וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וסמוטריץ' חשפו את התוכנית הכלכלית: "הצעדים יוזילו מיד את ההוצאה החודשית"

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 20:54

ראש הממשלה ושר האוצר הודיעו על הקפאת עליות המחירים בתעריפי החשמל, הארנונה, המים והדלק. התוכנית היא צעד ראשון בסדרת צעדים שמשרד האוצר מתכוון ליישם, שיקדמו את התחרות במשק, בכפוף להשקפת העולם של השר החדש

בווידאו: בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ' מציגים את התוכנית לטיפול בהתייקרויות במשק/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציגו היום (רביעי) את תוכנית החירום הכלכלית להתמודדות עם העלייה ביוקר המחיה, הכוללת שורה של צעדים שמטרתם להפחית את העלייה במחירי החשמל, המים, הדלק והארנונה, ולסייע לאוכלוסיות חלשות להתמודד עם יוקר המחיה.

"בשנה וחצי האחרונות אנחנו בסחרור", פתח נתניהו את נאומו במסיבת העיתונאים. "המשכנתא עולה לחלק במאות שקלים, לחלק באלף שקלים. זה דבר שצריך לטפל בו. אנחנו לא מחכים. אנחנו מודיעים על שורת צעדים ראשונים להילחם במחוללי האינפלציה: החשמל, המים הדלק והארנונה", הודיע. "הצעדים הללו יוזילו מיד את ההוצאה החודשית של כל משפחה בישראל, והצעדים הללו יעשו דבר נוסף, הם יאטו את קצב עליית המחירים ויתחילו לסובב את הגלגל לאחור".

סמוטריץ' דיבר אחרי נתניהו, והדגיש כי הצעדים אותם הם מציגים "משיגים את המטרה של בלימת ההתייקרויות במשק, בלי לפרוץ את העקרונות והמנגנונים". בין היתר אמר כי "כצעד ראשון יופחת משמעותית שכר הח"כים". כמו כן אמר כי יציגו תוכנית לשוק הדיור לקראת תקציב המדינה.

חשיפת התוכנית של ראש הממשלה ושר האוצר לטיפול בהתייקרויות במשק , ירושלים. ינואר 2023. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
נתניהו סמוטריץ', הערב/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

צעד ראש בתוכנית שהוצגה הוא הפחתת ההתייקרות במחירי החשמל. כפי שנמסר, מס הבלו על הפחם יפחת ובהתאם רשות החשמל תוכל להפחית את עליית תעריף החשמל בכ-60 שקל בשנה למשק בית, שהינה הפחתה של כ-15% מעליית המחיר. בשבועות הקרובים יוצגו בפני הממשלה עוד צעדים להפחתה נוספת בתעריף. סך הצעדים צפויים להביא להפחתה של כ-240 שקל למשק בית וביחד עם כלי הסיוע לאוכלוסיות החלשות לצמצם את סך העלייה במחיר החשמל לממוצע של כ-70% למשק בית. לעסקים קטנים ובינוניים הצעדים המתוכננים יביאו לביטול מוחלט של העלייה בתעריף החשמל.

התוכנית תפעל גם להפחתת ההתייקרות במחירי המים, ולפיה העלייה בתעריף זה תצומצם בשיעור דומה להפחתת תעריף החשמל. כתוצאה מהמהלך תיחסך למשקי הבית עלייה של עשרות שקלים בשנה. כפי שנמסר, המהלך הושג הודות להפחתת תעריף החשמל וכן הודות לוויתור על דיבידנד מחברת מקורות.

בנוגע לסיוע להתמודדות עם יוקר המחיה לאוכלוסיות חלשות, "מענק החימום" יוקדם באופן חלקי כך שהזכאים למענק יקבלו כבר עכשיו, במקום בחודש אוקטובר, תשלום בסך של כ-200 שקל, על מנת לסייע להם להתמודד עם יוקר המחיה בתקופה זו של השנה. מענק החימום הוא מענק בסך של 608 שקל המשולם בכל חודש אוקטובר על ידי המוסד לביטוח לאומי לכ-300 אלף קשישים הזכאים להשלמת הכנסה או לקשישים הזכאים לקצבת נכות.

צעד נוסף נוגע להקפאת ההתייקרות במחירי הדלק. מס הבלו על הדלק יופחת ב-10 אגורות עד לסוף שנת 2023. הצעד יאפשר לבטל את ההתייקרות במחיר הדלק (הבנזין) שחלה ב-1 בינואר 2023 בסך של 9 אגורות ויסייע להפחתת המחיר בהמשך השנה.

כמו כן, תוקפא ההתייקרות בתעריפי הארנונה, כך שהעלייה בתעריפים למגורים בגובה 1.37%, שנכנסה לתוקף בחודש ינואר 2023, תוקפא. הצעד צפוי לחסוך כ-70 שקל בשנה בממוצע למשק בית.

עוד בוואלה!

סמוטריץ' לרשות המסים: "לעצור את העיקולים". הרשות: "אי אפשר"

לכתבה המלאה
חשיפת התוכנית של ראש הממשלה ושר האוצר לטיפול בהתייקרויות במשק , ירושלים. ינואר 2023. ינון שלום יתח
צעדי התוכנית כפי שהוצגה, הערב/ינון שלום יתח

על המשכנתאות אמר סמוטריץ' כי "אין אפשרות אמיתית כלכלית להקפיא את המשכנתא. הקושי הוא עם ריבית הפריים, אם אנחנו לא רוצים לכלכל את המשק - אנחנו כן מחפשים ויהיו פיצויים. נדע להגדיל את ההכנסה הפנויה בסכום דומה. הנטו יעלה, כבר בתלוש השכר של ינואר. התחייבות: רואים את כל שכבות האוכלוסייה. גם העשירונים הגבוהים שהם הקטר שמניע את המשק".

נתניהו הוסיף על עליית המחירים של רשתות השיווק, כי "הטיפול במונופולים מחייב עבודה בחזית רחבה. חלק מהבעיה מתחילה בחו"ל ומחייבות את המכירה בישראל במחירים גבוהים מאוד. זה יתחיל בעבודה בחו"ל, יעבור לארץ, לרשתות. אנחנו חייבים לשבור את זה". לדבריו, "אני מאוד אוהב לפרוץ מונופולים, וזה מה ששינה את פני המשק הישראלי".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו מציגים את התוכנית הכלכלית

11 בינואר 2023. ינון שלום יתח
נתניהו וסמוטריץ' במסיבת העיתונאים, הערב/ינון שלום יתח

כמו כן, ראש הממשלה התייחס לסערה הציבורית בעקבות השינויים שמיישמת הממשלה בראשותו. "אני מבקש להרגיע את השיח הציבורי", אמר. "המדינה לא תיהרס, הדמוקרטיה לא תחרב, מהות הדמוקרטיה מעבר לאיזון בין שלוש הרשויות וכמובן שלטון הרוב זה כיבוד זכויות הפרט. מהות הדמוקרטיה היא שוויכוחים, לרבות זה שאנחנו מתווכחים בו היום, נעשים לא עם כדורים ולא עם קליעים, הם מוכרעים למעשה בקלפיות ובהכרעה בהצבעות בכנסת או בפרלמנט". הוא הוסיף, "צריך להירגע, ומעל הכל, רק מוסיף - אין גם אלימות. אין אלימות. אין היתר לאלימות, אין היתר לחסום כבישים ואין דברים אחרים שהם פוגעים באופן פולשני בזכויותיהם של כל אזרח ואזרח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully