וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדמה קרסה באתר בנייה בהוד השרון, דיירים פונו מהבניינים הסמוכים

עודכן לאחרונה: 19.1.2023 / 17:05

המקרה אירע בחניון שנחפר באתר תמ"א ברחוב הצנחנים בעיר. הדיירים שפונו מבתיהם סיפרו כי התריעו מרעידות חודשים קודם לכן, וגם קבלן הזהיר שהעבודה נעשתה באופן לקוי. דיירת שפונתה: "מקווה שמישהו יתעורר לפני שתהיה קריסה מסוג אחר"

בווידאו: בולען נפער באתר בנייה בהוד השרוןעיריית הוד השרון/עיריית הוד השרון

אדמה קרסה היום (חמישי) באתר בנייה ברחוב הצנחנים בהוד השרון. בהתאם להנחיות כיבוי אש ובתיאום עם כוחות העירייה במקום, הוחלט לפנות זמנית שני בניינים סמוכים לאתר עד לבירור וטיפול ראשוני באירוע. במחלקת הרווחה עדכנו את דיירי הבניינים כי לא יוכלו לחזור היום לביתם. אחד הבניינים הכיל 36 דירות ובאחר 17.

דיירת בניין הסמוך לאתר העלתה לקבוצה עירונית תמונה של הבור מחלון ביתה וכתבה: "מקווה שאנחנו לא עומדים בפני בולען רביעי בעיר הזאת. ממה שנאמר לדיירים 'עדיין אין בולען אבל הייתה זליגת חול מאוד משמעותית'. כתוצאה מכך ישנה קריסת תשתיות בבניין שלנו. מקווה שמישהו יתעורר לפני שתהיה קריסה מסוג אחר".

אחד התושבים זעם וצעק על נציגי העירייה. אחת נוספת סיפרה: "אני מתריעה כבר חודשיים וחצי על רעידות בבית. משאיות נכנסות ומוציאות מלא חול, שמעתי היום בבוקר בום. הטרקטור פגע בקלונסאות, הן נשברו, כל החול נחת והם רק גידרו מסביב. שאלתי אם הודיעו לעירייה, אבל הם לא אמרו להם כלום. לא הייתה הודעה לעירייה מאף אחד וזה מה שקרה בסוף".

בולען נפער באתר בנייה בהוד השרון
19.01.23. מערכת וואלה!, אתר רשמי
אתר הבנייה בו קרסה האדמה, היום/אתר רשמי, מערכת וואלה!

בשיחה בקבוצת וואטסאפ של בניין סמוך מתחילת נובמבר הזהיר קבלן מפני קריסה. "ראיתי שחפרו את מרתף החנייה לעומק של 16 מטר, כשהקלונסאות לא היו מחוזקות בעוגנים כנדרש. כזה דבר עלול לגרום להם לזוז". כתב בהודעה. "בנוסף חייבים להקפיד על איטום המרווח בין הקלונסאות למניעת סחף אדמה שיצור חללי אוויר בקרקע - חייבים חוות דעת של מהנדס". אחד הדיירים השיב לקבלן: "אז קדימה, צריך לעשות את זה לפני שיהיה מאוחר מדי. בטח שעוד רגע חורף, זו סכנת נפשות".

עוד בוואלה!

בולען נפער בהוד השרון - רכב נפל לתוכו, לא היו נפגעים

לכתבה המלאה
קריסת אדמה באתר תמ"א ברחוב הצנחנים 6 בהוד השרון, 19.1.2023. עיריית הוד השרון, אתר רשמי
אתר הבנייה, היום/אתר רשמי, עיריית הוד השרון

אור, בת 22 אמרה בשיחה עם וואלה! כי אינה יודעת מתי הדיירים ישובו לבתים. "אני הראשונה שידעתי. המנהל עבודה ישב אצלי לקפה, אמר לי חפרנו 30 מטר והכול נפתח ונפל, כל החול נפל, ושהזמין את הפיקוח. ירדתי וראיתי ניידות שחסמו את הכביש. יצאתי להמשך הרחוב ושאלתי אם נצטרך לפנות את הבניין. אמרו לי שייקח כמה שעות עד שידעו אם צריך לפנות אותנו ושיודיעו לנו מראש", סיפרה. "אבל בסוף אף אחד לא עדכן אותנו שמפנים את הדירות ולא נתן זמן לארוז את הדברים. הלכתי לסיבוב וכשחזרתי ראיתי שהוציאו את כולם מהבניינים. כנראה שזה חמור ממה שחשבו. התקשרו עכשיו ואמרו שהיום לא נחזור לבניין".

"צריך עוד מעט להביא את הילדה מבית הספר. אני רוצה שניסע להורים שלי, אבל לא נותנים לי להיכנס להביא ציוד, בגדים אוכל. דפקו לנו בדלת ואמרו שצריך לצאת ושעוד שעה יהיה אפשר לחזור לקחת את הדברים, אבל בינתיים אני מקבל הודעות שזה לא יקרה בקרוב", סיפר בן דרור, דייר נוסף. "מה את מציעה לי לעשות? אין לי עוד דירה", אמר לנציגת הרווחה בטלפון. "כבר התרענו על החניון הזה לפני חודשיים. לא סיימו את העבודה, התחיל לרדת גשם וכל הזמן חופרים ומוציאים עוד אדמה. הגיע מהנדס העיר לפה, בדק ואמר שהכול בסדר", המשיך הדייר.

מבדיקה ראשונית עולה, כי האדמה קרסה בחניון רובוטי שנחפר באתר הבנייה, וקיימת סכנה לתזוזת הפיגומים בבניין התמ"א שנבנה בו. בעקבות האירוע נסגר קטע כביש סמוך ופונו הבניינים הצמודים לאתר עד לבדיקת הגורמים המקצועיים. למקום הגיעו ראש העירייה אמיר כוכבי וצוותי ההנדסה העירוניים, וכן הקונסטרוקטור מטעם החברה הקבלנית, מתכנן השלד וכוחות ביטחון. בהמשך הודיעה העירייה שהכניסה לרחוב הצנחנים בין רחובות מצדה לטרומפלדור, חסומה לכלי רכב, עד להודעה חדשה.

ראש עיריית הוד השרון: "הבעיה היא לא בתשתיות של העיר"

ראש העיר הוד השרון אמיר כוכבי אמר בריאיון בתוכנית "איפה הכסף?" ב-103FM כי מקרה זה והבולען שנפער בסוף השבוע שעבר, אינם קשורים לתשתיות בעיר. היו אירועים שנגרמו על ידי מי שמבצע את העבודה בשטח, לא לבטן את הקיר כמו שצריך, זה 'פאול' של מי שבונה את הבניין, לא תשתיות ולא של העיר. מה שהיה לפני כשבוע עם הרכב, אירוע שיכול לקרות, של בלאי שלא אמור להיות בצינור הזה אבל בשל הרכבות שעשו לפני כמה וכמה שנים התפוצץ צינור והזרים מים בלחץ מאוד חזק מתחת לפני הקרקע, מה שהביא להזזה של הקרקע".

"שני האירועים הללו הם אירועים שקורים בבניינים האחרונים שבהם אישרנו תמ"אות. אנחנו מקדמים רק פרויקטים של התחדשות עירונית מלאה", הוסיף כוכבי. "כל הנושא של תשתיות ובינוי פרוץ ובעייתי. נושא התמ"א, הוא הלבשה של שמלה על תשתיות ישנות. איפה זה מקבל נקודת החמרה משמעותית? כשהם מנסים לפצות בנושא החניות וכשמחייבים או יוצרים חניות תת קרקעיות. פתרונות שאפשר לעשות אבל בגלל שהם נעשים מתחת לפני הקרקע והפיקוח של המדינה והעירייה הוא לא רציף, אני לא יכול להיות בכל אתר בנייה בכל זמן נתון".

עוד סיפר ראש העיר כי "באתר הזה יש תושבים שפנו גם בעבר, היו ביקורות, היו קנסות והיה הכול, ועדיין אנחנו לא יכולים להיות 24 שעות מתחת לקרקע בכל אתר ואתר, ולכן דברים עשויים להסתבך. אנחנו נצטרך לראות איך ממשיכים את הטיפול מהרגע שטיפלנו בסכנה עצמה. בדיוק מהסיבה הזו, אני אבהיר, אין למדינה שום תהליך שבודק את המקצועיות של הקבלנים ולכן הרבה מאוד פרויקטים נתקעים. גם הפרויקט שאני עומד מולו החליף ידיים כמה פעמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully