וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנאסר על האב למחות: קמפיין שלטי חוצות לזכר המשפחה שנרצחה

עודכן לאחרונה: 19.1.2023 / 14:20

ביום השנה השישי לרצח דור כרסנטי, 2 ילדיה ובן השכנים, שנרצחו על ידי אבי המשפחה במגדל, ייתלו בטבריה שלטים לזכרם, הקוראים להילחם בתופעת האלימות במשפחה. הקמפיין מגיע לאחר שביהמ"ש אסר על אביה של דור להיכנס עם רכבו לטבריה משום שכתב עליו "עונש מוות לרוצחים"

בווידאו: קמפיין שלטי חוצות לזכר משפחתה של דור כרסנטי, שנרצחה בטבריה/נור מדיה

ביום ראשון הקרוב, יום השנה השישי לרצח דור כרסנטי, ילדיה - יוסף ובנימין ובן השכנים נחמן עתיה, ייתלו שלטי חוצות שינציחו את הנרצחים ויקראו להילחם בתופעת האלימות במשפחה.

קמפיין ההסברה מגיע אחרי חשיפת וואלה! כי בית משפט השלום בטבריה הטיל מגבלה על איתן כרסנטי, אביה של דור ולפיה נאסר עליו להיכנס עם מכוניתו לתחומי העיר טבריה במשך חצי שנה. מגבלה זו הוטלה עליו, משום שעל רכבו תלה כרסנטי את תמונות הנרצחים עם הכיתוב: "עונש מוות לרוצחי ילדים - לא נשכח ולא נסלח".

בית המשפט דן בכך משום שלפני כחודש פנתה אמו של נדב סלע, רוצח אשתו וילדיו, לבית משפט השלום בטבריה בבקשה כי יורה לכרסנטי להזיז את הרכב מהחניה ליד מקום עבודתה במגדל, וכן שלא ייכנס עם הרכב לתחומי העיר טבריה, שבה מתגוררת משפחתה. "הילדים שלי כולם גרים בטבריה", הסבירה לבית המשפט. "חלק מהילדים שלו הציקו לילדים שלי, ואם הרכב הזה יגיע לטבריה, זה יסתיים לא טוב ואני רוצה למנוע את זה", הסבירה. עוד טענה כי "המטרה שלו היא למוטט את המשפחה שלי. הם מקללים ומכפישים אותנו".

איתן כרסנטי ליד קברי בתו ונכדיו. באדיבות המצולמים
איתן כרסנטי ליד קברי בתו ונכדיו/באדיבות המצולמים

השופטת תמכה בכך שהוא ירחיק את הרכב ממקום עבודתה של אמו של סלע ושלא ייכנס לטבריה עם הרכב במשך כחצי שנה. "לא רציתי להתעמת עם השופטת ונאלצתי להסכים לכך", אמר אז כרסנטי לוואלה. הוא הוסיף אז כי הוא מתחרט על כך שנעתר לבקשה. "איזה מין דבר זה שנאסר עלי להיכנס עם הרכב לעיר מסויימת? אנחנו חיים בצפון קוריאה?", שאל בכעס כרסנטי.

בעקבות כך פנו הוריה של דור, רוית סבג ואיתן כרסנטי, ליעל ורד, יזמת "הבושה עוברת צד" בבקשה להנציח את בתם ונכדיהם ולהילחם בשמם בתופעת רצח נשים. ורד אמרה להם כי לא ייתכן שתישלל מהורים שכולים זכות כה בסיסית להנצחה ותעשה כל מה שביכולתה על מנת להעלות את המקרה בראש חוצות.

עוד בוואלה!

אחרי שמשפחתו נרצחה: נאסר עליו להיכנס לטבריה לאחר שכתב על רכבו "עונש מוות לרוצח"

לכתבה המלאה
דור כרסנטי ושני בניה. באדיבות המשפחה
דור כרסנטי ושני בניה/באדיבות המשפחה
רכבו של איתן כרסנטי שבתו ונכדיו נרצחו ע"י נדב סלע. באדיבות המצולמים
רכבו של כרסנטי בו תלה את שלטי המחאה/באדיבות המצולמים

לדברי ורד "ביום ראשון, היום בו תערך האזכרה לארבעת הנרצחים, ייתלו שלטי ענק במיקום מרכזי בטבריה וגם בצמתים מרכזיים ברחבי תל אביב, על מנת שאזרחים רבים ככל שניתן ייחשפו למקרה ויזכרו את דור וילדיה".

כרסנטי אמר היום לוואלה! כי "מאז הפרסום על המגבלה שהוטלה עלי פנו אלי רבים שהביעו כעס והזדהות. אני מודה על היוזמה לקמפיין שיעלה את המודעות למאבק באלימות בתוך המשפחה. החיים שלי נהרסו, אני לא רוצה שעוד אנשים יחיו כמוני, בגיהנום. בשבילי הזמן עצר מאז יום הרצח ואני חי בסיוט. המדינה שלנו נהייתה אלימה וחייבים להיאבק בכך", אמר.

ורד אמרה כי "במקום השלט הקטן ברכב, ביישוב מגדל, אותו נאלץ להזיז אבי הנרצחת, יעלו שלטים גדולים פי כמה וכמה. לא נקבל שום השתקה ובטח לא היפוך תפקידים בו התוקף הופך לקורבן. לא יעלה על הדעת שמונעים מהורים שכולים להנציח את המשפחה שאיננה. כידוע מי שמרחם על אכזרים סופו להתאכזר לרחמנים".

לפרויקט חברו ליזמית יעל ורד בהתנדבות מלאה חברות השילוט נור מדיה ומופת פרסום והמקומון "קורה בכנרת". מיזם הבושה עוברת צד נשען על מימון המונים וסיוע מתורמים. כל מטרתו של המיזם היא לממן שלטי חוצות ומדיות נוספות, סיוע משפטי, פעילויות חברתיות ותמיכה בנפגעות.

למיזם מימון המונים הבושה עוברת צד 2022 (beactive.co.il)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully