וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה רחפנים מתאבדים: כך הותקף מפעל הטילים המתקדמים באיראן

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 7:44

מקור שמעורה בפרטים אמר לוואלה! כי התקיפה "הייתה מוצלחת והשיגה את מטרתה". בתקשורת האיראנית דווח שהיא בוצעה באמצעות כמה רחפנים. לפי הוול סטריט ג'ורנל, ישראל אחראית לתקיפה. לפני כשנתיים בוצעה מתקפת רחפנים דומה נגד מתקן שקשור לתוכנית הגרעין האיראנית בנתנז

באיראן מפרסמים את הנזקים אחרי התקיפה שיוחסה לישראל/רויטרס

מתקפת הרחפנים על המבנה של משרד ההגנה האיראני באיספהאן אמש (שבת) "הייתה מוצלחת והשיגה את מטרתה", כך אמרו לוואלה! מקורות שמעורים בפרטי האירוע.

למה זה חשוב

  • המקור ציין כי המתקן שהותקף הוא מפעל לייצור אמצעי לחימה מתקדמים של משרד ההגנה האיראני שבו מתבצעת פעילות הקשורה לפיתוח טילים מתקדמים ביותר.
עם ארבעה רחפנים מתאבדים: כך הותקף מפעל הטילים המתקדמים באיראן. מתוך רשתות חברתיות, אתר רשמי
שרידי הרחפן שביצע את התקיפה/אתר רשמי, מתוך רשתות חברתיות

במוקד החדשות

  • העיתון האמריקני וול סטריט ג'ורנל דיווח כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה. דובר משרד ההגנה האמריקני ציין כי כוחות של צבא ארצות הברית לא היו מעורבים בתקיפה.
  • המקור שמעורה בפרטי התקיפה, שלפי התקשורת האיראנית בוצעה על ידי כמה רחפנים, אמר כי זו הייתה "נקודתית וכירורגית". לדבריו ארבעה אזורים שונים בבניין הותקפו מן האוויר וכולם נפגעו.

בין השורות

  • התקיפה נגד מפעל הנשק האיראני הייתה דומה מאוד במאפייניה לתקיפה שבוצעה ביוני 2021 באמצעות רחפנים נגד מתקן לייצור צנטריפוגות בעיר נתנז שבאיראן. איראן האשימה את ישראל באחריות לאותה תקיפה, אך בירושלים לא נטלו אחריות באופן רשמי.
  • אופן הפעולה גם היה דומה למתקפה שבוצעה באמצעות רחפן בדאחיה של ביירות באוגוסט 2019. לפי כמה דיווחים במתקפה הושמד ציוד שנועד לתכנית דיוק הטילים של חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully