וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "המדינה לא תיהרס"; לפיד הודיע שלא יגיע להפגנות נגד הממשלה

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 21:07

ראש הממשלה התייחס לקריאות הציבוריות נגד המהפכה המשפטית שמוביל השר יריב לוין. "אני מבקש להרגיע את הציבור", אמר, והדף את הביקורת: "בדמוקרטיה האופוזיציה לא קוראת לשרי הממשלה נאצים ולממשלה שנבחרה עכשיו ברוב קולות הרייך השלישי". גנץ טרם החליט אם להשתתף במחאה

בווידאו: בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ' מציגים את התוכנית לטיפול בהתייקרויות במשק/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (רביעי) לקריאות הציבוריות נגד המהפכה המשפטית שמוביל השר יריב לוין. זאת, בתגובה למחאה של מעגלים מקצועיים שונים במשק, המחאות וההפגנות ברחבי הארץ - והקריאות מצד האופוזיציה נגד הממשלה.

"אני מבקש להרגיע את השיח הציבורי", אמר במסיבת העיתונאים בה חשף את התוכנית הכלכלית של ממשלתו. "המדינה לא תיהרס, הדמוקרטיה לא תחרב, מהות הדמוקרטיה מעבר לאיזון בין שלוש הרשויות וכמובן שלטון הרוב זה כיבוד זכויות הפרט. מהות הדמוקרטיה היא שוויכוחים, לרבות זה שאנחנו מתווכחים בו היום, הם נעשים לא עם כדורים ולא עם קליעים, הם מוכרעים למעשה בקלפיות ובהכרעה בהצבעות בכנסת או בפרלמנט".

נתניהו הוסיף כי "בדמוקרטיה לא מסכימים, בדמוקרטיה מגיעים בסוף להכרעה אם אין הסכמה, אבל חייבים גם לתחום את מגבלות השיח. אז אני רוצה להגיד מה שאמרתי אתמול ואני חוזר על זה: בדמוקרטיה לא עוצרים את ראשי האופוזיציה, ובדמוקרטיה האופוזיציה לא קוראת לשרי הממשלה נאצים ולממשלה שנבחרה עכשיו ברוב קולות הרייך השלישי. צריך להירגע, ומעל הכל, רק מוסף - אין גם אלימות. אין אלימות. אין היתר לאלימות, אין היתר לחסום כבישים ואין דברים אחרים שהם פוגעים באופן פולשני בזכויותיהם של כל אזרח ואזרח. אנחנו נדון ברצינות, אנחנו בוודאי גם נתווכח באופן נוקב, אנחנו בסוף נכריע ואנחנו בסוף גם נצליח".

חשיפת התוכנית של ראש הממשלה ושר האוצר לטיפול בהתייקרויות במשק , ירושלים. ינואר 2023. ינון שלום יתח
נתניהו במסיבת העיתונאים, הערב/ינון שלום יתח

בתוך כך, ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר הערב בריאיון לחדשות 13 שלא ישתתף בהפגנות נגד הממשלה והרפורמה להחלשת במערכת המשפט במוצאי השבת הקרובה, אך חברי כנסת ופעילים מ"יש עתיד" כן צפויים להגיע להפגנות בתל אביב. מוקדם יותר השבוע לפיד הציע לראשי מפלגות האופוזיציה להצטרף ביחד להפגנות, אך ראשי המחאות האזרחיות העבירו מסרים נגד השתתפות של פוליטיקאים וביקשו לשמור על חזית אזרחית בהפגנות. יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי צפויה להשתתף בהפגנה כמו בשבוע שעבר אך לא לנאום, וגם יו"ר רע'מ מנסור עבאס שוקל להגיע להפגנות וקרא לציבור הערבי להשתתף במחאה. יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ שוקל גם הוא להגיע, וטרם החליט סופית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 9 בינואר 2023. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
לפיד. לא יגיע להפגנות/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הזהיר מוקדם יותר השבוע ממלחמת אחים שתפרוץ בעקבות הרפורמה שמבקש שר המשפטים להעביר. בישיבת סיעתו פנה גנץ לראש הממשלה ואמר: "התוכנית שאתה מוביל תפגע אנושות בביטחון הלאומי. מדינת ישראל בלי מערכת משפט חזקה ועצמאית תהיה חלשה מול אויבנו ולא תאפשר את המאבק על הלגיטימציה שלנו. אם אתה סבור שנעשה לך עוול משפטי אל תתקן אותו בעוול למדינה ולחברה הישראלית. אם תמשיך ככה, האחריות על מלחמת האחים שמחרחרת בחברה הישראלית תהיה עליך".

"זה ברור שראש הממשלה נתניהו לא רוצה מערכת משפט מאוזנת, הוא רוצה אותה במצב מאוזן, רוצה לנצל את המצב כדי להצית מאבק בין השבטים בחברה הישראלית", המשיך גנץ. "אם לא יהיו הסכמות אז הציבור ואנחנו נהיה ברחובות".

יו"ר האופוזיציה גם מתח ביקורת על הרפורמה. "זה שינוי משטר קיצוני, זה ביטול של מגילת העצמאות, זה ינתק את ישראל ממשפחת המדינות הליברליות. זה לא תיקון הדמוקרטיה, זה חיסול הדמוקרטיה", אמר בישיבת סיעתו. "מדינה שבה לממשלה מותר הכול, היא לא דמוקרטיה. מדינה שמבטלת בוקר אחד את כל האיזונים והבלמים שיש על השלטון, היא לא דמוקרטיה. פוליטיקאים ימנו שופטים כנועים שיעשו מה שאומרים להם. השופטים יהיו שפוטים של הממשלה. כל שופט שיסכים להתבזות בכך שזה תהליך המינוי שלו, הוא מראש משרת השלטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully