וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להצהרות נתניהו: מחיר הדלק יזנק השבוע

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 22:04

בניגוד לתוכנית שהציג נתניהו בפתיחת קמפיין הבחירות האחרונות שלו, ב-1 בפברואר, בלילה שבין שלישי לרביעי, מחיר ליטר בנזין 95 יתקייר ב-33 אגורות, ויעמוד על 7.17 שקלים, המחיר הגבוה ביותר מאז יולי האחרון. על שירות מלא בתחנה תידרשו לשלם 21 אגורות נוספות

בווידאו: נתניהו מציג תכנית לפתרון המשבר הכלכלי/צילום: דוברות הליכוד

משרד האנרגיה עדכן היום (ראשון) כי מחיר הדלק יתייקר החל מפברואר. על פי ההודעה, בתאריך 1 פברואר 2023, בלילה שבין שלישי לרביעי, מחיר ליטר בנזין 95 יזנק ב-33 אגורות, ויעמוד על 7.17 שקלים. מחיר הדלק בשירות מלא יהיה 7.38 שקלים. מדובר במחיר הגבוה ביותר מאז יולי האחרון, אז עוד כיהנה הממשלה הקודמת.

בפתיחת קמפיין הבחירות האחרון שלו הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ינקוט בצעדים שיסייעו להורדת מחירי הדלק. "ישנם שלושה תנאים להצלחה כלכלית", אמר אז נתניהו "ממשלה יציבה, הובלה אישית שלי כראש הממשלה ותוכנית חירום זמנית ולא פופוליסטית".

רק לפני כשבועיים הציגו נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' את "תוכנית החירום הכלכלית" להתמודדות עם העלייה ביוקר המחייה. התוכנית כללה שורה של צעדים שמטרתם להפחית את העלייה במחירי החשמל, המים, הדלק והארנונה, ולסייע לאוכלוסיות חלשות להתמודד עם המחירים. אחד מהצעדים שמומשו הייתה הפחתת מס הבלו ב-10 אגורות עד לסוף שנת 2023.

בפתיחת קמפיין הבחירות שלו טען נתניהו כי יפחית את מחירי הדלק. כמו מחירי החשמל, מחירי הדלק נקבעים לפי עלויות האנרגיה בעולם. מחירי הדלק מושפעים בעיקר מתנודות במחירי הנפט בעולם. ההוזלה המשמעותית שהייתה עד כה קשורה בעיקר לירידה במחירי הנפט, וזאת אחרי שהממשלה הקודמת ויתרה מספר פעמים על הכנסות ממס הבלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully