וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מיום ראשון: מחיר הדלק ירד ב-10 אגורות לליטר

עודכן לאחרונה: 19.1.2023 / 17:30

שר האוצר סמוטריץ' חתם על הצווים שיפחיתו את מחירו של ליטר בנזין ל-6.84 שקלים לליטר החל מ-22 בינואר: "עוד צעד במאבק ביוקר המחיה, שפוגש כל משפחה בישראל. בחודשים הקרובים נביא צעדים נוספים ומשמעותיים"

תחנת דלק ילו בגבעתיים. ShutterStock
תחנת דלק, ארכיון/ShutterStock

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם היום (חמישי) על צו להפחתת מחיר הדלק ב-10 אגורות החל מיום ראשון הקרוב, כך שמחירו יעמוד על 6.84 שקלים לליטר. הצווים כוללים הפחתה של מס הקנייה ומס הבלו על הבנזין.

"עוד צעד ועוד צעד במאבק ביוקר המחיה", אמר סמוטריץ'. "התוכנית שהצגנו ובתוכה ההפחתה במחיר ליטר בנזין זהו רק הצעד הראשון. יוקר המחייה פוגש כל משפחה בישראל והמצב חייב להשתנות. בחודשים הקרובים נביא צעדים נוספים ומשמעותיים. בנפשנו הדבר".

תחנת פז בפתח תקווה 31 במאי 2022. ראובן קסטרו
תורים בתחנת דלק לפני עליית מחירים, מאי 2022/ראובן קסטרו

לפני כשבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר סמוטריץ' הציגו את תוכנית החירום הכלכלית להתמודדות עם העלייה ביוקר המחיה, הכוללת שורה של צעדים שמטרתם להפחית את העלייה במחירי החשמל, המים, הדלק והארנונה, ולסייע לאוכלוסיות חלשות להתמודד עם יוקר המחיה.

צעד ראש בתוכנית שהוצגה הוא הפחתת ההתייקרות במחירי החשמל. כפי שנמסר, מס הבלו על הפחם יפחת ובהתאם רשות החשמל תוכל להפחית את עליית תעריף החשמל בכ-60 שקל בשנה למשק בית, שהינה הפחתה של כ-15% מעליית המחיר.

עוד בוואלה!

נתניהו וסמוטריץ' חשפו את התוכנית הכלכלית: "הצעדים יוזילו מיד את ההוצאה החודשית"

לכתבה המלאה

התוכנית תפעל גם להפחתת ההתייקרות במחירי המים, ולפיה העלייה בתעריף זה תצומצם בשיעור דומה להפחתת תעריף החשמל. כתוצאה מהמהלך תיחסך למשקי הבית עלייה של עשרות שקלים בשנה. כפי שנמסר, המהלך הושג הודות להפחתת תעריף החשמל וכן הודות לוויתור על דיבידנד מחברת מקורות.

בנוגע לסיוע להתמודדות עם יוקר המחיה לאוכלוסיות חלשות, "מענק החימום" יוקדם באופן חלקי כך שהזכאים למענק יקבלו כבר עכשיו, במקום בחודש אוקטובר, תשלום בסך של כ-200 שקל, על מנת לסייע להם להתמודד עם יוקר המחיה בתקופה זו של השנה. מענק החימום הוא מענק בסך של 608 שקל המשולם בכל חודש אוקטובר על ידי המוסד לביטוח לאומי לכ-300 אלף קשישים הזכאים להשלמת הכנסה או לקשישים הזכאים לקצבת נכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully