיין פולד שניאור מנתיב העשרה. "מה צה"ל בכלל הפגיז בלילה, מה הם עשו? אני מאוכזבת, לא הייתה כאן בתגובה, הורדנו את הילדים במ"מדים, חייבים להגיב בחריפות על כל ירי והפעם לא עשו את זה", אמרה ליטל תושבת שדרות.

בהמשך היום ניסו בדובר צה"ל להסביר מדוע שוגרו רקטות נוספות, אך לא הייתה תגובה עליהן. "זוהו 12 שיגורים מרצועת עזה מסוגים שונים (לא כולם רקטות)", נכתב בהודעה. "11 שיגורים נפלו בשטחים פתוחים או התפוצצו באוויר. בנוסף, זוהה שיגור כושל בתוך רצועת עזה. לא נורו מיירטי כיפת ברזל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully